Конспект відкритого уроку
із світової літератури
в 6 класі
на тему:
«А.П. Чехов. «Хамелеон»
(урок узагальнення вивченого матеріалу)
Підготувала:
вчитель зарубіжної літератури Бут Н.М.
2017р
Мета: закріпити знання учнями термінів із теорії літератури; працювати над виразним читанням; учити аналізувати прочитаний текст,розвивати логічне мислення, усне мовлення;виховувати негативне ставлення до людських вад.
Обладнання: тексти оповідань; ілюстрації до розповіді; зображення хамелеона.
Хід уроку
«Гумор — це соломинка, яка нікого не рятує.
Проте коли хапаєшся за неї, робиш рух,
який допомагає утримуватися на воді».
Ф.Кривін
І. Оголошення теми, мети і завдань уроку
IІ. Актуалізація опорних знань
До вашої уваги бліц-опитування, яке стосується знань з теорії літератури
1.Давайте нагадаємо, твір «Хамелеон» А.П.Чехова за жанром є чим?
(Оповіданням)
2. А «Оповідання» - це?...
3.Які засоби комічного застосував автор у творі? (Гумор та іронія)
4.Гумор – це? (закріпити на дошці слова)
5. Іронія – це?
ІІI. Мотивація навчальної діяльності
Робота над епіграфом
Шановні діти! Прошу звернути увагу на епіграф нашого уроку, а він звучить так: (зачитати)
Для того, щоб ми краще розібралися зі змістом твору і мали змогу зрозуміти чому Чехов саме так назвав своє оповідання і в чому особливість тварини хамелеона до нас сьогодні в гості ще раз завітала група біологів, яка надасть вам цікаву інформацію…запрошуємо…
(Виступ учнів-«біологів» із повідомленням про хамелеона)
Фізична хвилинка
Встаньте діти,посміхніться,
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Землі нашій уклоніться,
Раз присядьте,два присядьте
І за парти тихо сядьте!
IV.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
Шановні діти переходимо до роботи з твором і почнемо ми з вами із словникової роботи. Читаючи текст на тому уроці ми ознайомились з новими словами, а саме…давайте нагадаємо…
1. Словникова робота
Городовик — посада в поліцейській охороні міста. Розглядає незначні справи, встановлює мир між сторонами, що сперечаються.
Мировий — суддя, пов’язаний із розбором дрібних цивільних і кримінальних справ.
Лягаві — порода мисливських собак.
Далі в нас робота над текстом, а 2 учні працюють за картками, а це будуть…
2.Робота з текстом.
А тепер знову звернемося до підручника…
9)Як зовні проявляються зміни у поведінці? (Очумєлов то знімає шинель, то одягає. Він то суворо кашляє, то його обличчя заливає солодка усмішка, то вимовляє незрозуміле «угу-у-у».)
А зараз…
3.Творча робота.
Доведіть, що твір «Хамелеон» є оповіданням. Визначте елементи композиції.
Експозиція – зображення базарної площі.
Зав`язка – собака вкусила Хрюкіна.
Розвиток дії – Очумєлов розслідує цю подію.
Кульмінація - з`ясовується, що собака брата генерала.
Розв`язка – собаку забирають, натовп регоче над Хрюкіним.
Погроза Очумєлова.)
4. Складання схеми
«Ніжна генеральська собачка чи бродячий пес?»
— Ставлення Очумелова до собаки в процесі з’ясування обставин змінюється кілька разів. Давайте прослідкуємо, які слова використовує поліцейський наглядач при цьому, звернемося до тексту…
5.Обговорення проблемних запитань.
1. Які проблеми піднімає автор у тексті?
2. Як ви вважаєте, чи є актуальною сьогодні проблема, зображена автором «Хамелеона»?
3. Чому нас вчить оповідання «Хамелеон»?
6.Читання в ролях
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Запитання для контролю. (питання на пелюстках квітки на вибір)
VI. Підсумок уроку
Метод «Мікрофон»
Прочитавши оповідання «Хамелеон» я зрозумів, що…
VII. Оцінювання
VIII. Домашнє завдання
Скласти письмово план до оповідання, відп.на запит.за підручником
усно с.136-137