Правознавчий брейринг для учнів 10 класів

Про матеріал

Цей матеріал стане в нагоді для підсумкового уроку. Тут завдяння з правознавста за 9 клас. Правознавчий брейринг можна проводити в рамках тижня правознавства. Учні з задоволенням приймають участь в таких заходах.

Перегляд файлу

                      Правознавчий ринг

Запам’ятайте правила:

  1.      Грай чесно.
  1.      Шкода, що програв, але не заздри, не сумуй.
  1.      Не тішся з невдачі іншого.
  1.      Виконуй свою роботу вчасно і якнайкраще, при цьому пам'ятай про загальну роботу колективу.
  1.      Допоможи, навчи, покажи тому, хто не може впоратись з роботою.
  1.      Вчись у інших того, чого не вмієш сам, із вдячністю приймай допомогу і підтримку друзів, якщо це необхідно.
  2.      Стався до інших так, як ти бажаєш, щоб до тебе ставились.

 

І Конкурс «Юридичний марафон»10б

Ікоманда.

1.Здатність особи своїми вчинками та діями здійснювати права та обов’язки(Правоздатність).

2.Гімназія та школа – це юридична чи фізична особа?(Юридична).

3.Адміністративне правопорушення- це проступок чи злочин?(Проступок).

4.Стихійне лихо – це юридична дія чи подія?(Подія).

5.Соціальні відносини, що регулюються нормами права.(Правовідносини).

6.Правила поведінки. Що встановлює церква для віруючих(Релігійні норми).

7.Особа, що вчинила правопорушення.(Правопорушник).

8.Держава, в якій забезпечена охорона та захист основних прав людини.(Правова).

9.Нормативно-правовий акт вищого законодавчого органу влади, що приймається в особливому прядку.(Закон).

10. Захист суверенітету та незалежності належить до внутрішніх чи зовнішніх функцій держави?(Зовнішніх).

11. Найвища соціальна цінність у державі (Людина).

12. Складова культури, яка забезпечує дитині належний рівень знань (Освіта).

 

 

ІІ команда

1.Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?(Фізичною).

2.Особливо небезпечний вид правопорушення.(Злочин).

3.Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?(Матеріальна).

4.Спосіб систематизації законодавства, внаслідок чого створюються кодекси?(Кодифікація).

5.Як називається основний міжнародний документ з захисту прав дитини?(Конвенція про права дитини).

6.Особа, що має стійкий правовий зв’язок з певною державою. (Громадянин).

7.Учинення правопорушення у стані алкогольного спяніння пом’якшує чи обтяжує вину?(Обтяжує).

8.Монархія належить до форми правління чи форми політичного режиму?(До форми правління).

9.Основний Закон держави(Конституція).

10.Біпатриди- це(особи з подвійним громадянством).

11. Людина, віком до 18 років (Дитина).

12. Спільність людей, що пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками (Сім’я).

ІV. Конкурс аналітиків

Виберіть зайве:

1.Князь,сотник,гетьман,президент.

2.Верховна рада,державна дума,рейхстаг,конгрес,Верховний суд.

3.Київська Русь,Гетьманщина,Україна, «Руська правда».

Питання від глядачів

1.Цією мовою розмовляли Юлій Цезар і Цицерон,Юліан Клавдій і Корнелій.У V ст.вона стала вмирати. Цією мовою написані «Пакти й Конституції законів та вольностей Війська Запорозького.Сьогодні цією мовою користується медицина.(Латинська).

2.Чорний ящик.

Те, що лежить у чорному ящику, народилось на американському континенті. Визначає основи державного устрою, є інститутом демократії, має вищу юридичну силу.Що лежить у ящику? (Конституція).

3.Дочка Урана і Геї. Друга дружина Зевса. Мати Прометея. Богиня Передбачення.Зображувалась з повязкою на очах, терезами в одній руці і

5.У наш час це слово є крилатим висловом і юридичним терміном: так називають, наприклад право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і президент України. Яке це слово?(Вето).

VІІІ. Конкурс «Юридичний семафор»(10б.).

Потрібен звуковий сигнал.Піднімають жезли «Види юридичної відповідальності».

1.Керування автомобілем у нетверезому стані(А).

2.Невчасна доставка хліба у магазин(Ц).

3.Несплата комунальних послуг(А).

4.Поява на роботі у нетверезому стані(Д).

5.Пошкодження бібліотечної книги(М).

6.Крадіжка державного майна(К).

7.Продаж наркотичних засобів(К).

8.Безкоштовний проїзд у транспорті(А).

9.Запізнення на урок(Д).

10.Пошкодження шкільного майна(М).

 

1 ситуація. За вчинену бійку, зрив уроку, прогул навчального заняття учнів у школі покарано словесними приниженнями, ставленням учня у куток, побиттям.

Дозволені чи заборонені правом способи покарання у цій школі?(ст.28 Конвенції)

Відповідь: Конвенція говорить про те, що шкільна дисципліна може підтримуватись лише за допомогою покарань, що захищають гідність учня та повагу до дитини.

 

2 ситуація. 14-річний Віктор вирішив скористатись своїм правом на свободу висловлювання. Він висловив однокласниці все, що про неї думав. При цьому використовував грубі слова, зухвалу форму. Чи мав він на це право? (ст. 13 Конвенції)

Відповідь: Віктор, безумовно, не мав права принижувати однокласника. Ми маємо використовувати свої права, але при цьому не можемо порушувати права інших людей. Віктор не тільки повів себе негарно, він здійснив правопорушення, за яке має відповісти.

 

3 ситуація. У батьків народилася вродлива дівчинка. Вони вирішили дати їй ім’я Весна. Представник РАЦСу відмовилась реєструвати дитину під таким ім’ям. Батьки вирішили, що відбулося порушення права дитини. (ст. 7,8 Конвенції)

Відповідь: Батьки мають право обирати ім’я дитині за однією умовою: воно не повинно принижувати дитину. Тому, в принципі, відбулося порушення прав батьків і дитини на ім’я.

 

4 ситуація. Директор державного ліцею, викладач правознавства, прийняв рішення про введення оплати за навчання. Чи мав він на це право? (ст. 28 Конвенції)

Відповідь. Конвенція передбачає лише мінімальні стандарти, кожна держава має право вводити більш високі і кращі. В Україні обов’язковою і безоплатною є середня освіта в державних установах, тому директор не мав права вводити плату за навчання. Права дитини у цьому ліцеї порушені.

 

Х. Конкурс «Шифрувальник»(12 б.).

(Кожен учасник розшифровує термін + дати його визначення).

-закон

-апатрид

-право

-нормативно-правовий акт

-конституція та ін…

Ми з вами сьогодні провели чудовий турнір правознавців, пригадали  свої права, побачили реальне рішення різних ситуації,   які трапляються з нами в повсякденному житті.

Пам’ятайте!

Життя – це шанс, злови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це цінність, цінуй його.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, тішся нею.

Життя – це таємниця, відкривай її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це смуток, відчуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це трагедія, зрозумій її.

Життя – це щастя, заслужи його.

 

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку