уроку іУрок зі світової літератури в 6 класі на тему: «А.П. Чехов. «Хамелеон» (урок узагальнення вивченого матеріалу)

Про матеріал

мета уроку - ознайомитися з короткими відомостями про життя і творчість А. Чехова, з поняттям “оповідання”; розвивати навички роботи з біографією письменника, аналізу художнього тексту, переказу тексту, розвитку зв'язного мовлення, логічного мислення; виховувати негативне ставлення до підлабузництва, плазування, чиношанування, до “хамелеонства” як соціального явища

Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку

із світової літератури

в 6 класі

на тему:

«А.П. Чехов. «Хамелеон»

(урок узагальнення вивченого матеріалу)

 

Підготувала:

вчитель зарубіжної літератури Бут Н.М.

 

 

2017р

Тема: А.П. Чехов. «Хамелеон»

Мета: закріпити знання учнями термінів із теорії літератури; працювати над виразним читанням; учити аналізувати прочитаний текст,розвивати логічне мислення, усне мовлення;виховувати негативне ставлення до людських вад.

Обладнання: тексти оповідань; ілюстрації до розповіді; зображення хамелеона.

 

Хід уроку

                                                                                    Епіграф уроку:

 

                                                                                  «Гумор — це соломинка, яка нікого не рятує.

                                                                                    Проте коли хапаєшся за неї, робиш рух,

                                                                                    який допомагає утримуватися на воді». 

                                                                                    Ф.Кривін

 

І. Оголошення теми, мети і завдань уроку

IІ. Актуалізація опорних знань

 

До вашої уваги бліц-опитування, яке стосується знань з теорії літератури

 

1.Давайте нагадаємо, твір «Хамелеон» А.П.Чехова за жанром є чим?

(Оповіданням)

 

2. А «Оповідання» - це?...

 

3.Які засоби комічного застосував автор у творі? (Гумор та іронія)

 

4.Гумор – це?  (закріпити на дошці слова)

 

5. Іронія – це?

 

ІІI. Мотивація навчальної діяльності

Робота над епіграфом

 

Шановні діти! Прошу звернути увагу на епіграф нашого уроку, а він звучить так: (зачитати)

 

  • Діти, як ви думаєте навіщо потрібен гумор в житті людини і чи потрібний взагалі? (Він допомагає жити, діяти, змінювати недосконалий світ.)

 

Для того, щоб ми краще розібралися зі змістом твору і мали змогу  зрозуміти чому Чехов саме так назвав своє оповідання і в чому особливість тварини хамелеона до нас сьогодні в гості ще раз завітала група біологів, яка надасть вам цікаву інформаціюзапрошуємо…

 

(Виступ учнів-«біологів» із повідомленням про хамелеона)

 

Фізична хвилинка

Встаньте діти,посміхніться,

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Землі нашій уклоніться,

Раз присядьте,два присядьте

І за парти тихо сядьте!

 

IV.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

Шановні діти переходимо до роботи з твором і почнемо ми з вами із словникової роботи. Читаючи текст на тому уроці ми ознайомились з новими словами, а саме…давайте нагадаємо…

1. Словникова робота

Городовик — посада в поліцейській охороні міста. Розглядає незначні справи, встановлює мир між сторонами, що сперечаються.

Мировий — суддя, пов’язаний із розбором дрібних цивільних і кримінальних справ.

Лягаві — порода мисливських собак.

 

Далі в нас робота над текстом, а 2 учні працюють за картками, а це будуть…

 2.Робота з текстом.

  1.              Де відбувається дія оповідання? (На базарній площі.)

 

  1.              Назвіть головних персонажів? (Поліцейський наглядач Очумєлов, городовий, золотар Хрюкін.)

 

  1.              Яка пригода сталася на площі? (Золотаря Хрюкіна вкусила на площі за палець собака.)

 

  1.              Якою була реакція натовпу? (Із тексту відомо, що в кінці юрба регоче.)

 

  1.              Якими зображені місто і його жителі. Зачитайте. («Навколо тиша… На площі ні душі. Порозчинювані двері крамниць і шинків дивляться на світ Божий сумно, як голодні пащі; коло них нема навіть жебраків», «з крамниць висуваються сонні фізіономії, і незабаром коло дерев`яного складу, немов із землі виросши, збирається натовп».)

 

  1.              Прийом «Усне малювання» Яким ви собі уявляєте Очумєлова?

 

А тепер знову звернемося до підручника…

 

  1.              Знайдіть і зачитайте опис Очумєлова.

 

  1.              Чи однаково поводить себе герой протягом твору? Від чого змінюється його поведінка? (Поведінка Очумєлова змінюється в залежності від того, кому належить собака.)

 

9)Як зовні проявляються зміни у поведінці? (Очумєлов то знімає шинель, то одягає. Він то суворо кашляє, то його обличчя заливає солодка усмішка, то вимовляє незрозуміле «угу-у-у».)

 

А зараз…

3.Творча робота.

Доведіть, що твір «Хамелеон» є оповіданням. Визначте елементи композиції.    

         Експозиція зображення базарної площі.

 Зав`язка – собака вкусила Хрюкіна.

 Розвиток дії – Очумєлов розслідує цю подію.

 Кульмінація - з`ясовується, що собака брата генерала.

 Розв`язка – собаку забирають, натовп регоче над Хрюкіним.

                                Погроза  Очумєлова.)

4. Складання схеми

«Ніжна генеральська собачка чи бродячий пес?»

— Ставлення Очумелова до собаки в процесі з’ясування обставин змінюється кілька разів. Давайте прослідкуємо, які слова використовує поліцейський наглядач при цьому, звернемося до тексту…

 

5.Обговорення проблемних запитань.

1. Які проблеми піднімає автор у тексті?

2.  Як ви вважаєте, чи є актуальною сьогодні проблема, зображена   автором «Хамелеона»?

3.  Чому нас вчить оповідання «Хамелеон»?

6.Читання в ролях

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

      Запитання для контролю. (питання на пелюстках квітки на вибір)

 

  1. Оповідання – це?
  2. Гумор – це?
  3. Іронія – це?
  4. Назвіть риси характеру Очумєлова
  5. У чому полягає конфлікт твору?
  6. Чий пес був насправді?
  7. Де відбувається дія?
  8. Назвіть головних персонажів твору

 

VI. Підсумок уроку

Метод «Мікрофон»

Прочитавши  оповідання «Хамелеон» я зрозумів, що…

 

VII.  Оцінювання

VIII. Домашнє завдання

         Скласти письмово план до оповідання, відп.на запит.за підручником

         усно с.136-137

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку