Презентація містить алготм визначення двоскладових віршових розмірів. Використувується як на уроках літератури, так і в процесі додаткових індивідуальних занятть.
Стопа у вірші. ЇЇ види. Стопа-повторювана у вірші груп складів, до якої входить один склад наголошений, а інші – ненаголошені. Стопи – двоскладові, трискладові.
Номер слайду 4
Двоскладові стопи
Номер слайду 5
Пиріхійстопа, яка не має наголошених складівможе заміняти ямб або хорей, але самостійно не вживається і на визначення віршового розміру не впливає
Номер слайду 6
Порядок визначення віршового розміру 1. Поділити слова на склади: У берлозі шум та гамір,Сміх веселий ведмежат. Спати батько має намір -Не приспить ніяк малят. Увага!Прийменник або частка, у кладі яких немає голосного, не утворює окремого складу!
Номер слайду 7
2. Поставити наголос ( ) у словах: У берлозі шум та гамір,Сміх веселий ведмежат. Спати батько має намір –Не приспить ніяк малят
Номер слайду 8
3. Позначити наголошені(-) і ненаголошені ( ) У берлозі шум та гамір,
Номер слайду 9
4. Визначити повторювані групи складів: В цьому рядку 4 стопи-4 рази йде повторення:наголошений+ненаголошений
Номер слайду 10
Хорей-двоскладовий віршовий розмір з наголосом на першому складі
Номер слайду 11
Ямб-двоскладовий віршовий розмір з наголосом на другому складі
Номер слайду 12
Тип римування. АА паралельне або А Б ББ А кільцеве або охоплююче Б суміжне. АБА перехресне. Б
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Скласти схему вірша, визначити віршовий розмір, тип римуванняІ вийшли в небо зорі-жаровички,І тихо бабка посеред села. Малесенькі дитячі черевички. У спорожнілу хату занесла.