Дана робота розрахована для учнів 6 класу, які розпочинають знайомство з творчістю Мацуа Басьо на уроках зарубіжної літератури. В роботі запропоновано біографічний матеріал та твори поета
В Японії з давніх давен надзвичайно шанували літературу, зокрема, поезію. Так, був час, коли в країні не можна було отримати хороше місце роботи та посаду, не володіючи поетичним талантом. В літературі сформувалися властиві тільки японській літературі поетичні жанри: танка (вірш, який складається з 5 рядків), ренга (вірш, який складається з великої кількості зв’язаних фраз), хайку. Хайку (хоку) — трирядковий неримований вірш, що складається з 17 складів (5-7-5). Хайку відноситься до традиційного жанру японської пейзажної лірики.
Складається з 17 складів (хоча уже в Басьо зустрічаються відступи від норми складового змісту), записаних в один стовпчик. Обов'язково будуються на співвіднесенні людини (автора), його внутрішнього світу, біографії з природою, причому природа повинна бути визначена відносно пори року (використання «сезонних слів»). Найчастіше розповідь ведеться в теперішньому часі: автор показує свої переживання. Читач повинен переживати те, що переживає автор. Перший рядок відповідає на питання: Де? другий - на питання: Що? третій - на питання: Коли?
Поет народився в 1644 році в місті Уено провінції Іга. При народженні Басьо мав ім’я Кіндзаку, після повноліття -Мунефуса, Дзінсітіро – коли став великим поетом. Його батько був самураєм і заробляв на життя викладанням каліграфії. Поет освіту отримав дома. З двадцятилітнього віку в Кіото вивчав поезію. В 1672 році відправився в Едо (тепер Токіо), де став державним службовцем. З часом він стає вчителем поезії та створює жанр хоку. Пише збірки творів: “Зимові дні” (1684), “Весняні дні” (1686), “Затихле поле” (1689), “Гарбуз – горлянка” (1690), “Солом’яний плащ мавпи” (1691, 1698), “Мішок вугілля” (1694).