Слово – інтерактивний прийшло до нас з англійської і виникло від слова “інтерактив”. “Inter” – це “взаємний”, “act” – діяти. “Інтерактивний” - означає сприяти, взаємодіяти чи знаходитися в режимі бесіди. Діалогу з будь-чим (комп’ютером), чи з будь-ким (людиною). Значить інтерактивне навчання – це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія викладача і слухача.
Задачіаналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу й у такий спосіб зробити засвоєння знань доступнішим;навчитися формулювати власну думку, правильно її висловлювати, доводити власну позицію, аргументувати й дискутувати;навчитися слухати іншу людину, поважати альтернативну думку;моделювати різні соціальні ситуації, збагачувати власний соціальний досвід через включення в різні життєві ситуації, їх моделювання;вчитися будувати конструктивні взаємини у групі, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути діалогу та консенсусу;розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.
Інтерактивне навчання має на меті: · створення умов для залучення всіх слухачів до процесу пізнання;· надання можливості кожному слухачеві розуміти і рефлексувати зприводу того, що він знає і думає;· вироблення життєвих цінностей;· створення атмосфери співпраці, взаємодії;· розвиток комунікативних якостей і здібностей;· створення комфортних умов навчання, які б викликали у кожного слухача відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості.
Яким же повинен бути викладач?Він має вміти:1) Створити в аудиторії атмосферу, яка сприяє заохоченню слухачів здавати питання та шукати відповіді. Брати за основу таки види навчання , які б сприяли розвитку критичного мислення та самостійного набуття знань, стимулювати рефлексію.2) Застосовувати наявні ефективні методи. Стати вдумливим професіоналом, що означає навчитися самому, уважно спостерігати, визначати проблеми та створювати нові стратегії для їх розв’язання.3) Бути взірцем для інших слухачів, передавати свої знання колегам, використовувати нові методики навчання.
«Круглий стіл»Дискусія Ситуаційний аналіз Робота в малих групах РОБОТА В ПАРАХ«Мозковий штурм»«МІКРОФОН»ПРЕС-МЕТОДПрес-конференція з автором« Продовж речення»« Аукціон»Розігрування за ролями ситуації(сценки) «Коло думок»Шість капелюхів«Ассоціативний кущ»«Літературний крос»«Так чи Ні»«Викинути зайве»«Ажурна пилка»«Малюнок на скелі»«Мозаїка»«Карусель»Створення реклами за прочитаним твором. Види інтерактивних методів навчання
Суть інтерактивних технологій полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. Це співнавчання (колективне, кооперативне навчання, навчання у співпраці), в якому і вчитель, і учні є суб'єктами. Учитель виступає лише в ролі організатора процесу навчання, лідера групи учнів.ІТ найбільше відповідають особистісно зорієнтованому підходу до навчання. В процесі застосування інтерактивних технологій, як правило, моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного вирішення, застосовуються рольові ігри. Тому ІТ найбільше сприяють формуванню в учнів умінь і навичок, виробленню особистих цінностей, створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні