Дієприкметник як особлива форма дієслова. Підготувала вчитель української мови та літератури Козловська Галина Андріївна
Номер слайду 2
Мета урокудати учням поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова; навчити школярів розпізнавати дієприкметники в реченнях, визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати усне й писемне мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу семикласників, вмінню грамотно вживати в мовленні дієприкметники,комунікативну компетенцію,компетенцію самоосвіти та саморозвитку. Виховувати культуру мовлення та письма у семикласників
Порівняйте!Прикметник. Вказує на ознаку. Відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які?(зелене,широкий,учбова)Має рід,число,відмінок і залежить від іменника(зелене поле,широкий степ,вчорашня їжа)В реченні виступає означенням або присудком. Дієприкметник. Вказує на ознаку предмета за дією Відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?Має рід,число ,відмінок(витерта дошка,сполоханий птах,,позолочений сервіз) В реченні виступає означенням або присудком
Номер слайду 5
4. Робота з підручником (зіставити зроблені висновки про дієприкметник із теоретичним матеріалом підручника )
Номер слайду 6
Що спільного?
Номер слайду 7
Мовне дослідження (Заповнити таблицю, зробити висновок про те, які ознаки прикметника та дієслова має дієприкметник).{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Слово. Рід. Відмінок Число. Вид. Час. Біла Вибілена. Вибілити
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Розподільний диктант(записати словосполучення у дві колонки: у першу – дієприкметник з іменником, у другу – прикметник з іменником) Вим’ята трава, зів’яле листя, в’яле листя; посивіле волосся, сиве волосся; побілена стеля, біла стеля; висохлий одяг, вим’ятий одяг; солодкий чай, посолоджений чай; посолений огірок, солоний огірок; міцні плечі, зміцнілі плечі.