Презентація "Цей безмежний світ іменників"

Про матеріал
Мета уроку: • Повторити й узагальнити матеріал про складні випадки правопису іменників; • Розвивати навички знаходити і пояснювати орфограми в іменниках; вміння висловлювати власні думки, аргументувати їх; • Виховувати мовно-культурні естетичні смаки, високі моральні якості. Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок Вид уроку: лінгвістичний практикум
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цей безмежний світ іменників

Номер слайду 2

* http://aida.ucoz.ru * «Хто в небо не росте, приречений на тління» Олесь Бердник

Номер слайду 3

* http://aida.ucoz.ru * Орфографічна розминка

Номер слайду 4

* http://aida.ucoz.ru * Перевірка домашнього завдання. (Усне повідомлення на лінгвістичну тему «Іменник як частина мови»)

Номер слайду 5

Вибіркова робота на основі висловлювання. Виразно прочитайте текст. Визначити відміну і відмінок іменників Крила потрібні лиш тим, хто літає... Затримайся і поміркуй, чому? Деякі, опустивши руки, снують павутину із сюжету буднів. Інші ж не стоять на місці, борючись щоденно проти посередності, і йдуть уперед... Але знову хтось запитує: “Чому дехто ходить пішки, а хтось літає” Стівен Ґарднер * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 6

Міні-практикум Запишіть іменники у чотири колонки за відмінами. Підкресліть другу від початку букву. Прочитаєте закінчення вислову О.Гончара «Працею ...» Ніч, площа, біль, галченя, осел, листя, скатерть, плече, кров, мазь, людина, успішність, одиниця, дьоготь, типовість, знамено, сирота, мак, творчість, курча, завзятість, зневага, калюжа, лак, кошеня.

Номер слайду 7

Ключ: Працею людина і сильна, і красива. * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 8

Розподільна робота Поставте іменники в орудному відмінку однини і випишіть у колон­ку: 1) спочатку ті, у яких букви подвоїлися; 2) потім ті, у яких букви не подвої­лися; 3) за ними ті, у яких вжито апостроф. Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, оже­ледь, жовч, верф, вживаність, снасть. Об, радість, гниль, ста­рість, далеч, мати. * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 9

Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В. О. Сухомлинського «Треба тонко відчувати три речі: * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 10

Готуємося до зовнішнього тестування * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 11

* http://aida.ucoz.ru * Асоціативний кущ Любов творчість Радість Любов Гармонія Духов-ність Добро Висока мрія

Номер слайду 12

* http://aida.ucoz.ru * Зло Суєта Зрада Бездухов-ність Егоїзм Заздрість Павутин ня буднів Асоціативний кущ

Номер слайду 13

* Прочитайте. Визначте стиль і тип мовлення. Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але й дуже пихатий (чоловік) Мандарин. Весь день його складався з примірювання розкішного вбрання та розмов із підданими про його розум.. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що є чоловік, розумніший від усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого Мандарина. Дуже розлютився він: «Хто сміє називати якогось там ченця найрозумнішою людиною в світі!?» Вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив мудреця до сво­го палацу. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе, — я роздушу метелика, а якщо — мертве — я випущу його...» І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося чимало люду. Усім хоті­лося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на ви­сокому троні, тримав-за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу гостя. Аж ось двері відчинилися, до зали увійшов невеличкий худорлявий чоло­вік. Він привітався з Мандарином і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло посміхаючись, мандарин проказав: «Скажи-но мені, що я три­маю в руках — живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відпо­вів: «Все в твоїх руках!...» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями. Отже, лише від вас залежить, буде ваше спілкування, ваша взаємодія з іншими жвавою, яскравою, плідною чи навпаки. z.ru *

Номер слайду 14

Творча робота « А про що думав метелик» Зразок - Де я? Чому не можу летіти? І чому так тривожно? Про що говорять люди? Невже вирішують мою долю? А хто їм дав право! Я ж така сама жива істота як і вони. Я теж чую, мрію, бачу, бажаю, хвилююся, чекаю… А як гарно літати… Робити світ кращим, веселішим, світлішим. Наповнювати різнобарв’ям краси і радості. Нагадувати про його тендітність і вразливість Постійно зв’язувати землю з небом, сірі будні з високою мрією… * http://aida.ucoz.ru *

Номер слайду 15

* http://aida.ucoz.ru * Домашнє завдання: Твір- мініатюра «Якби були у мене крила». Опрацювати теоретичний матеріал з теми “Іменник”.

ppt
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку