Практичне заняття "Показники та властивості асортименту товарів"

Про матеріал
Практичне заняття "Показники та властивості асортименту товарів" з предмета"Організація товарзнавства" для професії 4131 "Агент з постачання".
Перегляд файлу

Практичне заняття

Тема: Показники та властивості асортименту товарів.

Мета: систематизувати, закріпити й поглибити теоретичні знання на практиці; формувати вміння застосовувати теоретичні знання в практичній діяльності; розвивати  алгоритмічне мислення; стимулювати пізнавальну активність та інтерес до навчання.

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Важливою характеристикою товарної маси, що надходить у торговельну мережу, є асортимент.

Асортимент товарів — сукупність товарів різних груп, підгруп, видів і різновидів, які об'єднуються за певною споживчою, тор­говою або виробничою ознакою для характеристики складу товарної маси у різних умовах.

Товарна номенклатура це перелік однорідних і різно­рідних товарів загального або аналогічного призначення.

Поняття «асортимент» застосовується для характеристики складу товарної маси.

Завдання 1.  

Визначити глибину асортименту, якщо підприємство оптової торгівлі продукцією виробничо-технічного призначення в даний час має в своєму розпорядженні 5 видів будівельних матеріалів для реалізації, а кожен вид цих матеріалів представлений 3 різновидами.

Методика розв’язування задачі:

Для визначення глибини асортименту необхідно кількість видів продукції помножити на кількість різновидів, отже:

5 × 3 = 15

Висновок: глибина асортименту складає 15.

Завдання 2.

Визначити повноту асортименту, якщо  специфікація передбачає 6 різновидів металів, а фактично в продаж  надійшло 4.

Методика розв’язування задачі:

Кількість різновидів за специфікацією дорівнює 100%, а фактична кількість – X%, отже повнота асортименту складає:

4 × 100  ː 6 = 66,7%.

Висновок:  повнота асортименту складає 66, 7%.

Завдання 3.

Визначити ступінь оновлення асортименту дрібнооптового асортименту за такими даними: дрібнооптовий магазин реалізує 25 видів парфумерної продукції, з них 7 – нові, такі, що раніше не продавалися.

Методика розв’язування задачі:

Ступінь оновлення асортименту означає питому вага нових виробів в загальному об'ємі, що поступили в продаж, отже:

25 = 100%,   7   =  X%;

7× 100  ː 25 = 28%.

Висновок: ступінь оновлення асортименту складає 28%.

Дайте відповіді на запитання

  1. Що означає поняття «асортимент товарів»?.
  2. Якими параметрами характеризується асортимент товарів?
  3. Що означає показник широти асортименту?
  4. Що означає показник глибини асортименту?
  5. Що означає показник повноти асортименту?
  6. Що означає показник ступеня оновлення асортименту?
  7. Як ви розумієте поняття «структура асортименту»?
docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
2597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку