Практичне заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів з теми "Торгівля людьми: міфи та реальність"

Про матеріал

Тренінг - чудова форма спілкування з дітьми у неформальній обстановці. Даний захід сприяє розвитку інформаційної, комунікативної компетентностей, розвиває вміння аргументувати та відстоювати власну позицію, приймати рішення.

Перегляд файлу

1

 

Позакласний захід

Практичне заняття з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів

«Торгівля людьми: міфи та реальність»

 

Мета заняття: 

  1. Ознайомити учнів з поняттями «торгівля людьми», «торгівля дітьми», комерційна сексуальна експлуатація дітей (КСЕД), основними джерелами формування ринку незаконної торгівлі людьми, потрапляння українських громадян до тенет торгівлі людьми;
  2.  Розробити загальні поради для учнів, які будуть корисними перед поїздкою за кордон та при вступі в шлюб з іноземкою чи іноземцем;
  3. Сприяти розвитку інформаційної, комунікативної компетентності шляхом організації роботи в групах; розвивати вміння аргументовано відстоювати власну позицію, приймати рішення,брати відповідальність за вчинки;
  4. Виховувати толерантне ставлення до людей, що опинилися в складних життєвих обставинах.  

Обладнання: ноутбук, мультимедійна дошка, кліп співачки Валерії на пісню «От сердца к сердцу», відеозапитання, роздатковий матеріал, пам’ятки для учнів, плакати «Кошик очікувань», «Правила групи».

                                    Хід заняття

І. Організаційний момент

     У залі для заняття стільці розташовані по колу так, щоб зручно було сидіти. Перед колом розміщені дошки для плакатів та стіл з необхідним роздатковим матеріалом. Заняття проводять два тренера.

ІІ. Основна частина

      Вправа «Привітання»

    Кожний учасник заняття по колу продовжує фразу: «Сьогодні хороший день тому, що…»

      Прийом «Музичний відеодайджест»

Учасникам пропонується переглянути відеокліп співачки  Валерії «От сердца к сердцу» та висловити припущення щодо теми заняття.

      Слово тренера

  • Так, дійсно, мова сьогодні піде про проблему торгівлі людьми в сучасному суспільстві.

   Тема заняття: Торгівля людьми: міфи та реальність.

      Вправа «Правила роботи»

Тренер пропонує перелік правил, учасники знайомляться, обговорюють, доповнюють, приймають.

      Прийом «Кошик очікувань»

Учасники на стікерах прописують свої очікування, зачитують по колу, прикріпляють на плакаті «Кошик очікувань».

      Метод «Мозковий штурм»

Слово тренера

  •  Тема нашого заняття складна, оскільки стосується  прояву жорстокості та насильства в нашому суспільстві. На жаль, це явище живе серед нас. Тому пропоную всім продовжити речення: «Для мене торгівля людьми  – це…».

Тренер аналізує відповіді учасників, робить висновок.

Висновок: отже, торгівля людьми є досить актуальним та реальним явищем у нашому житті.

        Метод «Робота в групах»

Учасники об’єднуються у 7 груп  за музичними нотами (до, ре, мі, фа, соль, ля,

сі).

Групи отримують інформаційні повідомлення, які необхідно опрацювати.

                         Додаткові інформаційні матеріали

Торгівля людьми – здійснення з метою експлуатації: вербування, перевезення, передачі, переховування або отримання людей шляхом погрози силою або її застосування чи інших форм примушування, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливістю становища, або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод для отримання згоди особи, котра контролює іншу особу.

 Країни, які беруть участь у торгівлі людьми поділяються на три групи:

  1. Країни – постачальниці живого товару.
  2. Країни, через які здійснюється транзит людей.
  3. Країни призначення, куди вивозяться люди.

Пострадянські країни ( в тому числі і Україна) – це країни, з яких

здебільшого здійснюється експорт людей на світові ринки живого товару. Водночас вони також є транзитними для жителів азійських країн, які намагаються потрапити до Західної Європи. Пріоритетними країнами вивозу українських громадян є: Туреччина, Греція, Кіпр, Італія, Іспанія, Югославія, Боснія і Герцеговина, Угорщина, Чехія, Португалія, Росія, Хорватія, Німеччина, Об’єднані Арабські Емірати, Сирія, Китай, Нідерланди, Японія.

 Основними елементами в акті торгівлі людьми є:

  1. Купівля-продаж людини.
  2. Обман.
  3. Насильство.
  4. Боргова кабала.
  5. Експлуатація різних можливостей і здібностей людини.

Торгівля дітьми – означає здійснювані з метою експлуатації

вербування, перевезення, передачу, переховування або одержання дитини шляхом погрози силою чи її застосування або інших форм зловживання владою чи уразливістю становища або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод, для одержання згоди особи, що контролює дитину.

 Торгівля дітьми карається позбавленням волі на строк від восьми до

          п’ятнадцяти років (ст. 149, Кримінальний Кодекс України).

       Незаконне використання дитини може мати такі форми:

  1. Комерційна сексуальна експлуатація дітей.
  2. Примушування чи втягнення дітей у заняття проституцією.
  3. Дитяча порнографія.
  4. Експлуатація дитячої праці.
  5. Втягнення неповнолітніх осіб у злочинну діяльність.
  6. Усиновлення (удочеріння) в комерційних цілях.
  7. Насильницьке донорство до неповнолітніх осіб.
  8. Втягнення неповнолітніх у збройні конфлікти.
  9. Використання для жебрацтва, примус для жебрацтва.

 

КСЕД (комерційна сексуальна експлуатація дітей) – використання

 неповнолітніх  для задоволення статевої пристрасті будь-яким способом з оплатою цього або без такої з метою отримання прибутку або будь-якою іншою корисливою метою.

 Окремі злочинці та кримінальні структури займаються «купівлею» та втягуванням дівчат та хлопців у комерційну сексуальну експлуатацію. Ці злочинці задовольняють сексуальні запити клієнтів, в основному чоловіків, які шукають незаконного сексуального задоволення, використовуючи дітей.

 У комерційній сексуальній експлуатації дітей можуть брати участь як одна особа, так і невелика група (наприклад, сімя, знайомі), або великі групи (наприклад, кримінальні організації) людей.

 КСЕД є серйозним порушенням прав дитини. Дитина розглядається як предмет сексу та предмет торгівлі. Це форма примусу та насилля над дітьми, що прирівнюється до примусової праці та інших сучасних форм рабства.

 На кожному континенті десятки тисяч дітей експлуатуються в проституції. Діти, які живуть на вулицях Бразилії, Камбоджі, Росії або Україні; «пляжні хлопчики» в Шрі-Ланці, Ямайці або Кенії, діти, які втекли з дому в Східній, Західній Європі, Австралії, Північній Америці…  майже кожна країна тією чи іншою мірою зіткнулась із цим явищем. Відомі навіть випадки, коли батьки самі використовують своїх дітей з такою метою.

 Примушування чи втягнення дітей у заняття проституцією караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

 Шляхи потрапляння українських громадян до тенет торгівлі людьми.

  1. Працевлаштування. При проведенні аналізу газет було виявлено, що в кожному номері друкується в середньому від 10 до 20 «слизьких» оголошень, переважно із запрошеннями молодих та симпатичних жінок. Ось найбільш типовий приклад, який дає інформацію для замислення: «Робота в кращих клубах Європи для дівчат 18-30 років. Усі витрати за рахунок фірми. Щомісячна оплата від 1500 США» і т.д.
  2. Знайомі. Значна частина мігрантів їде за кордон за запрошенням випадкових «знайомих», іншими словами, через мережі посередників та постачальників, які не оформлені як легальні фірми. Скажімо, за одну дівчину «торговець» отримує за кордоном від 200 до 5000 доларів (це залежить від країни, рівня посередника, умов угоди та «якості» товару).
  3. Туризм. На відміну від фірм, які працевлаштовують, тур фірми офіційно оформлюють туристичні візи, які дозволяють легально виїхати в країну, але не дають можливості легального працевлаштування і тому українські громадяни працевлаштовуються за кордоном нелегально на свій страх та  ризик. Відповідальність за їх долі туристичні агенції не несуть.
  4. Шлюб. Велика кількість українських жінок мріє одружитися з іноземцем. Існує практика запрошення жінок і дівчат через шлюбні агенції начебто для одруження. На відміну від фірм, які займаються працевлаштуванням за кордоном, ці агенції взагалі не повинні  отримувати ніяких ліцензій   та проходити перевірок. І те, яка доля чекає на наших співвітчизниць – золоті гори щастя або рабська праця, - ніхто не може спрогнозувати.
  5. Мережа Інтернет.  Дівчата та хлопці знайомляться та листуються з іноземцями. Висилають свої фотокартки, які потім з’являються на сторінках порнографічних сайтів. Трапляється, що після короткого періоду листування  вони з легкістю   погоджуються на запрошення іноземців відвідати ту чи іншу країну.
  6. Навчання. Громадян запрошують на навчання чи на практику за кордон, спокушуючи гарними умовами та майбутніми перспективами.
  7. Система au-pair. В перекладі з французької – «няня». У світі ця система існує з 1960 р., але для українців стала доступною лише кілька років тому. Система  au-pair була розроблена з метою культурного обміну молоді. Основні вимоги: вік від 18 до 24 років і відсутність власної сім`ї і дітей. Система передбачає проживання в сім              `ї, допомогу по догляду за дитиною і виконання поточних господарських справ (30 годин на тиждень), а також відвідування мовних курсів. Зверніть увагу – в обов’язки учасника системи не входить турбота про дітей молодше 2 років.

Методичний коментар: кожна група отримує однакові інформаційні матеріали та питання до нього. Систематизація матеріалу відбувається за допомогою дидактичною гри «Що? Де? Коли?»

          Дидактична гра «Що? Де? Коли?» 

Слово тренера

  • Проблема торгівлі людьми хвилює не тільки вас, але і учнів інших класів. Опрацювавши інформаційні листи, Ви стали більш досвідченими у цьому питанні. Тому пропоную Вам зіграти в гру «Що? Де? Коли?» з учнями 8 – 9 класів. (На екрані з’являються відеопитання від учнів 8-9 класів.)
  1. Що таке торгівля людьми?
  2. На які групи поділяються країни, які беруть участь у торгівлі людьми?  
  3. Назвіть основні елементи в акті торгівлі людьми.
  4. Дайте визначення поняттю «торгівля дітьми».
  5. Назвіть форми незаконного використання дитини.
  6. Розшифруйте абревіатуру КСЕД та поясніть це поняття.
  7.  Які ви знаєте шляхи потрапляння українських громадян до тенет торгівлі людьми.  Розкажіть про них більш детально.

        Вправа-руханка «Несамовитий дракон»

Мета: активізувати учасників заняття, створити позитивний емоційний настрій у групі.

Всі учасники шикуються в колону, імітуючи з’єднані вагони у потязі. Той, хто стоїть на початку колони – голова дракона, яка «вранці щось не те з’їла і перебуває у поганому настрої. І тепер намагається вкусити власний хвіст. Завдання «хвоста» - втекти від «несамовитої голови». Якщо ж «голові» вдається вкусити «хвіст», то вона стає «хвостом». Цей учасник йде в кінець і стає останнім.

         Прийоми «Робота в групах», «Вузлик на пам'ять»

   Учасники об’єднуються у дві групи: «поїздка», «шлюб» .

   Завдання: Групі «Поїздка» розробити загальні поради, які будуть корисними перед поїздкою за кордон; групі «Шлюб» скласти поради для тих, хто бажає вступити в шлюб з іноземкою чи іноземцем.

    (Кожна група представляє свої рекомендації та приймає доповнення іншої групи при необхідності.)

ІІІ. Підсумок заняття

      Прийом «Телеграма»

     Тренер  звертається до учасників із пропозицією скласти йому телеграму з 11 слів, яка містила б відповіді на такі запитання:

- Як ви себе почуваєте?

- Що було для вас важливим?

- Що вам сподобалося?

- Чи будете Ви намагатися застосовувати отримані знання в повсякденному житті?

- Чи справдилися ваші очікування?

     Прийом «Памятка»

 Учасники заняття отримують пам’ятки, з якими вони вдома познайомлять своїх батьків.

                                         Пам’ятка для батьків

  1. Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.
  2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину. Пам’ятайте, навчання – це радість (негативні емоції не сприяють  засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.
  3. Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.
  4. Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення (грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ). Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?».
  5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права (на навчання, відпочинок тощо) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).
  6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, - підтримайте її.
  7. Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.
  8. Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.
  9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися в бурхливому морі життєвих подій.
  10.  Приймайте та любіть дитину такою, якою вона є.

    Слово тренера

  • Жертвою торгівлі людьми може стати хто завгодно, незалежно від статі, віку, соціального статусу. Ми повинні бути толерантними до тих, хто опинився в складних життєвих обставинах.
  • Наша зустріч підійшла до кінця. Сподіваюсь, що вона була для вас корисною.

 

 

 

 

docx
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 10 клас (Наровлянський О.Д.)
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку