Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Практичне заняття. Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій (Стародавній Єгипет та Дворіччя).

Про матеріал
Тема: Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій. Мета: актуалізувати знання учнів, здобуті під час вивчення Стародавнього Єгипту та Дворіччя; розглянути обставини їх виникнення, природничо-географічні умови та населення цивілізацій; удосконалювати навички роботи з різними джерелами інформації; розвивати вміння та навички застосовувати та пояснювати поняття, давати власну оцінку, висловлювати аргументовані судження; узагальнювати та систематизувати матеріал у схеми, робити висновки.
Перегляд файлу

Практичне заняття.

Тема: Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій.

Мета: актуалізувати знання учнів, здобуті під час вивчення Стародавнього Єгипту та Дворіччя; розглянути обставини їх виникнення, природничо-географічні умови та населення цивілізацій; удосконалювати навички роботи з різними джерелами інформації; розвивати вміння та навички застосовувати та пояснювати поняття, давати власну оцінку, висловлювати аргументовані судження; узагальнювати та систематизувати матеріал у схеми, робити висновки.

Обладнання: зошит, підручник, платформа Google Classroom та інші сервіси Google.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Які стародавні цивілізації ми вивчили?

Де був розташований Стародавній Єгипет? Де Давнє Межиріччя?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання про Стародавній Єгипет та цивілізацією Дворіччя.

Учні записують тему та мету уроку.

IV. Практична робота.

Для того, щоб порівняти умови виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій на даному занятті, ми після запису теми та мети уроку накреслимо таку таблицю:

Стародавній Єгипет

Цивілізація Дворіччя

1

Пн. Сх. Африки

Азія

2

Ніл

Тигр та Євфрат

3

V тис. до н.р.

VІІ-VІ тис. до н.р.; VІ-V тис. до н.р.

4

Іригаційне землеробство

Іригаційне землеробство

5

Обробка землі, зрошування землі(землеробство), скотарство, виготовлення різних знарядь праці, зброї, глиняного посуду і т.д.

Землеробство, скотарство, рибальство, ремісництво і т.д

6

Ієрогліфічне письмо, папірус

Клинопис, глиняні таблиці

7

 

 

8

Фараон

Енсі або лугаль, пізніше цар

9

Сфінкс, піраміда Хеопса, храм у Карнаці…

Вавилонська вежа, висячі сади Семираміди…

10

 

 

Заповнювати її будемо відповідаючи на запитання та користуючись підручником або викладеним мета ріалом на платформі Google Classroom.

  1.    Які природничо-географічні умови розташування стародавнього Єгипту? Межиріччя?
  2.    Біля яких річок розташовані дані цивілізації?
  3.    Коли поселилися перші жителі в долині Нілу? У Північній Месопотамії? Південній Месопотамії?
  4.    В умовах посушливого клімату ці цивілізації займалися …?
  5.    Перелічіть чим займалися жителі СЄ та Дворіччя?
  6.    Назвіть, яке письмо було на території цих держав та на чому вони робили записи.
  7.    Напишіть відомих вам богів, яким поклонялися єгиптяни; шумери(вавилоняни).
  8.    Хто був на чолі держави?
  9.    Назвіть найвідоміші споруди, які збереглися або збереглися згадки про них на території цих цивілізацій.
  10. Зробіть висновки стосовно розвитку даних держав, доповніть дану таблицю цікавою та пізнавальною інформацією, яку ви знаєте (або скориставшись сервісами Google).

 

Додаткові завдання:

1. Фараон Аменхотеп IV володарював у Єгипті з 1372 по 1354 р. до н.е. Відомо, що цей фараон провів релігійну реформу та оголосив бога сонця Атона єдиним божеством. Підрахуйте:

а) скільки часу правив фараон Аменхотеп IV? (18)

б) скільки часу відділяє нас від цієї події? (684)

2. У 2004 р. до н. е. сорокарічний купець з міста Ур вирушив з торговим караваном до Фінікії. Додому він повернувся тільки через три роки.

а) в якому році народився купець? (2004 + 40 = 2044 р. до н. е.)

б) в якому році він повернувся додому? (2004-3=2001 р. до н.е.)

 

 

V. Домашнє завдання.

Повторити § 10-15. Готуємося до КР.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калашник Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
6630
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку