Презентація. 7 клас. Зарубіжна література. Тема. "Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Утвердження етичних цінностей в творі".

Про матеріал
В презентації представлено урок позакласного читання на тему Шолом-Алейхем "Пісня над піснями".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Утвердження етичних цінностей в творі. Урок Позакласного читання. Очима ти сказав мені: люблю. Душа складала свій тяжкий екзамен. Мов тихий дзвін гірського кришталю,Несказане лишилось несказанним…Ліна Костенко. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 2

Шолом-Алейхем (1859–1916). «Для чого романи, коли саме  життя – це роман?»                       Ш. Алейхем. Шолом Алейхем – видатний єврейський письменник, один із основоположників сучасної єврейської літератури. «Шолом- Алейхем» - у перекладі з мови ідишу означає «мир вам». Це давнє єврейське привітання. Справжнє ім’я письменника Шолом Нохумович Рабінович. Він не випадково обрав цей псевдонім, адже добро і милосердя, поєднані в цих словах, зігрівають людську душу. Саме про любов, добро і милосердя – вічні цінності, що так потрібні у кожному домі і розповідається у творах Шолома Алейхема.https://svitglinskaya2020.blogspot.com/2022/02/blog-post_2.html. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 3

Біблійна «пісня пісень»Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 4

Біблійна «пісня пісень» Словникова робота. Хедер - єврейська початкова школа для навчання хлопчиків основам іудейської віри. Синагога - єврейський культовий храм. Седер - урочиста трапеза весняного єврейського свята. Песох - весняне єврейське свято, схоже на наш Великдень. Швуес (П'ятидесятниця) – день, коли Бог на горі Синай дав євреям десять заповідей. В цей день євреям не можна їсти нічого м'ясного. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 5

Вічні теми у літературі У літературі існують так звані вічні теми. Це й сенс людського буття, і пошук моральних цінностей, і кохання. У різні епохи існування людства різні покоління відчували схожу необхідність вирішити для себе ці важливі питання, бо і зневірювалися, і закохувалися люди відтоді, як уперше усвідомили себе людьми. З часом багато що змінюється, але ці теми не даремно названо «вічними». Зробіть запис до зошита (вставте пропущені слова) Морально-етичні цінності … на відміну від матеріальних. Вони для людини … джерелом натхнення завжди. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 6

Історія створення «пісні над піснями» У 1909-1911 рр. Шолом - Алейхем працював над повістю «Пісня над піснями», публікував її по частинах під окремими назвами. Перші дві частини були надруковані у варшавському журналі «Дер Фрайнд» у 1909 році — «Сторінка Пісні пісень» і «Ще одна сторінка Пісні пісень». Третя і четверта частини — «Ця Пасхальна ніч» і «Субота після П'ятидесятниці» з'явилися в 1911 р. у різних нью-йоркських періодичних виданнях. У підзаголовку «Пісні над піснями» Шолом – Алейхем визначив жанр свого твору як «юнацький роман». Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 7

«Пісня над піснями» — поетична розповідь про перше чисте кохання. Почуття головного героя твору, Шимека, наскільки цнотливе та світле, що в ньому самому є щось від релігійності, асоціації з однойменним біблійним гімном кохання виникають природно, й цей паралелізм проходить крізь усю оповідь. Поетичне сприйняття світу Шимека дозволяє йому побачити, що «Я — принц. Бузя — принцеса. Бузя нагадує Шимеку біблійну Суламіф. ЇЇ життя — життя звичайної дівчини, що знає про несправедливість світу… Різниця у світосприйнятті вийде назовні пізніше. Шимек і Бузя обмінюються цитатами, й ті звучать у них дуже природно, «Пісня над піснями» дозволяє їм ніби розуміти думки одне одного. Невинність кохання цих двох молодят така, що навіть батьки, які дотримуються суворої моралі, дозволяють їм гуляти вдвох і вибачають, коли ті забувають під час спілкування про справи. Можливо, батьки теж відчувають поетично-релігійне забарвлення стосунків Шимека та Бузі. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 8

Але дійсність втручається у казку. Все ж таки Шимек - Бузя живуть у реальному світі, й от уже він їде вчитися, порушивши завіти батька, який обіцяв ніколи не пробачити Шимекові. Повною несподіванкою стає для юнака звістка про заручини Бузі. Шимек не зважив, що життя не стоїть на місці: повернувшись додому, він бачить містечко таким самим, як він його залишив, «Бракувало тільки «Пісні над піснями», але й вона ніби повертається до нього при зустрічі з Бузею. Тільки це вже не та пісня. Глибоке розчарування чекає на Шимека. Саме подорослішавши, він розуміє, що його кохання до Бузі було справжнім і взаємним. На нього чекає страшне відкриття: «Невже я проґавив своє щастя, проґавив навік? Невже я власними руками спалив свій дивовижний палац і випустив гарну божественну царівну, яку я колись зачарував?» Марно він намагається повернути минуле. Щастя, яке було поруч, вже втрачено, рядки з «Пісні над піснями» не знаходять відгуку. «Надто пізно я схаменувся, згадав, що є Бузя на світі... Бузя, яка має серце, що сумує, і душу, що геть поривається звідси в інший світ...»Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 9

актуальність вибору цінностей. Шукаючи успіху, Шимек втратив цінність значно більшу: саме кохання, що надихало його життя. Тут можна згадати біблійну тезу, що не належить до «Пісні над піснями»: нічого не варті всі земні скарби, якщо за них людина втрачає душу. Уже й кар'єра стає Шимекові не потрібною, йому лишається тільки згадувати про колишнє щастя, втрачене у гонитві за приземленими успіхами... Які радощі і печалі не принесе подальша доля герою роману, його чарівна дитяча казка залишиться в його пам'яті. Таке може статися з будь-ким, хто необачно міняє вічне на тимчасове, духовне на матеріальне. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

Номер слайду 10

завдання Перегляньте відео-матеріали (перейдіть за посиланнями.)Складіть сенкан до слова «Кохання»За бажанням: намалюйте ілюстрації до повісті. Глінська Тетяна Василівна, вчитель зарубіжної літератури

pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
5608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку