УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 7-Б КЛАСІТЕМА УРОКУ: ДІЄСЛОВО. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЄСЛОВО. СИНТАКСИЧНА РОЛЬ ДІЄСЛОВА В РЕЧЕННІ
Номер слайду 2
Ось і все, дзвенить дзвінок, Швидко йде до нас урок. Добрий день і в добрий час, Раді ми вітати вас З миром зустрічаємо, Щастя вам бажаємо!
Номер слайду 3
Перевірка домашнього завдання
Номер слайду 4
Ми дуже любимо рідну мову,її мелодію чудову. То ж ми продовжуєм урок, нехай знання ідуть нам в толк! Наш девіз: Сприймаю нове і мислю логічно, і вчителя слово здійсню я практично!
Номер слайду 5
Урок починаєм без зупинки з каліграфічної хвилинки:
Номер слайду 6
Поетична хвилинка: Чи ти задумувавсь відкіль оті у нашій мові злитки золоті? Як намистини, диво калинове – частини мови!!! Який співець, поет, який письменник уперше слово вигадав – іменник? Іменник! Він узяв собі на плечі велике діло – визначати речі – Ім’я, найменування і наймення, робота, біль і радість і натхнення!Прикметник дасть іменнику – предмету якусь його ознаку чи прикмету. Ну а візьмемо назву – дієслово, саме підказує, що діє слово!!! Ще й прикладу до нього не навів, а вже до пів десятка дієслів!!
Номер слайду 7
Перше березня. Класна робота“ДІЄСЛОВО. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЄСЛОВО. СИНТАКСИЧНА РОЛЬ ДІЄСЛОВА В РЕЧЕННІ”
Номер слайду 8
ПРАВИЛО: Дієсловом називається частина мови, що означає дію або стан предмета,та відповідає на питання – Що робити? Що зробити?Наприклад: ____________________
Номер слайду 9
Робота з підручником:сторінка 95, завдання 327
Номер слайду 10
Робота в парах
Номер слайду 11
Гра «впіймай дієслово»:
Номер слайду 12
Казкова сторінка:“Казка про дієслово”
Номер слайду 13
Гра «Вишикуй частини мови за схемою речення»1. Повіяв теплий вітерець2. Ясне сонечко посміхнулося 3. Зазеленіла молода травичка4. Лісові струмочки загомоніли
Номер слайду 14
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА: Раз – два! Час вставати і зарядку починати. Три – чотири! Присідаймо , швидко втому проганяймо. П’ять – шість! Засміялись, кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас завітав у світлий клас?Будем весело, стрибати, щоб нам зайчика впіймати! Сім – вісім! Час настав повернутися до справ!
Номер слайду 15
Гра «Утвори дієслово»Будівельник, вчитель, лікар, пекар, сівач, ткач, вихователь, мудрець, робітник, сміх, гра, дружба, шепіт, радість, вечір, мова.
Завдання: Поставте дієслова в потрібній за змістом формі: (Йти) із поля трудівниці, (повернути) до криниці Із відерцем (ходити) мати чисту воду з неї (беру)(Знати) люди, як нап’єшся, наче сили (набрати).
Номер слайду 18
Гра: «Доповни загадку дієсловом і відгадай її»
Номер слайду 19
ГРА: Де сховалися дієслова-синоніми?Що там говорити, коли нічого балакати Розумний учить, дурень повчає. Прийде старість – настане слабість Не давай зайцеві моркву берегти, а лисиці – курей стерегти. Дома рука й нога спить, а в дорозі й голова не дрімає. Кого почитають – того й величають. Розумна голова сто волів нагодує, а дурна і себе не прокормить.
Номер слайду 20
ГРА: Де сховалися дієслова-антоніми?Тяжко щастя знайти, а легко загубити. З дурним ні купити, ні продати. Або розумне казати, або зовсім мовчати. Легко впасти, а важко встати, Умів улізти, умій і вилізти. Хочеш дати, то подумай, де взяти.
Ми хочемо діяти, а не сидіти, творити, співати, летіти , радіти. Ми будь – яку дію означимо сміло. Що робить?, Що буде робить, що робила? – питають нас всі. Ми відкажем слова: Виблискує, буде світить, запалила. А мова із нами багата й жива – ми діємо, діємо, діємо, дієм. Така наша суть, ми - дієслова. Ми - дієслова
Номер слайду 24
Самооцінка: Як я працював на уроці?Супер Класно Блискуче. Добре. Задовільно. Міг би краще. Треба бути більш активнішим Погано. Моя оцінка на уроці: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12