Практичне заняття з історії України для 10 класу: "Життя на фронті і в тилу"

Про матеріал

Історія України 10 клас

Практичне заняття : Життя на фронті і в тилу

МЕТА:за допомогою історичних документів з'ясувати становище українців на фронті і в тилу в роки Першої світової війни;удосконалювати навички аналізу інформації роботи у групах; висловлювати власну думку щодо подій війни та їх наслідків тощо.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, документи.

ХІД РОБОТИ

Завдання1. Робота з історичними документами

Лист українського солдата А. Рубльова з Південно-західного фронту

від 29 травня 1916 р.!

Ряди наші змішалися з вогнем і землею. Коли ми з криком «ура» добігали до

ворожих окопів, то я тільки пам'ятаю, що кулі і снаряди свистіли та ревіли навколо, а люди падали. І коли ми дістались дротяної загорожі, то я одну за однією кинув 4 бомби у їхні окопи. А потім в багнети... Скільки своїми бомбами я убив людей і переколов багнетом! А за що все це? Дорога сестричко, яка огидна війна.

Зі спогадів в'язня, заарештованого австрійською поліцією

Перегляд файлу

Історія України 10 клас

Практичне заняття : Життя на фронті і в тилу

МЕТА:за допомогою історичних документів з’ясувати становище українців на фронті і в тилу в роки Першої світової війни;удосконалювати навички аналізу інформації роботи у групах; висловлювати власну думку щодо подій війни та їх наслідків тощо.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, документи.

 

ХІД РОБОТИ

Завдання1. Робота з історичними документами

Лист українського солдата А. Рубльова з Південно-західного фронту

від 29 травня 1916 р.!

Ряди наші змішалися з вогнем і землею. Коли ми з криком «ура» добігали до

ворожих окопів, то я тільки пам’ятаю, що кулі і снаряди свистіли та ревіли навколо, а люди падали. І коли ми дістались дротяної загорожі, то я одну за однією кинув 4 бомби у їхні окопи. А потім в багнети... Скільки своїми бомбами я убив людей і переколов багнетом! А за що все це? Дорога сестричко, яка огидна війна.

Зі спогадів в’язня, заарештованого австрійською поліцією

за звинуваченням у шпигунстві на користь Росії

31 серпня 1914 р. о 3 годині ранку, не давши навіть чаю, погнали в’язнів у тюремний двір. Тут протримали до 9 години ранку. По тому повели всіх, приблизно 1600 осіб, по вул. Казимирівській і вул. Городецькій. Протягом декількох кілометрів озвірілий натовп львівських «патріотів» з євреїв і поляків бив нас палицями, плював у обличчя. З вікон кидали горщики з-під квітів. Одному з арештованих горщик проломив череп, І він помер тут же на вулиці. Перед вокзалом ми чекали до 2 години. Поліцейські навмисно тримали нас понад п’ять годин на вулиці, щоб дати юрбі можливість «проявити почуття» до нас, «зрадників».

1.Які думки і почуття викликають документ?Що вас найбільше вразило?

2.Про що пише солдат? Яке враження справляє цей лист? Які настрої в армії у 1916 р. він ілюструє?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Робота з історичним джерелом

Зі щоденника солдата О. Замрія

Коли я прибув додому, йшли повним ходом жнива, я ввійшов у двір, мене зустріла сестра. Вона не була одружена, брати усі на війні, їхні жінки працювали на хазяйстві. Сестра гірко плакала, що ми втратили батька й матір. Важкою виявилася зустріч, та нічого не поробиш — треба завершувати жнива. Наше господарство засівало тоді 20 десятин орної землі, а чоловіка в господарстві жодного. Використовували працю полонених австрійців та мадярів, або українців, як ми на них говорили — західники.

  1. Про що йдеться у щоденнику? Як жилося на селі? Чому?
  2. Про спогади солдата російської чи айстро-угорської влади йдеться в документі? З чого ми можемо зробити висновок про це?
  3. Користуючись матеріалами підручника  (§ 11, автор Реєнт), наведіть 7-10 тверджень, які б підтверджували те становище в тилу, про яке йдеться у документі.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Завдання 3. Аналіз статистичних даних та робота з ілюстраціями

1.

  1. Про які явища в економіці свідчать наведені дані?
  2. До яких наслідків у соціальній галузі це призведе?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Зруйноване російською артилерією село у прифронтовій зоні, 1915 р.

1. У якому становищі опинилися сім’ї селян?Яке їхнє майбутнє?

_________________________________________________________________________

 

Завдання 4* Представлення творчих проектів

Об’єднайтеся у групи і складіть усне есе на тему «Моє ставлення до війни і майбутнього України» від імені солдата на фронті під час окопної війни; солдата, котрий покинув фронт і повернувся додому; жінки, яка мешкає в селі або місті та працює на заводі; студента, школяра. Зачитайте есе в класі. Спробуйте викласти загальну позицію.

 

Висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал параграфа
  2. Підготуватися повідомлення  «М. Грушевський – лідер Української революції»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кушнір Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
10106
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку