Практичне заняття.
Тема: Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій.
Мета: актуалізувати знання учнів, здобуті під час вивчення Стародавнього Єгипту та Дворіччя; розглянути обставини їх виникнення, природничо-географічні умови та населення цивілізацій; удосконалювати навички роботи з різними джерелами інформації; розвивати вміння та навички застосовувати та пояснювати поняття, давати власну оцінку, висловлювати аргументовані судження; узагальнювати та систематизувати матеріал у схеми, робити висновки.
Обладнання: зошит, підручник, платформа Google Classroom та інші сервіси Google.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Які стародавні цивілізації ми вивчили?
Де був розташований Стародавній Єгипет? Де Давнє Межиріччя?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання про Стародавній Єгипет та цивілізацією Дворіччя.
Учні записують тему та мету уроку.
IV. Практична робота.
Для того, щоб порівняти умови виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій на даному занятті, ми після запису теми та мети уроку накреслимо таку таблицю:
№ |
Стародавній Єгипет |
Цивілізація Дворіччя |
1 |
Пн. Сх. Африки |
Азія |
2 |
Ніл |
Тигр та Євфрат |
3 |
V тис. до н.р. |
VІІ-VІ тис. до н.р.; VІ-V тис. до н.р. |
4 |
Іригаційне землеробство |
Іригаційне землеробство |
5 |
Обробка землі, зрошування землі(землеробство), скотарство, виготовлення різних знарядь праці, зброї, глиняного посуду і т.д. |
Землеробство, скотарство, рибальство, ремісництво і т.д |
6 |
Ієрогліфічне письмо, папірус |
Клинопис, глиняні таблиці |
7 |
|
|
8 |
Фараон |
Енсі або лугаль, пізніше цар |
9 |
Сфінкс, піраміда Хеопса, храм у Карнаці… |
Вавилонська вежа, висячі сади Семираміди… |
10 |
|
|
Заповнювати її будемо відповідаючи на запитання та користуючись підручником або викладеним мета ріалом на платформі Google Classroom.
Додаткові завдання:
1. Фараон Аменхотеп IV володарював у Єгипті з 1372 по 1354 р. до н.е. Відомо, що цей фараон провів релігійну реформу та оголосив бога сонця Атона єдиним божеством. Підрахуйте:
а) скільки часу правив фараон Аменхотеп IV? (18)
б) скільки часу відділяє нас від цієї події? (684)
2. У 2004 р. до н. е. сорокарічний купець з міста Ур вирушив з торговим караваном до Фінікії. Додому він повернувся тільки через три роки.
а) в якому році народився купець? (2004 + 40 = 2044 р. до н. е.)
б) в якому році він повернувся додому? (2004-3=2001 р. до н.е.)
V. Домашнє завдання.
Повторити § 10-15. Готуємося до КР.