презентація до методичної розробки "Сприймання чужого мовлення. Відтворення готового тексту" може бути використана стедентами ВНЗ І-ІІ рівня акредитації та учнями 10 класу
Сприймання чужого мовлення. Відтворення готового тексту
Номер слайду 2
Якщо з дитинства у дитини не виховати любові до книжки, якщо читання не стало її духоівою потребою на все життя, в роки отроцтва душа підлітка буде порожньою. В. Сухомлинський
Номер слайду 3
1. Говори мало, слухай багато, а думай ще більше. 2. Слухай тисячу разів, а говори один раз. 3. Заговори, щоб я тебе побачив (Сократ).
Номер слайду 4
«Асоціативний кущ» Цей метод залучає власний досвід студенів, має високий рівень зацікавленості, проводиться фронтально. Його доцільно використовувати під час вивчення теоретичного матеріалу (ідеї, поняття) та питань методології. ТЕКСТ
Номер слайду 5
План заняття1. Сприймання чужого мовлення.2. Читання.3. Терміни в тексті. 4. Робота з пам'ятками
Номер слайду 6
Мовленнєва діяльність включає чотири види:аудіювання (слухання і розуміння)читанняговоріння письмо
Аудіювання та читання є рецептивними видами мовленнєвої діяльності, говоріння й письмо – продуктивними.
Номер слайду 9
Слухання – це передусім акустичне сприймання звукового потоку, тоді як аудіювання включає процес сприймання і розуміння усного мовлення.
Номер слайду 10
Аудіювання – це такий вид мовленнєвої діяльності, під час якого людина одночасно сприймає усне мовлення й аналізує його (здійснює смислову обробку інформації), для цього необхідно бути уважним, уміти швидко актуалізувати весь попередній мовленнєвий та інформаційний досвід, концентрувати увагу на змісті висловлювання при мінімальному контролі за його мовною формою, мати треновану короткочасну і розвинену довготривалу пам'ять, здатність результативно працювати у визначених часових межах. Цього треба спеціально навчатись.
Номер слайду 11
Сприймати інформацію потрібно цілеспрямовано: глобально, докладно ,критично.
Номер слайду 12
Глобальне. Детальне. Критичне. Усвідомлення загального змісту повідомлення. Детальне (повне) усвідомлення всіх елементів повідомлення. Визначення власного ставлення до почутого
Номер слайду 13
Надзвичайно важливим є вміння читати . Читання, як і аудіювання, є рецептивним видом мовленнєвої діяльності. Як і процес аудіювання, процес читання складається з мотиваційного етапу , аналітико-синтетичного та виконувального .
Номер слайду 14
ЧИТАННЯ Одержати Читати, щоб навчитись Одержати знання щось робити естетичну насолоду
Номер слайду 15
Види читання. Що потрібно усвідомити. Характер читання. Ознайомлювальне. Чи варто це читати? Кому текст адресовано? Який зміст має кожен із розділів (абзаців) і текст у цілому?Швидке перегортання сторінок, читання заголовків; перегляд окремих фрагментів тексту, ознайомлення з ілюстраціями; читання анотації, змісту видання. Вивчальне. Яка тема та основна думка тексту? Що в тексті головне, а що – другорядне? Яку нову для читача інформацію містить текст? Повільне, вдумливе читання тексту або його частин; глибоке проникнення в його зміст; максимально повне осягнення нової інформаціїВибіркове. Про що говориться в тексті? Яка інформація є корисною? У яких частинах (розділах) тексту її вміщено?Перегортання сторінок, швидке читання заголовків, змісту, окремих фрагментів тексту; повільне читання потрібних частин з метою вилучення потрібної інформації
Стилістичний редактор. На протязі чотирьох днів від 11 по 14 вересня у Львові проводився 16 Форум видавців. У даному міроприємстві приймає активну участь більша половина видавців України. Відвідувачі охоче купляли книжки для дітей та подарочні видання по історії України. Неабиякий інтерес викликають призентації нових книжок, які друкуються не тільки на Україні, а й за границею. Любий відвідувач міг придбати книгу за самою різноманітною тематикою. Проте, на жаль, не любому книголюбу вдалось потрапити на презентації, так як вхід був тільки по запрошеннях. До речі, слідуючий з’їзд видавців відбудеться через півтори року.
Номер слайду 21
Вивчити теоретичний матеріал теми 2 (Міні-підручник Ч. 1 ст. 3-6)Опрацювати текст «Свята Софія» і записати план в зошит. Домашнє завдання