процес звикання до нових шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нового соціального середовища, результатом якого має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда
Номер слайду 5
залежить від сприятливих умов і змісту навчання, діяльності та спілкування дитини в сім’ї, освітньому середовищі
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Вивчення психологічного клімату в класі, проведення соціометрії (методика адаптована О. Бітяновою); Вивчення мотивації до навчання в школі (методика О. Ануфрієва та С. Костроміної); Ставлення до навчальних предметів (опитувальник за методикою С. Левченко); Опитувальник “Риси ідеального вчителя” (за методикою С. Шевченко); Дослідження рівня шкільної тривожності (за методикою Філіпса).
Номер слайду 8
5 – А (28) Абсолютний лідер – 0 Інструментальний лідер - 4(14%) Ті, яких поважають - 10(30%) Ті, яких приймають - 14(50%) Аутсайдер - 0 Зневажений - 0 5 – Б (22) Абсолютний лідер- 0 Інструментальний лідер - 3(14%) Ті, яких поважають – 12(54%) Ті, яких приймають – 7(32%) Аутсайдер - 0 Зневажений - 0 5 – В (23) Абсолютний лідер - 0 Інструментальний лідер – 2(9%) Ті, яких поважають – 9(39%) Ті, яких приймають -12(52%) Аутсайдер - 0 Зневажений - 0
Номер слайду 9
5 – А (28) Соціальна мотивація 5 – Б (22) Ігрова мотивація 5 – В (23) Ігрова мотивація
Добре знає предмет - Чемеровська З.О.; - Литвиненко Н.М.; - Кузьменко ; - Дегтяр Ю.М.; - Тюрікова І.В.; - Кишиченко Л.М.; - Клочко О.П. Суворий, дає хороші знання - Кузьменко О.; - Клочко О.П.; - Дегтяр Ю.М.; - Тюрікова І.В.; Не вимагає багато - Осадченко О.О.; - Кривко Т.О.; - Лакеєва І.М.; - Тюрікова І.В.; - Шигимага О.О.
Номер слайду 14
Ставиться до мене по-людськи - Закрутько Л.М.; - Литвиненко Н.М.; - Тюрікова І.В.; - Кишиченко Л.М. Спілкується з нами після уроків - Кузьменко О.; - Закрутько Л.М. Цікаво на уроці Кишиченко Л.М,; Глущенко Л.О.; Закрутько Л.М.
Номер слайду 15
Зважає на мої здібності - Дегтяр Ю.М.; - Тюрікова І.В.; - Луценко М.М.; -Кривко Т.О. Дозволяє працювати самостійно -Кузьменко О.; -Івах К.І. Допускає коротку дистанцію - Дегтяр Ю.М.; - Кривко Т.М.
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Страх самовираження - негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних з необхідністю саморозкриття, пред'явлення себе іншим, демонстрації своїх можливостей. Страх ситуації перевірки знань - негативне ставлення і переживання тривоги в ситуаціях перевірки (особливо - публічної) знань, досягнень, можливостей. Страх не відповідати очікуванням оточуючих - орієнтація на значущість інших в оцінці своїх результатів, вчинків і думок, тривога з приводу оцінок. Проблеми і страхи у стосунках з учителями - загальний негативний емоційний фон відносин з дорослими в ліцеї, що знижує успішність дитини.
Номер слайду 18
Адміністрації ліцею забезпечити: - попередній розподіл педагогічних кадрів для роботи у майбутніх 5-х класах; - розроблення методичних рекомендацій з питань організації освітнього процесу у 5-х класах; - дотримання санітарно – гігієнічних вимог у ліцеї; - організувати взаємодопомогу в освітньому процесі; - постійний контроль за діяльністю класного керівника, вихователів ГПД, вчителів – предметників, які викладають у 5-х класах, при потребі надавати допомогу.
Номер слайду 19
Вчителям - предметникам, які викладають у 5-х класах: - враховувати в освітньому процесі вікові психофізіологічні особливості учнів; - забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою ланкою; - на засіданнях методичних об’єднань розглянути критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової ланки та здійснити порівняльний аналіз вимог в середній ланці; - формувати активно – пізнавальне ставлення до свого предмету; - розвивати навички самостійної роботи, які в свою чергу розвивають у дитини волю та саморегуляцію; - спонукати учнів до позакласної роботи шляхом інтерактивних методів (робота в групах, парах, форма діалогу); - враховувати принципи роботи з обдарованими дітьми, які мають високі потенційні здібності; - працювати над самоосвітою, яка формує педагогічну компетентність.
Номер слайду 20
Вчителям початкових класів : - прагнути не механічного заучування, а осмисленого запам’ятовування учнями правил та основних понять з навчальних дисциплін; - працювати над формуванням дружнього колективу, залучаючи до співпраці лідерів групи, об'єднувати всіх учасників групи для досягнення певної мети; - активізувати роботу на розвиток концентрації та обсягу уваги. Класним керівникам 5-х класів: Пам'ятайте! Клас, де навчається учні – це об’єднання трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружнішими, цілеспрямованішими будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись особистість.
Номер слайду 21
Вчителям початкових класів : - прагнути не механічного заучування, а осмисленого запам’ятовування учнями правил та основних понять з навчальних дисциплін; - працювати над формуванням дружнього колективу, залучаючи до співпраці лідерів групи, об'єднувати всіх учасників групи для досягнення певної мети; - активізувати роботу на розвиток концентрації та обсягу уваги. Класним керівникам 5-х класів: - Пам'ятайте! Клас, де навчається учні – це об’єднання трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружнішими, цілеспрямованішими будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись особистість.
Номер слайду 22
Кожен раз, перед початком робочого дня: зачеши своє волосся, випий філіжанку ароматної кави, і послухай улюблену музику!