Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Номер слайду 2
Треба берегти як зіницю ока безцінну культурну спадщину нашого народу... О. Гончар
Номер слайду 3
Дієслово. Що робити?Що зробити?Самостійна частина мови1. Конкретна фізична дія.2. Стан.3. Вияв ознаки.4. Процес мовлення й мислення.5. Стосунки між людьми, почуття, переживання. Морфологічні ознаки: Вид Перехідність Дієвідміни. Спосіб. Час Число Особа Рід. Форми дієслова:Інфінітив Особова форма. Безособова форма. Дієприкметник. Дієприслівник. Синтаксична роль: присудок, рідше будь-який член речення
Номер слайду 4
Дієслово має такі морфологічні ознаки: Час. Минулий. Теперішній. Майбутній
Номер слайду 5
Число. Особа. Рід
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Що зробити?Що робити?
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Завдання №1. Виписати дієслова, вказати їх час, особу/рід, вид). 1. Чесної праці вітер не розвіє. 2. Не піймав карася, то и коропа не виглядай. 3. Без праці калач не заробиш. 4. Уміла рука не схибить. 5. Наука в ліс не веде, а з лісу виведе. 6. Давніх друзів забувають, а при горі згадують.
Номер слайду 11
Синтаксичний розбір речення1. Визначити і підкреслити граматичну основу речення. Підкреслити другорядні члени речення.2. Охарактеризувати речення.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Схема характеристики речення. Речення. Розповідне, питальне, спонукальне. Просте, складне. Поширене, непоширене. Двоскладне, односкладне. Ускладнене чі ні (якщо так, то чим). Окличне чи неокличне.
Номер слайду 20
Завдання №2. Виконайте синтаксичний розбір речення. От батько поглянув у засніжену далечінь і тричі покликав Мороза. Морозе, Морозе, іди до нас кутю їсти. І тільки після цього ми йдемо вечеряти.
Номер слайду 21
Домашнє завдання. Зробити синтаксичний розбір поданих речень. 1. Щедрої осені на схилах Карпат ярим золотом палають дрімучі ліси. 2. Дух захоплює від почуття краси, коли глянеш на високу гору, яку розмалювала багрянцями осінь. 3. Любімо, шануймо, бережімо природу, вічне джерело нашого життя і нашої творчості! 2. Охарактеризувати дієслова, вказавши їх час, особу/рід, число, вид. Палають, захоплює, глянеш, розмалювала, любімо, берегли.