Мета урокудати учням поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова; навчити школярів розпізнавати дієприкметники в реченнях, визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати усне й писемне мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу семикласників, вмінню грамотно вживати в мовленні дієприкметники,комунікативну компетенцію,компетенцію самоосвіти та саморозвитку. Виховувати культуру мовлення та письма у семикласників
Порівняйте!Прикметник. Вказує на ознаку. Відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які?(зелене,широкий,учбова)Має рід,число,відмінок і залежить від іменника(зелене поле,широкий степ,вчорашня їжа)В реченні виступає означенням або присудком. Дієприкметник. Вказує на ознаку предмета за дією Відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?Має рід,число ,відмінок(витерта дошка,сполоханий птах,,позолочений сервіз) В реченні виступає означенням або присудком
Розподільний диктант(записати словосполучення у дві колонки: у першу – дієприкметник з іменником, у другу – прикметник з іменником) Вим’ята трава, зів’яле листя, в’яле листя; посивіле волосся, сиве волосся; побілена стеля, біла стеля; висохлий одяг, вим’ятий одяг; солодкий чай, посолоджений чай; посолений огірок, солоний огірок; міцні плечі, зміцнілі плечі.