Тренінг - чудова форма спілкування з дітьми у неформальній обстановці. Даний захід сприяє розвитку інформаційної, комунікативної компетентностей, розвиває вміння аргументувати та відстоювати власну позицію, приймати рішення.
1
Позакласний захід
Практичне заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів
«Торгівля людьми: міфи та реальність»
Мета заняття:
Обладнання: ноутбук, мультимедійна дошка, кліп співачки Валерії на пісню «От сердца к сердцу», відеозапитання, роздатковий матеріал, пам’ятки для учнів, плакати «Кошик очікувань», «Правила групи».
Хід заняття
І. Організаційний момент
У залі для заняття стільці розташовані по колу так, щоб зручно було сидіти. Перед колом розміщені дошки для плакатів та стіл з необхідним роздатковим матеріалом. Заняття проводять два тренера.
ІІ. Основна частина
Вправа «Привітання»
Кожний учасник заняття по колу продовжує фразу: «Сьогодні хороший день тому, що…»
Прийом «Музичний відеодайджест»
Учасникам пропонується переглянути відеокліп співачки Валерії «От сердца к сердцу» та висловити припущення щодо теми заняття.
Слово тренера
Тема заняття: Торгівля людьми: міфи та реальність.
Вправа «Правила роботи»
Тренер пропонує перелік правил, учасники знайомляться, обговорюють, доповнюють, приймають.
Прийом «Кошик очікувань»
Учасники на стікерах прописують свої очікування, зачитують по колу, прикріпляють на плакаті «Кошик очікувань».
Метод «Мозковий штурм»
Слово тренера
Тренер аналізує відповіді учасників, робить висновок.
Висновок: отже, торгівля людьми є досить актуальним та реальним явищем у нашому житті.
Метод «Робота в групах»
Учасники об’єднуються у 7 груп за музичними нотами (до, ре, мі, фа, соль, ля,
сі).
Групи отримують інформаційні повідомлення, які необхідно опрацювати.
Додаткові інформаційні матеріали
Торгівля людьми – здійснення з метою експлуатації: вербування, перевезення, передачі, переховування або отримання людей шляхом погрози силою або її застосування чи інших форм примушування, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливістю становища, або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод для отримання згоди особи, котра контролює іншу особу.
Країни, які беруть участь у торгівлі людьми поділяються на три групи:
Пострадянські країни ( в тому числі і Україна) – це країни, з яких
здебільшого здійснюється експорт людей на світові ринки живого товару. Водночас вони також є транзитними для жителів азійських країн, які намагаються потрапити до Західної Європи. Пріоритетними країнами вивозу українських громадян є: Туреччина, Греція, Кіпр, Італія, Іспанія, Югославія, Боснія і Герцеговина, Угорщина, Чехія, Португалія, Росія, Хорватія, Німеччина, Об’єднані Арабські Емірати, Сирія, Китай, Нідерланди, Японія.
Основними елементами в акті торгівлі людьми є:
Торгівля дітьми – означає здійснювані з метою експлуатації
вербування, перевезення, передачу, переховування або одержання дитини шляхом погрози силою чи її застосування або інших форм зловживання владою чи уразливістю становища або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод, для одержання згоди особи, що контролює дитину.
Торгівля дітьми карається позбавленням волі на строк від восьми до
п’ятнадцяти років (ст. 149, Кримінальний Кодекс України).
Незаконне використання дитини може мати такі форми:
КСЕД (комерційна сексуальна експлуатація дітей) – використання
неповнолітніх для задоволення статевої пристрасті будь-яким способом з оплатою цього або без такої з метою отримання прибутку або будь-якою іншою корисливою метою.
Окремі злочинці та кримінальні структури займаються «купівлею» та втягуванням дівчат та хлопців у комерційну сексуальну експлуатацію. Ці злочинці задовольняють сексуальні запити клієнтів, в основному чоловіків, які шукають незаконного сексуального задоволення, використовуючи дітей.
У комерційній сексуальній експлуатації дітей можуть брати участь як одна особа, так і невелика група (наприклад, сім’я, знайомі), або великі групи (наприклад, кримінальні організації) людей.
КСЕД є серйозним порушенням прав дитини. Дитина розглядається як предмет сексу та предмет торгівлі. Це форма примусу та насилля над дітьми, що прирівнюється до примусової праці та інших сучасних форм рабства.
На кожному континенті десятки тисяч дітей експлуатуються в проституції. Діти, які живуть на вулицях Бразилії, Камбоджі, Росії або Україні; «пляжні хлопчики» в Шрі-Ланці, Ямайці або Кенії, діти, які втекли з дому в Східній, Західній Європі, Австралії, Північній Америці… майже кожна країна тією чи іншою мірою зіткнулась із цим явищем. Відомі навіть випадки, коли батьки самі використовують своїх дітей з такою метою.
Примушування чи втягнення дітей у заняття проституцією караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Шляхи потрапляння українських громадян до тенет торгівлі людьми.
Методичний коментар: кожна група отримує однакові інформаційні матеріали та питання до нього. Систематизація матеріалу відбувається за допомогою дидактичною гри «Що? Де? Коли?»
Дидактична гра «Що? Де? Коли?»
Слово тренера
Вправа-руханка «Несамовитий дракон»
Мета: активізувати учасників заняття, створити позитивний емоційний настрій у групі.
Всі учасники шикуються в колону, імітуючи з’єднані вагони у потязі. Той, хто стоїть на початку колони – голова дракона, яка «вранці щось не те з’їла і перебуває у поганому настрої. І тепер намагається вкусити власний хвіст. Завдання «хвоста» - втекти від «несамовитої голови». Якщо ж «голові» вдається вкусити «хвіст», то вона стає «хвостом». Цей учасник йде в кінець і стає останнім.
Прийоми «Робота в групах», «Вузлик на пам'ять»
Учасники об’єднуються у дві групи: «поїздка», «шлюб» .
Завдання: Групі «Поїздка» розробити загальні поради, які будуть корисними перед поїздкою за кордон; групі «Шлюб» скласти поради для тих, хто бажає вступити в шлюб з іноземкою чи іноземцем.
(Кожна група представляє свої рекомендації та приймає доповнення іншої групи при необхідності.)
ІІІ. Підсумок заняття
Прийом «Телеграма»
Тренер звертається до учасників із пропозицією скласти йому телеграму з 11 слів, яка містила б відповіді на такі запитання:
- Як ви себе почуваєте?
- Що було для вас важливим?
- Що вам сподобалося?
- Чи будете Ви намагатися застосовувати отримані знання в повсякденному житті?
- Чи справдилися ваші очікування?
Прийом «Пам’ятка»
Учасники заняття отримують пам’ятки, з якими вони вдома познайомлять своїх батьків.
Пам’ятка для батьків
Слово тренера