Практичне заняття гуртка журналістики " Моє успішне інтерв'ю "

Про матеріал
Ця розробка буде кориснюю для керівників гуртка журналістики. Тут розміщено матеріал для проведення заняття , що стосується теми " Інтев'ю" А також приклад інтерв'ю.
Перегляд файлу

Розробка практичного заняття гуртка « Юний журналіст» на тему :

 «  Моє успішне інтервю »

Мета: ознайомити з поняттям  інтерв’ю, його видами, визначити основні етапи роботи, навчити правильно складати запитання;  розвивати вміння обирати лінію поведінки у спілкуванні, комунікативні навички, узагальнювати матеріал під час написання статті; виховувати культуру мовлення та спілкування, почуття відповідальності й толерантності.

Тип заняття: комбінований

                                             Хід заняття

  1. Підготовчий етап

 Учні проводять опитування серед учителів та учнів школи .( Питання складені колективно на попередньому занятті гуртка).

  1. Як ви вважаєте, якими комунікативними навичками повинен володіти журналіст?
  2. Як вам здається, чи варто дотримуватися певних правил спілкування у різних сферах життєдіяльності? Яких саме?
  3. На вашу думку, який відсоток учнів нашої школи розвивають свої комунікативні здібності творчим шляхом?

Також на попередньому занятті дається завдання: зясувати, що таке інтерв’ю, його призначення, вплив на розвиток комунікації між людьми; виробити власну точку зору з цих питань.

  1. Оголошення теми  та опрацювання  результатів

Сьогодні ми поговоримо про написання успішного інтерв’ю, дізнаємося про основні види,  різновиди,етапи, чинники. Отримані знання застосуємо на практиці, взявши інтерв’ю у творчої людини нашої громади.

  1. Мотиваційний етап

Як ви гадаєте, коли вже досвідчений журналіст планує інтерв’ю з відомою особистістю, він готується до нього, збирає якийсь матеріал? Чи, можливо, він просто користується своєю власною думкою?

  1. Презентація теми
  1.  Пояснення матеріалу

                                        Основні види інтерв’ю

                                           інтерв’ю-діалог

                                           інтерв’ю-монолог

                                            експрес- інтервю

                                            інтерв’ю- полілог

                                            анкетні запитання

                                            прес-конференція

         Ви вже мали нагоду провести опитування, поспілкуватися з учнями та вчителями школи, опрацювали матеріал про правила спілкування у різних сферах життєдіяльності. А тепер ми можемо обговорити , про що ж повинен подбати юний журналіст, щоб інтерв’ю стало успішним :

  1. вибрати об’єкт і тему розмови;
  2. чітко усвідомлювати, що саме хоче дізнатися;
  3. налагодити контакт з майбутнім співрозмовником;
  4. розробити питання;
  5. під час розмови викликати довіру, вміти вчасно зупинитися;
  6. запитувати про те, що потрібно для матеріалу;
  7. не соромитися незнання чогось;
  8. бути тактовним у поведінці;
  9. використовувати технічні засоби фіксації інформації.

  Важливим аспектом є психологічна підготовка до інтерв’ю, яка передбачає вивчення особистості майбутнього співрозмовника, його вдачі, звичок, поведінки, життєвих засад. Мистецтво розмови є вирішальним у процесі інтерв’ю.

  1. Складання опорної схеми « Основні етапи інтерв’ю»

 

  

Таким чином, дізнавшись цю інформацію ви зможете підготуватися до інтерв’ю та виробити своє ставлення до цього виду кореспонденції. Це ставлення і буде вашою внутрішньою силою, від якої і буде залежати думка людей, які читатимуть вашу статтю. Саме тому треба також думати і про наслідки.

  1. Початковий етап роботи над інтерв’ю .
  • обговорення об’єкту дослідження;
  • визначення основної думки та виду інтерв’ю ;
  • складання орієнтовного плану статті, запитань, обговорення їх.
  1. Зустріч із творчою особистістю ( власне інтерв’ю ).
  1. Рефлексія                       
  • Що нового ви дізналися?
  • Що сьогодні було найскладнішим, а що найбільше зацікавило?
  • Чи справді інтерв’ю відіграє важливу роль у формуванні комунікативних навичок  журналістів?

IV.  Домашнє завдання

Відредагувати статтю та дібрати заголовок

Додаток 1

Приклад учнівської статті  ( інтерв’ю – монолог)

«Живи так, неначе ти безсмертний»

 

Бойко Ганна Самійлівна – перша вчителька багатьох іларіонівців , за покликанням – талановита письменниця, художниця та активний громадський діяч нашого селища. Її життя насичене різними подіями. Цікаво ж якими саме? Які успіхи та перепони були на її шляху? Про що вона мріяла і мріє? На ці питання нам і відповість сьогодні Ганна Самійлівна:

«Народилася я 20 січня 1938 року в с. Андріївка, Синельниківського району, в багатодітній сім'ї. Вона була шостою дитиною в родині. Коли Ганні виповнилося 3 роки, розпочалася війна. Батько пішов на фронт, а мати й дідусь доглядали дітей. Мені йшов третій рік…Сонячний день, я сиджу у рівчаку…і раптом чую в селі кричать незнайомі, а вже страшні для мене сло-ва : «Рами! Рами!», моя сестра, схопивши меншу , побігла ховатися у хату, а я залишилася…Коли дивлюся: два літаки летять… Раптом, кинули дві бомби, які враз вибухнули і утворили глибокі вирви в нашому городі. Оце так трагічно війна ввірвалася у моє дитинство, а закінчилася радісно. Пам’ятаю, як дідусь нас будить уранці і вітає з Перемогою… Він наробив кожному по віничку, і ми усією родиною прибирали двір, чекаючи батька з війни.

     Після війни разом із односельчанами відбудовували школу й навчалися. Потім вступила до вищого навчального закладу, де захопилася співом, бо мала чудовий голос. Але через хворобу не склалася моя співоча кар’єра. Тому пішла працювати в Іларіонівську середню школу вчителем музики, а згодом - початкових класів, де трудилася довгі роки, дарувала велику любов дітям, володіючи педагогічною майстерністю. Учні різних поколінь люблять бувати в моєму домі, що надзвичайно тішить. І я можу ділитися своєю творчістю з дорогими мені людьми. Ще неймовірно люблю готувати, пригощаю своїх друзів незвичайними стравами з «родзинкою».

   Як активний член нашої громади, намагаюся поєднувати у своєму житті буденне та піднесене. На своєму віку довелося багато пережити, та я ніколи не опускаю рук. Кожен день для мене, як свято, бо знаю ціну життя. «Так  я і живу, неначе безсмертна», -  ось це моє життєве кредо».

   Нас, юних журналістів, захопила і глибоко вразила зустріч із талановитою людиною, яка поділилася своїми незабутніми спогадами. Її цікаві розповіді, враження від життя та актуальні поради спонукають нас бути гідними старшого покоління громадянами.

 

                                                                                                              Кореспонденти шкільної газети «Аміго»

                                                                                                            КОНЗ «Іларіонівська ЗОШ I-IIIступенів

 Поліщук Олександра,

 Салімоненко Дарина

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
3246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку