Дана методична розробка містить питання вхідного контролю,що необхідні для визначення підготовки студентів до заняття, основні відомості з теоретичної частини, приклад розв'язання та 30 варіантів завдань
Практичне заняття №1
Вхідний контроль.
1. Сформулюйте закон Ома для ділянки кола.
2. Сформулюйте І і ІІ закони Кірхгофа.
3. Як визначають загальний опір кола при послідовному та паралельному
з’єднанні резисторів.
4. Як визначають загальну провідність при послідовному та паралельному з’єднаннях резисторів.
5. Як розподіляються напруга та струм при послідовному та паралельному
з‘єднаннях резисторів.
5.1. Інструкція проведення заняття.
5.2. Мікрокалькулятори для обчислення.
5.3. Креслярські інструменти.
5.4. Приклад оформлення роботи.
5.5. Індивідуальні завдання.
5.6. Література, необхідна для виконання завдання.
Послідовне з’єднання:
Паралельне з’єднання:
При паралельному з’єднанні 2-х резисторів:
При паралельному з’єднанні 3-х резисторів:
Змішане з’єднання:
Опір всього кола:
R = RАБ + RБВ = R1 + RБВ
Загальний струм в колі:
Напруга на ділянках АБ і БВ:
UАБ = U1 = I·R1; UБВ = I·RБВ
Струм в паралельних гілках:
; ;
І закон Кірхгофа: алгебраїчна сума струмів для будь якого вузла ел. кола дорівнює нулю:
І1 - І2- І3 - І4 = 0
8. Зміст і послідовність виконання завдання:
Приклад 1:
Визначити струм і загальний опір, якщо відомі слідуючи дані:
Знайти: І1‾? І2 - ? І3 - ? І4 - ? І5 - ?
Розв’язання:
Опори R1 і R2 з’єднані послідовно, отже
R1 = R1 + R2 = 100 +30 = 130 Ом
Опори R3 і R4 з’єднані паралельно, отже
Опори R1, 2 ; RАБ; R5 з'єднані послідовно, отже
Rзаг = R1,2 + RАБ + R5 = 130 + 66,7 + 80 = 276,7 Ом
3. Визначаємо напруги на опорах R1, R2, R5 і ділянці АВ:
4. Струми в паралельних гілках:
В вузлі А : І1 = І2 = І3 + І4 0,9А = 0,3А + 0,6А
В вузлі В : І2 + І3 = І5 0,3А + 0,6А =0,9А
9. Методичні вказівки з виконання і оформлення роботи:
Звіт з роботи оформлюється відповідно до вимог, що до оформлення конструкторських документів. Схеми, малюнки, таблиці виконуються олівцем з застосуванням креслярських інструментів. Текст пишуть розбірливим каліграфічним почерком. Пояснення до розв’язання повинні бути лаконічними з наведенням основних розрахункових формул.
Зміст звіту повинні вміщувати:
10. Після виконання практичної роботи студент повинен знати:
закінчити підрахунки і оформити звіт з вимогами п.9.
Варіанти
Варіант |
Затискачі |
R1, Ом |
R2, Ом |
R3, Ом |
R4, Ом |
Задана величина |
1 |
АБ |
20 |
4 |
6 |
8 |
I1=1А |
2 |
ВГ |
3 |
5 |
7 |
9 |
I2=2А |
3 |
ДЕ |
12 |
8 |
3 |
7 |
I3=3А |
4 |
АГ |
5 |
6 |
7 |
8 |
I4=4А |
5 |
ВЕ |
9 |
2 |
8 |
3 |
I1=5А |
6 |
АБ |
6 |
5 |
4 |
7 |
I2=6А |
7 |
ВГ |
2 |
9 |
8 |
3 |
I3=7А |
8 |
ДЕ |
8 |
7 |
9 |
7 |
U1=4В |
9 |
АГ |
4 |
2 |
5 |
3 |
U2=5В |
10 |
ВЕ |
5 |
3 |
6 |
4 |
U3=6В |
11 |
АБ |
9 |
3 |
7 |
4 |
U4=7В |
12 |
ВГ |
4 |
6 |
8 |
9 |
U1=8В |
13 |
ДЕ |
2 |
9 |
8 |
7 |
U2=9В |
14 |
АГ |
3 |
8 |
7 |
6 |
U3=10В |
15 |
ВЕ |
4 |
7 |
6 |
5 |
P1=8Вт |
16 |
ВБ |
5 |
9 |
7 |
8 |
P2=12Вт |
17 |
ВГ |
6 |
8 |
2 |
4 |
P3=15Вт |
18 |
ДЕ |
7 |
6 |
9 |
8 |
P4=20Вт |
19 |
АГ |
8 |
7 |
3 |
4 |
P1=25Вт |
20 |
АБ |
9 |
5 |
4 |
3 |
P2=8Вт |
21 |
ВЕ |
10 |
4 |
5 |
6 |
P3=10Вт |
22 |
АБ |
2 |
3 |
8 |
8 |
I1=1А |
23 |
ВГ |
3 |
4 |
9 |
7 |
I2=2А |
24 |
ДЕ |
4 |
5 |
7 |
6 |
I3=3А |
25 |
АГ |
5 |
6 |
4 |
2 |
I4=4А |
26 |
ВЕ |
6 |
7 |
8 |
9 |
I1=5А |
27 |
АБ |
7 |
8 |
9 |
3 |
I2=6А |
28 |
ВГ |
8 |
9 |
10 |
3 |
I3=7А |
29 |
ДЕ |
9 |
10 |
2 |
8 |
U1=10В |
30 |
АГ |
10 |
2 |
9 |
5 |
U2=12В |