Презентація "Б.Брехт "Матінка Кураж та її діти"

Про матеріал
Презентація до уроків за творчість Бертольта Брехта містить факти з життя німецького драматурга, кроссенс за біографією письменника , паспорт твору "Матінка Кураж та її діти", характеристику головних героїв п'єси.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Бертольт Брехт “Матінка Кураж та її діти”

Номер слайду 3

Мета уроку Ознайомитися з біографією німецького драматурга Бертольта Брехта, аналізувати п’єсу письменника «Матінка Кураж та її діти».

Номер слайду 4

Народився Бертольт Брехт 10 лютого 1898 в місті Аугсбург (Німеччина) у заможній буржуазній родині. Будинок в Аугсбурзі, де народився письменник, зараз є музеєм «Будинок Брехта».

Номер слайду 5

1908 р. почав навчання в Баварській королівській реальній гімназії – навчальному закладі гуманітарного профілю. Під час навчання в міській реальній гімназії (1908-1917) почав писати вірші, оповідання та есе, які були надруковані в газеті «Аугсбурзькі новини» (1914-1915). Вже в його шкільних творах простежувалося різко негативне ставлення до війни.

Номер слайду 6

У 1917 р. вступив на філософський факультет університету; був слухачем медичного факультету; відвідував театрознавчий семінар.

Номер слайду 7

Навчання вимушений перервати. У 1918р. був призваний до армії, служив кілька років санітаром . Почав писати вірші, п'єси. У 1918 р. написав п’єсу «Ваал». У 1919 р. з’являється на світ п’єса «Барабани ночі», яка була відзначена премією Генріха Клейста. У 1923 р. переїхав до Берліна, де працював завідувачем літературної частини і режисером в театрі Макса Рейнхардта.

Номер слайду 8

У 1922 році Брехт одружився на актрисі і співачці Маріані Цофф, в цьому шлюбі в 1923 році у нього народилася дочка Ханна, що стала актрисою. Цофф була старше Брехта на п’ять років, добросерда і турботлива, але цей шлюб виявився неміцним.

Номер слайду 9

В 1923 році Брехт познайомився в Берліні з молодою актрисою Оленою Вайгель, яка народила йому сина Штефана. У 1927 році Брехт розлучився з Цофф і квітні 1929-го офіційно одружився з Вайгель. Олена стала музою і виконавицею ролей у його драмах. В 1930 році у них народилася дочка Барбара, також стала актрисою.

Номер слайду 10

У 1933 році до влади прийшли фашисти. Б.Брехта позбавили німецького громадянства через вірш «Легенда про мертвого солдата». У другій половині 20-х років письменник переживає світоглядний і творчий переломи: захоплюється марксизмом, зближується з комуністами, розробляє концепцію «епічність драми», яку апробує в п’єсах: «Тригрошова опера» (1928), «Свята Іоанна боєнь» (1929-1931 ) та ін.

Номер слайду 11

1933 -1948 р.р. Еміграція Австрія Швеція Фінляндія США

Номер слайду 12

В еміграції були написані найбільш відомі його п’єси – «Матінка Кураж та її діти» (1938), «Страх і відчай в Третій Імперії» (1939), Життя Галілея (1943),« Добра людина з Сезуана» (1943), «Кавказьке крейдяне коло» (1944), у яких червоною ниткою проходила думка про необхідність боротьби людини із застарілим світопорядком. Бертольт Брехт не став затребуваним драматургом у США, він лише надрукував кілька публікацій в газетах і журналах.

Номер слайду 13

1948 р. – повернувся до Німеччини. Б Брехт – режисер театру “Берлінський ансамбль”. Після закінчення війни Брехту довелося покинути США через загрозу переслідування. У 1947 р. драматург їде жити до Швейцарії – єдину країну, що видала йому візу.

Номер слайду 14

У 1950 р. відбулося його призначення на посаду віце-президента Академії мистецтв НДР, в 1951 р. обрання членом Всесвітньої ради миру, в 1953 р. він очолив німецький ПЕН-клуб. Брехт до останніх днів працював. Твори останніх років: віршований памфлет «„Свобода“ і „демократія“» (1947), п’єса «Кавказьке крейдяне коло» (1949), збірка «Сто віршів. 1918—1950».

Номер слайду 15

Хворе серце стало причиною смерті письменника. Серцевий напад перервав життя Брехта 14 серпня 1956.

Номер слайду 16

Повне им’я: Ойген Бертхольт Фрідріх Брехт Дата народження: 10 лютого 1898 р. Місце народження: Аугсбург, Німеччина Діяльність: Письменник, поет, драматург, прозаїк, теоретик мистецтва Дата смерті: 14 серпня 1956 р. (58 років)

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Хвилинка відпочинку

Номер слайду 19

Словникова робота “Епічна драма” – драма, у якій панівну роль відігравала не дія, а розповідь, яка має допомогти глядачеві побачити соціальне коріння конфлікту, спонукати його шукати засоби вдосконалення законів суспільного життя. Зонги (пісні) – ліричний прийом, який використовує Б.Брехт, для супроводу подій у п`єсі, коментарів, відображення емоційного стану персонажів, роздумів автора або атмосфери доби.Вони містять їдку сатиру й критику суспільства, філософські узагальнення, авторську позицію. Прийом “очуження” – художнє відкриття “епічного театру”, суть якого полягає в тому, що буденне явище подається у новому світлі й постає як дивне, вирване зі звичайного плину життя, “чуже”.

Номер слайду 20

Новий жанр – драма-притча Конкретний сюжет віддзеркалює загальнолюдські проблеми, тенденції та явища. За зовнішніми подіями приховано суть речей. Виявляє не індивідуально-особистісне, а загальне для певного часу, суспільства, групи людей. Послаблено драматичне начало й посилене епічне. Зображується не тільки дія, а й розповідь про неї. Автор спонукає глядачів до роздумів, допомагає їм усвідомити історичний, соціальний та культурний досвід людства. Змінюється художня організація п`єс: немає поділу на акти, а є сцени – епізоди, які найчастіше мають заголовок.

Номер слайду 21

«Матінка Кураж та її діти» Автор – Бертольт Брехт Рік написання – 1938—1939 Жанр – історико-алегорична драма (або драма-пересторога) Основою п’‎єси Б. Брехта є події Тридцятирічної війни. Головна проблема твору – проблема війни та миру, відносини батьків та дітей, багатства та бідності.

Номер слайду 22

«Матінка Кураж та її діти» Основною темою твору, є тема війни. Війна, яка не щадить нікого. Головні герої твору: Матінка Кураж Катрін (Kattrin) — її німа дочка Ейліф (Eilif) – її старший син Швейцеркас (Schweizerkas) – її молодший син

Номер слайду 23

Матінка Кураж Кураж навчилась отримувати зиск від війни. Разом зі своїми дітьми вона їздила у фургончику слідом за військами. І хоча це було дуже ризиковано, але для неї важливішою була можливість збагатитися Осліпши від прагнення до багатства, матінка Кураж не змогла зупинитися навіть тоді, коли почала втрачати власних дітей: «матінка» трохи погорювала і знову вирушила налагоджувати торгівлю. Героїня заради багатства зраджує своїх дітей. Торгівля йде добре, і тому маркітантка підтримує війну, яка стала для неї годувальницею. Анна впевнена, що «про мораль краще говорити ситому, а не голодному». Матінка Кураж за своєю сутністю не була злою людиною, навіть веселою та доброю господинею. Принагідно вона може навіть допомогти іншим, але якщо це «не вдарить» по її гаманцю.

Номер слайду 24

Ейліф Головна риса вдачі Ейліфа – хоробрість. Вона потрібна людині, щоб долати перешкоди, захи­щати власне життя і життя інших; боронити вітчизну, відстоювати власну думку, знаходити вихід зі скрутного становища тощо. Через образ Ейліфа ми бачимо, що за умов війни хоробрість набирає форми свавілля, перетворюється на жорстокість. Хоробрість героя на полі бою приносить йому нагороду, а псевдогероїзм у селянських дворах підписує смертний вирок.

Номер слайду 25

Швейцеркас За те, що Швейцеркас був чесним простаком, йому довірили на війні полкову касу Поразка у ході бойових дій змусила його полк відступити. Юнак діє необачно, не прислухається до застережень матері та сестри, хоче вислужитися перед фельдфебелем, тривалий час обмірковує, що робити, тому потрапляє в полон. На жаль, йому не вдалося обернути ситуацію на власну користь, він уперто захищає касу, яку після його загибелі не знайдуть ані католики, ані протестанти, тому й жертва хлопця виглядає непотрібною і безглуздою. За умов війни чесність може бути згубною для людини. Стає зрозумілим, що, окрім неї, необхідно мати ще якісь чесноти.

Номер слайду 26

Катрін Катрін — найпривабливіший образ із-поміж персонажів п’‎єси Б. Брехта. Вона є втіленням доброти, але, напевно, не випадково дівчину змальовано німою. Біль і розпач проглядаються у сценах, коли Катрін хоче застерегти Швейцеркаса від загибелі, не може змусити матір заплатити за життя хлопця потрібну суму, чує про загрозу для життя дітей, як вона пригортає чуже немовля, як реагує на звістки, що війна швидко не скінчиться... Німота Катрін сприймається як алегорія безпорадної доброти. Дівчина не сидить, склавши руки, вона діє, але їй складно щось змінити довкола себе.

Номер слайду 27

Висновки Війна – захоплюючий бізнес! Вона псує людей, робить їх жорстокими і скупими, особливо якщо війна триває більше десяти років. Брехт не випадково звернувся саме до образу жінки, яка прислуговувала війні. Жінка і війна несумісні, особливо якщо у жінки є діти. Ні талант, ні кмітливість не допомагають матусі Кураж врятувати дітей. Сама вона – втілення війни, причина загибелі трьох близьких їй людей. Ейліфа вбили за його непосидючість, Швейцеркаса – за чесність, Катрін – за доброту. Ніхто з них не жив за її мірками, тому всі загинули.

Номер слайду 28

Висновки Б.Брехт писав: «Завдання автора п’єси не в тому, щоб примусити матінку Кураж прозріти наприкінці… Авторові потрібно, щоб глядач прозрів. Прозріння Кураж суперечило б не тільки їі характеру, а й перебігу подій у Німеччині 30-х років XX ст.». На думку Брехта, глядачі мали дійти висновку: фашизм загрожує всьому людству. Образ матінки Кураж може слугувати метафоричним образом Німеччини 1930-х років: розпочинаючи війну, німці вірили, що мають змогу розбага­тіти; утрачаючи своїх дітей у боях, вважали, що ті загинули за велику ідею. Ця країна здолала страшні випробування, але, на відміну від матінки Кураж, її народ зрештою зробив правильні висновки.

Номер слайду 29

Контрольні запитання Скільки років подорожі матінки Кураж важкими шляхами війни зображує драма? Чим займається матінка Кураж на війні? Які риси уособлюють діти Кураж? Чи розуміє Кураж усю суть війни? Хто з персонажів драми гине, рятуючи ціле місто? Хто з персонажів драми гине, рятуючи полкову касу?

Номер слайду 30

Контрольні запитання Чиї природні рішучість і сміливість під час війни стають причиною смерті в мирний час? Основна тема драми - ... Кого із персонажів драми матінка Кураж могла б врятувати, але жадібність не дала їй це зробити? "Хто хоче війною жити, мусить їй щось сплатити". Яку ціну заплатила Кураж?

Номер слайду 31

Контрольні запитання Образ матінки Кураж є метафоричним образом ... У фіналі п'єси матінка Кураж ...

Номер слайду 32

Підсумок уроку Ознайомитися з біографією німецького драматурга Бертольта Брехта, аналізувати п’єсу письменника «Матінка Кураж та її діти».

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Домашня робота Виконати тестові завдання.

Номер слайду 35

Джерела https://dovidka.biz.ua/bertolt-breht-biografiya-skorocheno/ https://dovidka.biz.ua/matinka-kurazh-ta-ii-dity-analiz-tvoru/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чернова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
25 січня
Переглядів
4327
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку