Актуалізація отриманих знань здійснюється за допомогою вправи "так - ні". Зміст останніх дій трагедії з'ясовується за допомогою учнівських переказів ланцюжком. Ілюстрації до епізодів містять не лише репродукції картин та ілюстрацій, але й кадри кінофільмів, театральних вистав. Рекомендую дітям передивитися фільм Козінцева, тому що він знимався у Білгород-Дністровський фортеці, яку вони відвідували. Аналіз прочитаного передбачає складання схеми композиції твору, визначення конфлікту (пропоную варіанти, зокрема й провокативні). Хоча поняття "ідея твору" виходить з моди, всеж пропоную її визначити. Характеристика героїв твору повиння сприяти розвитку критичного мислення школярів. Дуже добре буде, якщо учні впораються з нею самостійно.