Презентація "Адаптація учнів 5-х класів до навчання в основній школі

Про матеріал
Опис роботи практичного психолога НВО "Новомиргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 - ДНЗ"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичний психолог НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 - ДНЗ» Наливайко С.А.

Номер слайду 2

Адаптація – це процес пристосування індивіда до умов та вимог нового середовища, умов життя та діяльності.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вивчення адаптації дітей до навчання у середній ланці в НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ДНЗ» проводилось адміністрацією, класними керівниками, практичним психологом, вчителями-предметниками згідно загальноприйнятого плану:

Номер слайду 6

1. Відвідування уроків адміністрацією та практичним психологом уроків та спостереження за дітьми. 2. Психологічне діагностування учнів 5-х класів з метою вивчення труднощів адаптації в освітньому середовищі 3. Психолого-педагогічний консиліум. 4. Робота з батьками. Батьківські збори. 5. Індивідуальні корекційні заняття.

Номер слайду 7

Результати психологічного діагностування 5-тикласників

Номер слайду 8

Щодо адаптованості п’ятикласників до навчання в середній школі за критеріями психофізичної, психологічної та соціальної адаптації

Номер слайду 9

Соціометричне дослідження 5-х класів Лідер-зірка

Номер слайду 10

Рівень самооцінки 5-тикласників

Номер слайду 11

Мотивація у навчанні: У 5-А класі навчальна мотивація переважає у 10 учнів (50 %), 4 учні (20 %) в переважній більшості в навчанні мотивуються на отримання знань та 6 учнів (30 %) – на отримання оцінки. У 5-Б класі навчальна мотивація переважає у 10 учнів (55 %), а 8 учнів (45 %) в переважній більшості в навчанні мотивуються на отримання оцінки.

Номер слайду 12

Рівень розвитку пізнавальних процесів: Виявлено, що у 5-А класі в 8 учнів (40%) достатній рівень розвитку всіх пізнавальних процесів (сприймання, продуктивної пам’яті, мислення, вибірковості і стійкості уваги), у 8 учнів (40%) – середній рівень, у 4 учнів (20%) – низький рівень. У 5-Б класі в 7 учнів (39%) достатній рівень розвитку всіх пізнавальних процесів, у 8 учнів (44%) – середній рівень, у 3 учнів (17%) – низький рівень.

Номер слайду 13

Емоційний стан

Номер слайду 14

Дезадаптація Дезадаптація здобувачів освіти – це порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неадекватною поведінкою учнів, зниженням самооцінки, підвищеним рівнем тривожності. Прояви дезадаптації: у вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість); у вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя); у вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками).

Номер слайду 15

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника успішне засвоєння навчального матеріалу; готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення; адекватне сприймання оцінок учителя; активність, уважність, стриманість на уроках; позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль; спілкування з однокласниками та учнями старших класів; вміння робити правильний вибір та ін.

Номер слайду 16

Рекомендації Класним керівникам 5-х класів: Запланувати та провести ряд класних годин для покращення неформальних стосунків між дітьми з використанням активних форм роботи. Продовжити заходи всебічного вивчення кожної дитини та соціально-психологічного патронату учнів 5-го класу спільно з практичним психологом, враховуючи психолого-педагогічні труд­нощі, які виникають у період адаптації п'ятикласників.

Номер слайду 17

Практичному психологу: Розробити рекомендації для вчителів-предметників щодо організації роботи із здобувачами освіти 5-го класу. Провести комплекс тренінгових занять з метою формування позитивної «Я-концепції», комунікативних навичок, позицій в міжособистісному спілкуванні та комплексу тренінгових занять «Я і мій клас» з метою формування доброзичливої атмосфери у класі, міжособистісних відносин, де б враховувались потреби усіх учнів класу. Провести індивідуальні корекційно-розвивальні заняття з учнями, що мають ознаки дезадаптації. Продовжити роботу консультпункту «Сімейна педагогіка» з метою надання консультативної допомоги батькам з питань навчання та виховання дітей.

Номер слайду 18

Рекомендації вчителям-предметникам у роботі з 5-тикласниками 1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, методичних прийомів. 2. Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку. 3. Стежте за темпом уроку − високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал. 4. Налагоджуйте емоційний контакт з класом та з батьками учнів. 5. Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню. 6. Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнюйте учнів один із одним, а порівнюйте певні досягнення сьогодні і вчора). 7. Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу й роботу класу. Не бійтесь визнати свої помилки. Постійно аналізуйте свої «плюси» і «мінуси» у своїй роботі. 8. Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально. 9. Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо. Використовуйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
3394
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку