Тема. Подорож до Чарівної країни.
Мета: навчити дитину наочно-образному мисленню, сприяти розвитку мисленевої діяльності, серед групи предметів зробити кожному загальну ознаку і характеристику. Розширити кругозір і сприяти кращому пізнанню оточуючого світу. Виховувати почуття любові та жалю у дітей, дружності у стосунках між ними.
Обладнання: іграшки, мультимедійна презентація «Чарівна країна», картки «Мій настрій», карки із завданнями, музичний супровід, кольорові олівці, пензлики для малювання, ароматичне масло «Апельсин», соняшникова олія, аркуші паперу.
Цільова аудиторія: учні 1 – 2 класу, 10-15 чоловік.
Форма проведення: практичне заняття.
Час проведення: 30-35 хв.
Список літературних джерел:
1. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском воздасте. Психологические исследования. – М.: Просвещение, 1968.
2. Вашуленко М. Мовленнєвий розвиток дошкільників – запорука їхньої наступної успішності //Дитячий садок. – 2004. - №20.
3. Выготский Л.С. Вопросы детской психологии. – СПб.: Союз, 2004.
4. Возрастная психология: Детство, отрочество, юность: Хрестоматия / Сост. В.С. Мухина, А.А. Хвостов: Учебное пособие для студентов вузов. –М.: Академия, 2003.
5. Касвінов С.Г. Періодична система стадій розвитку дитини. // Вісник Харківського державного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди. – Психологія. – Харків: ХДПУ, 2003. – Вип. 10. – С.60-68.
6. Касвінов С.Г. Структура стадій та типи фаз розвитку дитини. // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. – Психологія. – №599. – Харків. – 2003. – С. 139-145.
Хід заняття
Добрий день мої любі! Я дуже рада вас бачити на нашому занятті. Чи сумували ви за нашими зустрічами?
Ви сьогодні всі такі гарні, веселі. А чи гарний у вас настрій? Давайте визначимо наш настрій, скориставшись картками «Мій настрій». Підводиться підсумок згідно емоційних карток. Я рада, що настрій у вас гарний, а ті хто ще не визначилися, матимуть для цього можливість. Сьогодні ми з вами будемо мандрувати. А що таке подорож, мандрівка? Які ви розумні у мене.
Отже сідайте зручніше і розпочнемо нашу казкову подорож до чарівної країни.
Зустріч з метеликом.
Погляньте, першого кого ми зустріли в нашій країні – метелик. Розкажіть який він? (Діти висловлюють свої думки) Він дуже красивий, і мені здається, що він радий бачити нас. Мабуть і в нього є друзі, як і у нас з вами. Так чи ні?
Робота з картками графомоторики.
Подивіться уважно на карки, які у кожного лежать на столі. Нам необхідно обвести по крапочкам всі лінії та розфарбувати. Давайте про спостерігаємо за ним. Погляньте які веселі у метелика друзі, це і зайчик і маленький енотик, оленятко. Давайте розкажемо які вони?
А давайте покажемо звірятам, які ми гарні друзі. Давайте. І проспіваємо пісеньку.
Музикальна хвилинка.
Пісня «Усмішка»
Слова: Михайла Пляцковського Музика: Володимира Шаїнського
Від усмішки хмарний день ясніш,
Від усмішки засія веселка в небі...
Поділись усмішкою щедріш,
І вона не раз повернеться до тебе.
Приспів:
І тоді хмарок склика в танець музика дзвінка
І на скрипці грає коник найніжніше...
Із блакитного струмка починається ріка,
Ну а дружба починається з усмішки.
Від усмішки сонячної вмить
Найсумніший дощик плакати перестане,
Сонний ліс ураз загомонить
І заплеще, мов долоньками, листками.
Приспів.
Від усмішки йде до всіх тепло —
До слона і навіть до малої мишки...
То нехай, щоб добре всім було,
Ніби лампочки, вмикаються усмішки!
Приспів.
Метелик дуже щасливий, бо має таких добрих друзів, як ви вважаєте дітки?
Погляньте, доки ми з вами милувалися красою метелика та його друзями, ми заблукали…. Але не бійтеся, ми ж одна команда, чи не так? Так.
Що ж нам робити?
Можливо підемо цією стежкою? Вирушаймо.
Зустріч із зайчиком.
А хто це тремтить під деревом? Давайте подивимося.
Так вірно, це зайчик, мабуть ми налякали його.
Вибач нас зайчику! Ми заблукали в чарівній країні, допоможи нам, будь ласка.
Добре, але мені дуже сумно, тому розвеселіть мене, якщо виконаєте мої завдання, я вам допоможу.
Ну що дітки, що будемо робити? Тоді погоджуємося?
Хвилинка танців.
Зайчик просить потанцювати з ним в таночку і розказати віршик, який ми з вами добре знаємо про зайчика.
Косооке зайченятко,
Довгі вушка, гарні лапки,
Пострибало, потягнулось,
За морквинками нагнулось.
Стало дружно їх збирати,
Один, два, три, чотири, п’ять.
Першу й другу – мамі й тату.
Третю і четверту – сестрі і брату.
На пеньочок тихо сіло,
П’яту моркву само з’їло.
Ось які ми молодці, виконали зайчик твоє перше завдання. То ти допоможеш нам?
Почекайте, ще не все.
Ось перед вами геометричні фігури, які мають яскраве забарвлення. Їх слід з’єднати так, щоб утворилося три групи схожих між собою предметів. Треба добре подумати і по працювати.
А тепер подумайте, які ці ж предмети? Як їх можна об’єднати, згрупувати. Добре за кольором, а ще? За розміром. Так, а ще? За геометричними формами.
А чи знаєте ви назви казок, в яких йде мова про зайчика? Якщо так то назвіть їх.
Ви справжні молодці. Впоралися із моїми завданнями. Я допоможу вам, хоча без вас мені буде дуже сумно
Дякуємо тобі зайчику. Ми будемо завжди з тобою дружити і гратися.
Зайчик нас вивід до стежки. Але далі річка. Я не вмію плавати, боюся. За річкою є стежка, якщо йти по ній, то ви вийдете з лісу.
Дякуємо тобі зайчику, далі ми вже самі.
Дітки прощаються із зайчиком.
Діти погляньте, ось на березі стоїть човен, можливо ми попливемо на ньому? Зайчик боїться води, але ми з вами ні. Ви не дуже боїтеся води? Обговорення. А хто з вас вміє плавати? Мабуть роль капітана нашого човника ми надаємо… Сашку, як ви вважаєте.
Зустріч з грибком.
Ну добре. Ходімо ближче до води. Ой, а човен цей прив’язаний до дерева і його не випускає хтось. А хто це не хоче, щоб ми по пливли? Діти хто це? Так це грибок!
Грибок ввідасть нам човен, але спочатку, ми з вами пограємо, бо зайчику ми приділили увагу, а про грибочка забули. Давайте виправляти свою помилку. Добре.
Завдання від грибочка
1. Назвіть хто живе в лісі:
А) на дерева;
Б) в норах;
В) в озері.
Ми дуже розумні, і впоралися з першим завданням грибочка. Давайте далі працювати.
А ну ж бо чи відгадаємо ми друге?
2. Подивіться на екран монітора і скажіть, які предмети тут зайві в кожному випадку.
5 карток із завданнями, де діти виокремлюють зайві предмети.
3. Погляньте на цей малюнок. Кого з цих дівчаток звуть Веселинкою? Чому? А дайте ім’я і іншим дівчаткам.
Молодці дітки, із цим завданням ми теж впоралися. Що далі?
4. А тепер по працюємо із геометричними фігурами.
У кожного з вас на столах є геометричні фігурки. Всі знайшли. Так молодці. Грибочок пропонує нам побувати будинок, корабель, квіточку, сніговика.
Давайте працювати.
Молодці, мої ви любі друзі. Ось вам човник пливіть далі і приходьте до нашої чарівної країни. Я буду вас чекати…
Зустріч із золотою рибкою.
Хвилинки релаксації і арт-терапії.
Подивіться, це рибка золота. Вона також приготувала щось для нас. На столі у кожного з вас є листочки, пензлики і чарівні фарби. Давайте намалюємо нашій подрузі чарівну країну в яку ми потрапили.
Діти малюють соняшниковою олією з аромо маслом «Апельсин». Під час малювання звучить приємна казкова музика. Що ж ви намалювали? Обговорення малюнків.
Ви просто молодці. А тепер піднесіть свої малюночки до своїх носиків чарівних. Відчуваєте аромат. Так, дійсно це аромат апельсинки. Який вона має зовнішній вигляд, смак, колір?
Ви молодці.
Ось ми і повернулися з вами до нашої затишної кімнати.
Чи сподобалася вам подорож? А що найбільше?
Що нового для себе ви дізналися? Обговорення.
Який тепер у вас настрій?
Я дуже рада за вас.
Ви всі були дуже активні, добре себе поводили, виконували всі завдання. Ми познайомилися з новими друзями. Пригадайте кого ми з вами сьогодні зустріли? А ще будемо подорожувати? І куди б ви хотіли?
Дякую вам, ви в мене найкращі.
Воздвиженський НВК: ЗОШ І – ІІІ ступенів – ДНЗ Ямпільської районної ради Сумської області
Заняття з елементами тренінгу для дітей дошкільного віку
«Подорож до Чарівної країни»
Підготувала: практичний психолог
Марченко Валентина
Василівна
Воздвиженське – 2017