Презентація до уроку " Другорядні члени речення. Види обставин за значенням"

Про матеріал
презентація до уроку з української мови у 8 класі за темою " Другорядні члени речення. Види обставин за значенням"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Обставина. Види обставин за значенням. Презентацію підготувала вчитель української мови та літератури ХЗОШ № 159 Гоман О. М.

Номер слайду 2

Ой сплету віночок та й сплету шовковий,На щастя, на долю, на чорнії брови. Відпущу віночок на бистру воду,На щастя, на долю, на милого вроду. (Народна пісня)

Номер слайду 3

Буду я навчатись мови золотоїУ трави-веснянки, у гори крутої,В потічка веселого, що постане річкою,В пагінця зеленого, що зросте смерічкою. А. Малишко1. Я вважаю що…2. …тому, що…3. …наприклад… 4. Отже (тому) , я вважаю…

Номер слайду 4

Обставина – це другорядний член речення, який указує на місце, час, спосіб дії, мету, умову, причину дії і відповідає на питання де? куди? як? для чого? тощо.

Номер слайду 5

1. Берізка вибігла з гайка, спинилась при дорозі. (М. Гірник)2. За лісом широкі поля поволі й лагідно спускалися вниз. (М. Коцюбинський)3. У поле вийшла жниця в надвечір'я, нажала перший сніп на свіжий хліб. (Д. Ткач)

Номер слайду 6

1. Берізка вибігла з гайка, спинилась при дорозі. (М. Гірник)2. За лісом широкі поля поволі й лагідно спускалися вниз. (М. Коцюбинський)3. У поле вийшла жниця в надвечір'я, нажала перший сніп на свіжий хліб. (Д. Ткач)

Номер слайду 7

Види обставин за значенням. Обставини місця Де?Куди?Звідки? Тече вода з-під явора, яром на долину. (Т. Шевченко)

Номер слайду 8

Обставини часу. Коли?Відколи?Доки?Як довго?З яких пір і до яких пір? До якого часу? В понеділок вранці щось дуже рано засвітилось у Хомишиній хаті. (І. Нечуй-Левицький)

Номер слайду 9

Обставини мети. Для чого?З якою метою? Виходить з дому Гриць Комар гуляти після школи. (М. Пригара)

Номер слайду 10

Обставини причини. Чому?З якої причини? Листя з суму жовтіє, а деяке з туги кривиться. (Остап Вишня);

Номер слайду 11

Обставини умови. За якої умови?Весело проходить свято при щасті, при достатках, а коли горе на душу налягло, коли туга за серце кусає — тоді свято не в свято. (Панас Мирний);

Номер слайду 12

Обставини допусту. Незважаючи на що?Було, незважаючи на таку рань, душно. (М. Коцюбинський) Усупереч хворобі хлопець продовжував навчання

Номер слайду 13

Обставина способу діїЯк?У який спосіб?Маю я святе синівське право з матір’ю побуть насамоті. (В. Симоненко)

Номер слайду 14

Обставини міри і ступеня. Наскільки?Якою мірою?Як багато? У хаті ще більше потемніло (Панас Мирний)

Номер слайду 15

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА № 1(Валеопауза для тренування зору)1. Міцно закрити очі на 3-5 сек., відкрити і повторити ще 6-8 разів.2. Швидко блимати очима протягом 1-2 хв.3. Дивитися далеко вперед 2-3 сек.4. Голову тримати нерухомо. Очі підняти вверх, опустити вниз, Повернути вправо, вліво. Повторити це 3-4 рази.

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид обставини. Відповідає на питання. Приклади. Місцяде? куди? звідки?Ідуть дівчата в поле жати (Т. Шевченко)Часуколи? відколи? доки?Сьогодні пішов сніг. Метидля чого? з якою метою?Нам слово треба для життя, для дії. Причиничому? через що?Очі в дівчини од страху розширились. Умовиза якої умови?При вологій весні озимина буде доброю. Допустовінезважаючи на що?Незважаючи на дощ, група вирушила в похід. Способу діїяк? у який спосіб?Часто блимаючи горіла лампадка. Міри і ступеняякою мірою? як багато?Кожний рівчачок чи ямку сповнювала по вінця вода (О. Донченко)

Номер слайду 17

Обставини виражаються : Прислівником : Опівночі падатиму рясною росою. (Т. Шевченко)іменником у непрямому відмінку з прийменником або, рідше, без нього: Шумить весна у силі й цвіті. (М. Рильський)

Номер слайду 18

дієприслівником, дієприслівниковим зворотом: У казані дозріває, булькочучи, каша. (А. Малишко)неозначеною формою дієслова: Люди сходяться до приймачів новини послухати. (М. Рильський)

Номер слайду 19

Як й інші члени речення, обставини можуть бути виражені фразеологічними зворотами: Жив собі як вареник у маслі. (Ю. Збанацький)

Номер слайду 20

Творче моделювання глибоко і міцно(сп. дії)Правила етикетунеобхідно з дитинства(часу) засвоювати засвоювати для підвищення культури спілкування (мети)

Номер слайду 21

Додаток – нахилитися вправо(вліво), піднявши руку вгору Означення – зробити хвилю руками. Обставина – підняти руки вгору і хлопнути в долоні

Номер слайду 22

Я вклонюся Батьківщині!

Номер слайду 23

Україна - край казковий!

Номер слайду 24

Любо жити в Україні!

Номер слайду 25

Тут зміцнів народ чудовий!

Номер слайду 26

Я вклонюся Батьківщині!Україна - край казковий!Любо жити в Україні!Тут зміцнів народ чудовий!

Номер слайду 27

Редагування тексту

Номер слайду 28

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семзенись Юлія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
23 січня 2020
Переглядів
10874
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку