Презентація "Афазія. Класифікація"

Про матеріал
Афазія - це порушення мови від спотворення і аж до повної її відсутності, причому мається на увазі, що страждає вже сформована, розвинена мова у дорослих і дітей старше 2,5-3 років. При патології вражаються мовні зони головного мозку. Порушення мови можуть бути різними залежно від травмуючих факторів і того, яка ділянка мозку пошкоджена.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконала: Фесенко Валентина Валеріївнавчитель-логопед. Глобинського ліцею № 1 ім. В. Є. Курченка 2023 р. АФАЗІЯ. КЛАСИФІКАЦІЯ

Номер слайду 2

1. Поняття «афазія». Види та їх характеристика.2. Сенсорна афазія.3. Сенсорно-моторна афазія.4. Моторна афазія ефферентного типу 5. Аферентна моторна афазія .6. Акустико-мнестична афазія.7. Семантична афазія.8. Динамічна афазія.9. Амнестична афазія. ПЛАН

Номер слайду 3

1. Поняття «афазія». Види та їх характеристика. Афазія - це порушення мови від спотворення і аж до повної її відсутності, причому мається на увазі, що страждає вже сформована, розвинена мова у дорослих і дітей старше 2,5-3 років. При патології вражаються мовні зони головного мозку. Периферичні органи, необхідні для реалізації мови (органи дихання, голосоутворення та мовленнєвої артикуляції), залишаються нормально функціонуючими, тобто анатомічні причини порушення усного мовлення або сприйняття чужої мови відсутні. Також не страждає інтелект, часто зберігається прагнення говорити.

Номер слайду 4

1. Поняття «афазія». Види та їх характеристика. Порушення мови можуть бути різними залежно від травмуючих факторів і того, яка ділянка мозку пошкоджена. Виходячи з анатомічних, лінгвістичних, психологічних критеріїв, існує кілька класифікацій афазії. Є основні види, що характеризуються тими чи іншими проявами і ступенем тяжкості, які вимагають різних підходів у лікуванні

Номер слайду 5

При сенсорному різновиді (афазія Верніке, "глухота на слова", акустико-гностична афазія) пошкоджується коркова частина слухового аналізатора. Пацієнти з таким порушенням втрачають фонематичне слухове сприйняття, тобто розпізнавання звукового складу слів, мовних звуків. Людина добре чує, але немов все вимовляється невідомою для неї мовою, і ніякого сенсу з почутого виділити не виходить. Мова хворих може бути правильною граматично, багатослівною, біглою, плавною, однак містити безліч непотрібних союзів і приводів, і донести сенс висловлювань мімікою і жестами не виходить. У пацієнтів, крім цього, порушується повторення, називання предметів за показом, читання вголос і письмо (письмова мова).2. Сенсорна афазія

Номер слайду 6

Важкі порушення мови відзначаються при даному різновиду афазії, коли під ураження потрапляють потиличні або скроневі відділи головного мозку. Ця афазія - тотальна. Пацієнти стають не здатними виголошувати і відтворювати промову на слух, порушується фонематичний слух, страждає ініціація мови, порушується артикуляційна функція, письмова мова. В цілому, в клінічній картині присутня симптоматика сенсорної і моторної афазії. Нерідко такий розлад поєднується з частковим паралічем, втратою чутливості половини тулуба3. Сенсорно-моторна афазія

Номер слайду 7

З 'являється внаслідок ураження нижніх відділів кори лівої півкулі мозку (руховий мовний центр Брока). Пошкодження мозкових клітин у цих ділянках призводить до того, що у людини порушується словоутворення, відтворення деяких або всіх звуків, але здатність до розуміння мови зберігається (як усної, так і письмової). Характерна розірвана мова, по складах, іноді з розташуванням звуків в неправильному порядку. Найчастіше вона мізерна, включає тільки назви предметів і явищ. Трапляються помилки в закінченнях існуючих, неправильне вживання роду, числа, відмінків, наголосів у словах.Іноді мова втрачається повністю, і хворі спілкуються тільки за допомогою жестів і міміки, при цьому вони повністю усвідомлюють свій дефект. Порушено читання вголос, письмо (вторинне через порушення мовленнєвої автоматизації)4. Моторна афазія ефферентного типу

Номер слайду 8

При даному варіанті афазії спостерігається порушення нижніх відділів постцентральної області, що веде до такого первинного дефекту, як збій передачі нервових імпульсів (афферентації) артикуляційного апарату. Відбувається розрив зв'язку між звуковим виразом окремих букв і можливостями артикуляції, утруднення підбору окремої артикуляторної позиції. Найчастіше відбувається мимовільна заміна звуку «б» на «п», «г» на «к», «з» на «с» і навпаки. Крім того, стає неможливим виконання найпростіших мовних жестів (складання язика трубочкою, цокання язиком, облизування тощо). Афферентна афазія характеризується порушенням письма під диктовку, самостійно і читання через те, що пацієнти не можуть проговорювати про себе слова.Іноді така афазія супроводжується відносним збереженням письма, за допомогою якого хворі комунікують з оточуючими.5. Аферентна моторна афазія

Номер слайду 9

Розлад обумовлюється ураженням середніх відділів лівої скроневої частини, розташованих за межами ядерної зони слухового аналізатора. Спостерігається неповноцінність слухо-мовленнєвої пам'яті на тлі нормальної артикуляції мови, фонематичного слуху. Тобто пацієнти забувають попередні почуті слова при сприйнятті нових, здатні повторити тільки одне-три слова зі словесного ланцюжка. Особливо яскраво це виражається при довгих звернених висловлювань, одночасному спілкуванні з кількома співрозмовниками6. Акустико-мнестична афазія

Номер слайду 10

У цієї форми афазії, пов'язаної з ураженням тім'янно-потиличного відділу півкулі, в основі лежать дефекти одночасного сприйняття отриманої за допомогою мови інформації. При цьому не спостерігається зниження слухо-мовленнєвої пам'яті або порушення фонематичного слуху, пацієнт розуміє звернену промову, у нього правильна вимова і виконання інструкцій. Проблеми виражаються у відсутності розуміння логічних зв'язків у мовних конструкціях, порушенні часових і просторових взаємин. Розлад мови даного типу проявляється в нездатності хворого сприймати переносний сенс сказаного або написаного, нерозумінні прислів'їв, приказок, метафор, тонкого гумору. Нерідко пацієнти замінюють слова описом функції предметів, у них виникають труднощі при переказуванні своїми словами прочитаного. Письмова мова у хворих обмежена і спрощена, позбавлена складних обертів7. Семантична афазія

Номер слайду 11

Цей вид є порушенням мови внаслідок ураження лобних відділів головного мозку. У хворих страждає переважно спонтанна мова через розлад планування та оформлення промови. Крім того, відбувається розлад письмової мови, порушується граматична схема речення і співвідношення його членів. Спостерігається спрощеність відповідей на запитання з повтором слів співрозмовника, великою кількістю стереотипних фраз. У підсумку поступово пропадає мотивація, змінюється емоційно-особистісна сфера8. Динамічна афазія

Номер слайду 12

При амнестичній формі (оптична), в якій робота нейронів порушується в теменній і скроневій зонах кори головного мозку. У пацієнтів спостерігається порушення зв'язку між видимим об'єктом і його мовленнєвою інтерпретацією, тобто є розуміння про те, який об'єкт знаходиться перед ними, але точно його назвати не вдається. У таких ситуаціях мова хворого стає біглою, з великою кількістю слів, які не передають точно сутність того, що необхідно донести оточуючим. При цьому зорових розладів часто немає.9. Амнестична афазія

Номер слайду 13

ВИСНОВКИАфазія - це порушення мови від спотворення і аж до повної її відсутності, причому мається на увазі, що страждає вже сформована, розвинена мова у дорослих і дітей старше 2,5-3 років. При патології вражаються мовні зони головного мозку. Периферичні органи, необхідні для реалізації мови (органи дихання, голосоутворення та мовленнєвої артикуляції), залишаються нормально функціонуючими, тобто анатомічні причини порушення усного мовлення або сприйняття чужої мови відсутні. Порушення мови можуть бути різними залежно від травмуючих факторів і того, яка ділянка мозку пошкоджена.

Номер слайду 14

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА1. Афазія - види і способи корекції порушень мови. URL: https://publish.com.ua/zdorovia-i-krasa/afaziya-vidi-i-sposobi-korektsiji-porushen-movi.html 2. «Розлади мовлення у дітей». URL: https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozladi-movlennya-u-ditey-17440.html

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Презентації
Інкл
Додано
13 жовтня
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку