Презентація до уроку алгебри в 9 класі "Статистичні дані. Способи подання даних та їх обробка"

Про матеріал
Презентація до уроку алгебри в 9 класі "Статистичні дані. Способи подання даних та їх обробка"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок алгебри у 9 класі на тему: «Статистичні дані. Способи подання даних та їх обробка»Підготувала: Жушман М. М.вчитель математики. Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 63

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань

Номер слайду 3

«Статистика знає все» – такими словами розпочинається друга частина роману Іллі Ільфа і Євгенія Петрова «Дванадцять стільців». «Відомо, скільки якої їжі з’їдає в рік середній громадянин республіки… Відомо, скільки в країні мисливців, балерин, верстатів, собак усіх порід, велосипедів, пам’ятників, дівчат, маяків і швейних машинок… Як багато життя, повного запалу, пристрастей і думок, дивиться на нас зі статистичних таблиць. Від статистики не заховаєшся нікуди…»

Номер слайду 4

Кросворд1мод9а2розмах3медіана4середнєарифметичне5ймовірність6частота7полігон8модуль

Номер слайду 5

За визначенням словника, статистика (лат. stato – держава) – наука, що вивчає кількісний бік суспільних явищ і процеси у нерозривному їх зв’язку з якісним змістом. Статистика – це наука, що збирає, обробляє та вивчає різні дані, які пов’язані з масовими явищами, процесами, подіями.

Номер слайду 6

Готфрід Ахенваль: 1719-1772рр. Німецький філософ, економіст, історик, юрист, педагог, один з засновників статистики

Номер слайду 7

Математична статистика – розділ математики, який присвячений методам збору й обробки математичних даних та їх використанню для наукових і практичних спостережень.

Номер слайду 8

Статистичне дослідження складається:

Номер слайду 9

Постановка проблеми: На взуттєвій фабриці потрібно знати, скільки пар взуття і яких розмірів треба виготовити. Як це з’ясувати?Шляхи вирішення проблеми: опитати всіх людей надто довго і дорого. Тому роблять вибірку: опитують вибірково кілька десятків або сотень жінок. Ми опитали учнів нашого класу, а саме 25 чоловік.

Номер слайду 10

В результаті опитування отримали вибірку із 25 даних: 43, 38, 36, 46, 37, 42, 40, 38, 40, 40, 39, 38, 37, 43, 36, 37, 38, 38, 41, 42, 40, 36, 38, 39, 40. Запишемо цю вибірку ще раз, впорядкувавши її елементи за величиною.36, 36, 36, 37, 37, 37, 38, 38, 38, 38, 38, 38, 39, 39, 40, 40, 40, 40, 40, 41, 42, 42, 43, 43, 46.  Такий спосіб запису вибірки називається варіаційним рядом, а кожне із значень називається варіантою.

Номер слайду 11

Частотна таблиця{ED083 AE6-46 FA-4 A59-8 FB0-9 F97 EB10719 F}Розмір взуття363738394041424346 Кількість учнів336251221 Такі таблиці називають частотними. В них числа другого рядка – частоти(показують, як часто трапляються у вибірці ті чи інші її значення). Відносною частотою значення вибірки називається відношення частоти значення вибірки до кількості усіх значень вибірки, виражене у відсотках. Частота розміру взуття 37 дорівнює 3, а відносна частота – 12%, бо 3 : 25 = 0,12 = 12%.

Номер слайду 12

Полігон частот

Номер слайду 13

Гістограма

Номер слайду 14

Кругова діаграма

Номер слайду 15

Центральні тенденції вибірки Приклад. Учень 9 класу під час вивчення теми «Числові послідовності» отримав такі оцінки: 10, 10, 9, 11, 10, 8, 9, 10, 10, 9. Знайдіть середній бал учня. 10+10+9+11+10+8+9+10+10+910=9610=9,6. 9,6 – середнє значення вибірки(середнє арифметичне усіх її значень). 

Номер слайду 16

Центральні тенденції вибірки Число 10 є модою даної вибірки. Мода вибірки – це те її значення, яке трапляється найчастіше. Моди вибірка може і не мати. Наприклад: 4, 5, 6, 7, 8. Але вибірка може мати і дві моди: 2, 3, 4, 4, 5, 6, 6, 7, 8.

Номер слайду 17

Центральні тенденції вибірки Медіана вибірки – це число, яке «поділяє» навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки. То ж упорядкуємо дану вибірку оцінок: 8, 9, 9, 9, 10, 10, 10, 10, 10, 11. Оскільки вибірка має парне число значень, то медіана дорівнює півсумі двох її серединних значень.                               𝑚=10+102=10.   Якщо ж вибірка має непарне число значень, то медіана дорівнює числу, яке «поділяє» впорядковану вибірку навпіл. Наприклад, для вибірки з чисел: 1, 1, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 4, 5, 6 медіаною є число 3.

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка

Номер слайду 19

21.02.2020 Червоний

Номер слайду 20

Жовтий

Номер слайду 21

Рожевий

Номер слайду 22

Зелений

Номер слайду 23

Білий

Номер слайду 24

Чорний

Номер слайду 25

№ 1. Користуючись діаграмою, у якій відображено площі найбільших водосховищ України, установіть:

Номер слайду 26

№ 2. Користуючись діаграмою, на якій зображено відсотковий вміст солі у воді деяких водойм, установіть:

Номер слайду 27

Робота в парах Зріст учнів нашого класу (у сантиметрах): лист 2 роздаткового матеріалу. Завдання:   1. Скласти варіаційний ряд. 2. Скласти частотну таблицю. 3. Побудувати гістограму. 4. Знайти центральні тенденції вибірки: 1) Середнє значення; 2) Моду вибірки; 3) Медіану вибірки.

Номер слайду 28

Відповідь до завдання140, 145, 149, 150, 153, 153, 155, 156, 158, 162, 162, 165, 165, 166, 167, 168, 168, 173, 175, 175, 175, 175, 178, 180, 190.2. 3. 4. Середнє значення вибірки: 164,1. Мода вибірки: 175. Медіана вибірки: 165. Зріст, см140-150150-160160-170170-180180-190 К-сть учнів45871

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Домашнє завдання Вивчити опорний конспект. п. 24, № 24.6, 24.8, 24.12 Творче завдання. Провести шкільне статистичне дослідження :І варіант «Кількість часу, проведеного за комп’ютером»ІІ варіант «Кількість часу, витраченого на виконання домашніх завдань»Для отриманих даних треба створити частотну таблицю, знайти центральні тенденції вибірки та побудувати гістограму або полігон частот.

Номер слайду 36

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Куликовська Людмила Анатоліївна
    Дякую. Дуже змістовна презентація і нічого зайвого.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лебедева Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Корж Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шамрай Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Румянцева Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гороховець Ніна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Чеховська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Лейман Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Лавренюк Світлана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Безух Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Світова Оксана Павлівна
    Дякую за презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Баранова Вікторія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Ivanova Dariya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Загирняк Олена
    Дякую за гарну презентацію.Дуже потрібна саме зараз під час дистанційного навчання. Загирняк Олена Дмитрівна, вчитель математики, Вінницька область.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Прохорчук Тетяна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
pptx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
24. Початкові відомості про статистику
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
30898
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку