Практичне заняття з історії України для 10 класу: "Життя на фронті і в тилу"

Про матеріал

Історія України 10 клас

Практичне заняття : Життя на фронті і в тилу

МЕТА:за допомогою історичних документів з'ясувати становище українців на фронті і в тилу в роки Першої світової війни;удосконалювати навички аналізу інформації роботи у групах; висловлювати власну думку щодо подій війни та їх наслідків тощо.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, документи.

ХІД РОБОТИ

Завдання1. Робота з історичними документами

Лист українського солдата А. Рубльова з Південно-західного фронту

від 29 травня 1916 р.!

Ряди наші змішалися з вогнем і землею. Коли ми з криком «ура» добігали до

ворожих окопів, то я тільки пам'ятаю, що кулі і снаряди свистіли та ревіли навколо, а люди падали. І коли ми дістались дротяної загорожі, то я одну за однією кинув 4 бомби у їхні окопи. А потім в багнети... Скільки своїми бомбами я убив людей і переколов багнетом! А за що все це? Дорога сестричко, яка огидна війна.

Зі спогадів в'язня, заарештованого австрійською поліцією

Перегляд файлу

Історія України 10 клас

Практичне заняття : Життя на фронті і в тилу

МЕТА:за допомогою історичних документів з’ясувати становище українців на фронті і в тилу в роки Першої світової війни;удосконалювати навички аналізу інформації роботи у групах; висловлювати власну думку щодо подій війни та їх наслідків тощо.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, документи.

 

ХІД РОБОТИ

Завдання1. Робота з історичними документами

Лист українського солдата А. Рубльова з Південно-західного фронту

від 29 травня 1916 р.!

Ряди наші змішалися з вогнем і землею. Коли ми з криком «ура» добігали до

ворожих окопів, то я тільки пам’ятаю, що кулі і снаряди свистіли та ревіли навколо, а люди падали. І коли ми дістались дротяної загорожі, то я одну за однією кинув 4 бомби у їхні окопи. А потім в багнети... Скільки своїми бомбами я убив людей і переколов багнетом! А за що все це? Дорога сестричко, яка огидна війна.

Зі спогадів в’язня, заарештованого австрійською поліцією

за звинуваченням у шпигунстві на користь Росії

31 серпня 1914 р. о 3 годині ранку, не давши навіть чаю, погнали в’язнів у тюремний двір. Тут протримали до 9 години ранку. По тому повели всіх, приблизно 1600 осіб, по вул. Казимирівській і вул. Городецькій. Протягом декількох кілометрів озвірілий натовп львівських «патріотів» з євреїв і поляків бив нас палицями, плював у обличчя. З вікон кидали горщики з-під квітів. Одному з арештованих горщик проломив череп, І він помер тут же на вулиці. Перед вокзалом ми чекали до 2 години. Поліцейські навмисно тримали нас понад п’ять годин на вулиці, щоб дати юрбі можливість «проявити почуття» до нас, «зрадників».

1.Які думки і почуття викликають документ?Що вас найбільше вразило?

2.Про що пише солдат? Яке враження справляє цей лист? Які настрої в армії у 1916 р. він ілюструє?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Робота з історичним джерелом

Зі щоденника солдата О. Замрія

Коли я прибув додому, йшли повним ходом жнива, я ввійшов у двір, мене зустріла сестра. Вона не була одружена, брати усі на війні, їхні жінки працювали на хазяйстві. Сестра гірко плакала, що ми втратили батька й матір. Важкою виявилася зустріч, та нічого не поробиш — треба завершувати жнива. Наше господарство засівало тоді 20 десятин орної землі, а чоловіка в господарстві жодного. Використовували працю полонених австрійців та мадярів, або українців, як ми на них говорили — західники.

  1. Про що йдеться у щоденнику? Як жилося на селі? Чому?
  2. Про спогади солдата російської чи айстро-угорської влади йдеться в документі? З чого ми можемо зробити висновок про це?
  3. Користуючись матеріалами підручника  (§ 11, автор Реєнт), наведіть 7-10 тверджень, які б підтверджували те становище в тилу, про яке йдеться у документі.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Завдання 3. Аналіз статистичних даних та робота з ілюстраціями

1.

  1. Про які явища в економіці свідчать наведені дані?
  2. До яких наслідків у соціальній галузі це призведе?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Зруйноване російською артилерією село у прифронтовій зоні, 1915 р.

1. У якому становищі опинилися сім’ї селян?Яке їхнє майбутнє?

_________________________________________________________________________

 

Завдання 4* Представлення творчих проектів

Об’єднайтеся у групи і складіть усне есе на тему «Моє ставлення до війни і майбутнього України» від імені солдата на фронті під час окопної війни; солдата, котрий покинув фронт і повернувся додому; жінки, яка мешкає в селі або місті та працює на заводі; студента, школяра. Зачитайте есе в класі. Спробуйте викласти загальну позицію.

 

Висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал параграфа
  2. Підготуватися повідомлення  «М. Грушевський – лідер Української революції»

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку