Презентація "Билини. Билина про Іллю Муромця"

Про матеріал
Презентація може бути використана як план - конспект уроку. Містить завдання на повторення, цілепокладання, завдання для колективної і самостійної роботи з текстом билини і підручником, завдання на рефлексію, теоретичний матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оригінал і переклад. Що мені відомо?

Номер слайду 2

1. Назвіть види перекладів без частки НЕ.2. Складіть висловлювання: «Я можу пояснити, що таке …… (певний вид перекладу)»3. Я можу назвати найвідоміших перекладачів (підручник)Преревірка засвоєного на попередньому уроці

Номер слайду 3

5 Найвидатніших українських перекладачів. Микола Лукаш. Максим РильськийІван Франко. Пантелеймон Куліш. Микола Зеров

Номер слайду 4

Переклад/ Переспів. Точне відтворення змістових і формальних домінант першоджерела — іншомовного оригіналу. Висловлення позиції автора іншомовного оригіналу Збереження колориту іноземності (зв’язку з епохою, життям іншої країни, її традиціями, звичаями тощо)Подібність до оригіналу в окремих елементах (сюжети, мотиви, образи тощо), але це цілком самостійний твір. Висловлення власної позиції автора переспіву. Виразний національний колорит, наближення до духовних потреб країни й народу автора переспіву

Номер слайду 5

Алкман. Завдання: порівняйте із переспівом Гете (підручник)Сплять усі верховини гірські й стрімчасті скелі,Всі байраки, всі провалля,Нори, де плазуни, що їх чорна земля зростила,Робоче плем'я бджіл, хижий звір у пущі,Страховищ у глибинах моря сон пойняв,Крила поскладавши, в вітах поснуло птаство…Художник Томас Мор

Номер слайду 6

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

Номер слайду 7

1. Я знаю героїв билин.2. Я зможу відрізнити билину за певними ознаками…3. Я знаю, скільки частин в билині4. Я знаю, на які цикли поділяються билини. Ви досягли успіху в уроці, якщо зможете відповісти на питання:

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Епос. Лірика. Драма. Епічні (прозові) твори. Мають чіткий сюжет, розвиток подій. Віршовані твори, виражають емоції, почуття. Драматичні твори, що служать для постановки на сцені (трагедія, драма, комедія)Згадаємо: (три літературних роди)Ознайомтесь, що таке ЕПІЧНІ ПІСНІ - стор. 12 підручника

Номер слайду 9

*** У визначенні билини (стор. 13) знайдіть такі ключові слова, на які потрібно спиратись, щоб зрозуміти сутність змісту билини. Билини

Номер слайду 10

БИЛИНАЕпічна пісня. Героїчні звершення. БОГАТИРІІСТОРІЯФАНТАСТИКА

Номер слайду 11

Назвіть «прикраси» билин (с.13)Додайте своє Чи знаєте ви всі ці визначення?

Номер слайду 12

Герої билин (стор. 13)В. М. Васнецов. «Богатирі»

Номер слайду 13

Цикли билин. Київський цикл з центральним образом князя Володимира, в якому поєднано риси Володимира Великого і Володимира Мономаха. (Героїчні билини) Він поділяється на тематичні підцикли про Іллю Муромця (Муровця) - чернігівського богатиря, Альошу (Олексія) Поповича, Добриню Микитовича та інших. Новгородський цикл про Василя Буслаєва, Садка та ін. (Соціально-побутові билини)

Номер слайду 14

Як відрізнити билину від міфу і казки?

Номер слайду 15

Будова билин Відпрацюйте самостійно (стор. 13)

Номер слайду 16

Билина про Іллю Муромця. Про Іллю Муромця та Соловія

Номер слайду 17

Номер слайду 18

1. Мета Іллі Муромця у подорожі.2. Місце першої зупинки і чому.3. З ким бився ІМ?4. Який билинний художній прийом використано у цьому уривку?5. Знайдіть по ходу читання постійні епітети.6. Чому ІМ не залишився у Чернігові?Знати (І частина билини)

Номер слайду 19

Художнє означення – прикметник. Має переносне значення (часто)Висловлює особисте ставлення автора до предмета. ПОСТІЙНИЙ ЕПІТЕТЕпітет, який завжди «поруч» з певним предметом, особливо це простежується у фольклорних творах На стор. 13 у визначенні знайдіть приклади, відшукайте приклади у билиніЕпітет

Номер слайду 20

На підставі прочитаного уривка назвіть 5 рис характеру або статі героя, наведіть до них прикладиІлля Муромець

Номер слайду 21

Самостійна робота з текстом. Чим страшний соловій – розбійник?Чому ІМ не поміняв дорогу?Як ІМ переміг Соловія? Чому відмовився взяти за нього викуп?Знайдіть і прочитайте відповідь ІМ князю Володимиру. Про які риси ІМ вона свідчить? (для допомоги можна скористатись довідкою на стор. 16 про Іллю Муромця)

Номер слайду 22

Зворотів. Повторів Наведіть приклади з тексту (2-3)

Номер слайду 23

Поєднайте свої теоретичні знання про билину зі змістом твору: наведіть приклади. БОГАТИРІГероїчні звершення. ФАНТАСТИКАІСТОРІЯ

Номер слайду 24

Прочитати завершення билини. Виконати завдання 7 на стор. 22 (усно)Виконати завдання 9 на стор. 22 (письмово)Домашнє завдання

Номер слайду 25

Поведінка ІМЧи повірив князь ІМ?Сила Іллі і влада Володимира. Що сильніше?Продовжіть ряд характеристик Іллі. Створіть СЕНКАНІлля Муромець і князь Володимир

Номер слайду 26

1. Іменник, який називає того, про кого складається сенкан.2. Два прикметники3. Три дієслова4. Речення із ЧОТИРЬОХ слів5. Іменник, який схарактеризує пункт 1. Будова СЕНКАНУ

pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
26 березня 2021
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку