19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Презентація для 6 класу "Творчість Мацуа Басьо"

Про матеріал

Дана робота розрахована для учнів 6 класу, які розпочинають знайомство з творчістю Мацуа Басьо на уроках зарубіжної літератури. В роботі запропоновано біографічний матеріал та твори поета

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

В Японії з давніх давен надзвичайно шанували літературу, зокрема, поезію. Так, був час, коли в країні не можна було отримати хороше місце роботи та посаду, не володіючи поетичним талантом. В літературі сформувалися властиві тільки японській літературі поетичні жанри: танка (вірш, який складається з 5 рядків), ренга (вірш, який складається з великої кількості зв’язаних фраз), хайку. Хайку (хоку) — трирядковий неримований вірш, що складається з 17 складів (5-7-5). Хайку відноситься до традиційного жанру японської пейзажної лірики.

Номер слайду 3

Складається з 17 складів (хоча уже в Басьо зустрічаються відступи від норми складового змісту), записаних в один стовпчик. Обов'язково будуються на співвіднесенні людини (автора), його внутрішнього світу, біографії з природою, причому природа повинна бути визначена відносно пори року (використання «сезонних слів»). Найчастіше розповідь ведеться в теперішньому часі: автор показує свої переживання. Читач повинен переживати те, що переживає автор. Перший рядок відповідає на питання: Де? другий - на питання: Що? третій - на питання: Коли?

Номер слайду 4

Поет народився в 1644 році в місті Уено провінції Іга. При народженні Басьо мав ім’я Кіндзаку, після повноліття -Мунефуса, Дзінсітіро – коли став великим поетом. Його батько був самураєм і заробляв на життя викладанням каліграфії. Поет освіту отримав дома. З двадцятилітнього віку в Кіото вивчав поезію. В 1672 році відправився в Едо (тепер Токіо), де став державним службовцем. З часом він стає вчителем поезії та створює жанр хоку. Пише збірки творів: “Зимові дні” (1684), “Весняні дні” (1686), “Затихле поле” (1689), “Гарбуз – горлянка” (1690), “Солом’яний плащ мавпи” (1691, 1698), “Мішок вугілля” (1694).

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вважають, що в цьому хоку відтворений всесвіт: Старий ставок! – реальність Жабка стрибне – дія Сплеск пролунає – наслідок дії

Номер слайду 8

古池や 蛙飛びこむ 水の音 фуру икэ я кавадзу тобикому мидзу но ото Старый пруд! Прыгнула лягушка. Всплеск воды.

Номер слайду 9

Друг мені в подарунок надіслав Рису, а я його запросив У гості до самого місяця.

Номер слайду 10

У небі такий місяць, Немов дерево спиляне під корінь: Біліє свіжий зріз.

Номер слайду 11

Мандрівник – і все: Це тепер моє ім’я. Йде осінній дощ.

Номер слайду 12

Довгий, довгий шлях – І ніхто не йде навстріч, Лиш осіння ніч

Номер слайду 13

Із далеких літ Скільки всього нагадав Цей вишневий цвіт!

Номер слайду 14

Сакура стара – Невже справді зацвіла? Спогад, ніби дим…

Номер слайду 15

Туман – як щільна мжичка. У день, коли не видно Фудзі, - Якийсь химерний настрій!

Номер слайду 16

Білий лотос цвіт Не цурається багна Із якого зріс.

Номер слайду 17

Жаль на серце впав: При дорозі рожі цвіт Кінь мій общипав…

Номер слайду 18

Конец осенним дням. Уже разводит руки Каштана скорлупа.

Номер слайду 19

Как тяжел первый снег! Опустились и поникли Листья нарциссов…

Номер слайду 20

На голій гілці Самотній ворон тихо старіє. Осінній вечір.

Номер слайду 21

Крук – немилий птах, Але як милує зір в ранішніх снігах!

Номер слайду 22

Грустите вы, слушая крик обезьян! А знаете ли, как плачет ребенок, Покинутый на осеннем ветру?

Номер слайду 23

Белый грибок в лесу. Какой-то лист незнакомый К шляпке его прилип…

Номер слайду 24

Ты не думай с презреньем: "Какие мелкие семена!« Это ведь красный перец.

Номер слайду 25

Уходит земля из под ног. За легкий колос хватаюсь... Разлуки миг наступил.

Номер слайду 26

Вам сподобалося? Зацікавили Вас твори Мацуа Басьо? Візьміть книгу з його хоку і перечитайте ще раз! Дякую за увагу!

ppt
Додано
6 березня 2018
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку