Презентація "Ігрові технології корекційної роботи"

Про матеріал
Ігрові технології корекційної роботи. Поняття «ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. На відміну від ігор взагалі педагогічна гра має суттєву ознаку - чітко поставлену мету навчання і відповідним їй педагогічним результатом, які можуть обгрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються пізнавальною спрямованістю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконала: Фесенко Валентина Валеріївна вчитель-логопед Глобинського ліцею № 1 ім. В. Є. Курченка 2022 р. ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ

Номер слайду 2

ПЛАН 1. Поняття «ігрові педагогічні технології» 2. Ігрові технології у світі. 3. Принципи та функції ігор. 4. Класифікація навчальних ігор. 5. Ігрова форма занять. 6. Дидактичні ігри.

Номер слайду 3

1. Поняття «ігрові педагогічні технології» Поняття «ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. На відміну від ігор взагалі педагогічна гра має суттєву ознаку - чітко поставлену мету навчання і відповідним їй педагогічним результатом, які можуть обгрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються пізнавальною спрямованістю.

Номер слайду 4

1. Поняття «ігрові педагогічні технології» Не раз виникала спроба наукової класифікації гри і визначення її яким-небудь одним вичерпним поняттям, але на цей момент науково визначені лише зв'язку між грою і людською культурою, з'ясовано значення, яке надає гра на розвиток особистості дитини і дорослого, емпіричним шляхом виявлено біологічна природа гри і її обумовленість психологічними і соціальними факторами. Тим часом ігрові технології так і залишаються «інноваційними» . Метою використання ігрової технології в логопедичній практиці є підвищення мотивації до занять, збільшення результативності корекційно-розвиваючої роботи, розвиток допитливості, інтересу до української мови.

Номер слайду 5

2. Ігрові технології у світі У древньому світі ігри були осередком громадського життя, їм надавалося релігійно-політичне значення. Стародавні греки вважали, що боги захищають гравців, і тому Ф. Шіллер, наприклад, стверджував, що античні ігри божественні і можуть служити ідеалом будь-яких інших видів дозвілля людини. У Древньому Китаї святкові ігри відкривав імператор і сам у них брав участь.

Номер слайду 6

2. Ігрові технології у світі У радянський час збереження та розвиток тенденцій ігрової культури народу, досить деформованих тоталітарним режимом, починалося із практики літніх заміських таборів, що зберігали ігрове багатство суспільства. У світовій педагогіці гра розглядається як будь-яке змагання або змагання між граючими, дії яких обмежені певними умовами (правилами) та спрямовані на досягнення певної мети (виграш, перемога, приз тощо).

Номер слайду 7

Принципи: відсутність примусу будь-якої форми при залученні дітей у гру; принцип розвитку ігрової динаміки; принцип підтримування ігрової атмосфери (підтримка реальних почуттів дітей); 3. Принципи та функції ігор

Номер слайду 8

принцип взаємозв'язку ігрової та неігрової діяльності; принципи переходу від найпростіших ігор до складних ігрових форм; логіка переходу від простих ігор до складних пов'язана з поступовим поглибленням різноманітного змісту ігрових занять і правил. 3. Принципи та функції ігор

Номер слайду 9

3. Принципи та функції ігор

Номер слайду 10

У дидактиці немає єдиної класифікації навчальних ігор. У навчальному процесі використовують різні варіанти гри. 4. Класифікація навчальних ігор

Номер слайду 11

4. Класифікація навчальних ігор

Номер слайду 12

Ігрова форма занять створюється ігровою мотивацією, яка виступає як засіб спонукання, стимулювання дітей до навчальної діяльності. Реалізація ігрових прийомів і ситуацій на заняттях проходить за такими основними напрямками: дидактична мета ставиться перед дітьми в формі ігрової задачі; навчальна діяльність підкоряється правилам гри; навчальний матеріал використовується в якості її засобу; в навчальну діяльність вводиться елемент змагання, який переводить дидактичну задачу в ігрову; успішне виконання дидактичного завдання зв'язується з ігровим результатом. 5. Ігрова форма занять

Номер слайду 13

На початку заняття ставиться дидактична задача в ігровій формі. Наприклад: з'являється гість, приходить лист із завданням для дітей. В процесі заняття, шляхом виконання вправ за завданням героя. Діти так само можуть виконувати ролі (спортсмени, мандрівники, космонавти, пасажири і ін.). За успішне виконання завдань діти можуть оцінюватися фішками, зірочками і т.п., що вносить елемент змагання. 5. Ігрова форма занять

Номер слайду 14

Дидактичні ігри, які створюються і організовуються дорослими і спрямовані на формування певних якостей дитини. Дитину привертає в грі не навчальна задача, яка закладена в ній, а можливість проявити активність, виконати ігрові дії, домогтися результату, виграти. Однак якщо учасник гри не опанує знаннями, розумовими операціями, які визначені навчальною завданням, він не зможе успішно виконати ігрові дії, домогтися результату. Дидактичні ігри з предметами дуже різноманітні за ігровим матеріалами, змісту, організації проведення. 6. Дидактичні ігри

Номер слайду 15

Настільно-друковані ігри, зазвичай носять змагальний характер: на відміну від ігор за участю в них є виграли і ті, хто програв. Головне завдання таких ігор - неухильно дотримуватися правил. Види настільно-друкованих ігор: лото, доміно, лабіринт, розрізні картинки, пазли, кубики та ін. Словесні ігри відрізняються тим, що процес вирішення навчальної задачі здійснюється в розумовому плані на основі уявлень і без опори на наочність. 6. Дидактичні ігри

Номер слайду 16

Поняття «ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. Не раз виникала спроба наукової класифікації гри і визначення її яким-небудь одним вичерпним поняттям, але на цей момент науково визначені лише зв'язку між грою і людською культурою, з'ясовано значення, яке надає гра на розвиток особистості дитини і дорослого, емпіричним шляхом виявлено біологічна природа гри і її обумовленість психологічними і соціальними факторами. Тим часом ігрові технології так і залишаються «інноваційними» У дидактиці немає єдиної класифікації навчальних ігор. У навчальному процесі використовують різні варіанти гри. Висновки

Номер слайду 17

1. Методичні рекомендації «Ігрові технології» [електронний ресурс]. – Режим доступу : https://vseosvita.ua/library/prezentacia-igrovi-tehnologii-6256.html 2. Презентація «Ігрові технології» [електронний ресурс]. – Режим доступу : https://naurok.com.ua/prezentaciya-igrovi-tehnologi-174256.html 3. РОЗВИВАЮЧІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ [електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ircentr.space/rozvyvayuchi-igry-dlya-ditej-z-autyzmom-porady-psyhologa/doshhyky/ Використані джерела:

Номер слайду 18

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

ppt
Пов’язані теми
Логопедія, Презентації
Інкл
Додано
13 жовтня 2024
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку