Презентація до уроку "Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті"

Про матеріал

Презентація до уроку, яка допоможе поглиблювати знання учнів про текст та його основні ознаки; удосконалювати вміння й навички школярів виділяти в тексті тему, мікротему, тематичні речення, ділити текст на абзаци; розвивати творчі вміння працювати з текстом, досліджувати, зіставляти, аналізувати його структуру; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу навчати школярів розуміти й цінувати життя, дотримуватись правил протипожежної безпеки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідження-зіставлення. Прочитайте два набори речень і визначте, який із них ми можемо назвати зв’язним текстом?Найбільш небезпечними є лісові пожежі. Протягом свого життя кожна людина багато разів буває біля води, купаючись у години відпочинку, переправляючись через ріки та озера тощо. Будь-яка вулиця складається з проїзної частини, узбіччя та тротуару. Пожежі – найбільш масове і розповсюджене лихо: вони відбуваються практично в усіх районах нашої країни, особливо в лісах, на торф’яниках, полях. У 90 % випадків причиною виникнення лісових пожеж  стає людина, яка необережно поводиться із вогнем і не звертає уваги на необхідність суворого дотримання правил протипожежної безпеки.

Номер слайду 2

«Незакінчене речення»Група речень, об’єднаних між собою темою, основною думкою та граматично, називається… текст. Будь-який текст складається з двох і більше… речень. Те, про що йдеться в тексті, називається… темою. Те головне в тексті, що автор стверджує, до чого він закликає, чого навчає, називається… основною думкою5. Основні ознаки тексту – це:• Наявність теми й основної думки.• Наявність двох і більше речень.• Пов’язаність речень за змістом.• Послідовність та завершеність викладу.• Граматичний зв’язок між реченнями. Текст має структуру. У ньому є… вступ, основна частина, кінцівка

Номер слайду 3

Двадцять шосте квітня. Класна робота. Мікротема й абзац. Ключові слова в текстіМета:поглиблювати знання про текст та його основні ознаки; удосконалювати вміння й навички виділяти в тексті тему, мікротему, тематичні речення, ділити текст на абзаци; розвивати творчі вміння працювати з текстом, досліджувати, зіставляти, аналізувати його структуру; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу навчати розуміти й цінувати життя, дотримуватись правил протипожежної безпеки.

Номер слайду 4

Коментований диктант. Вогонь – друг?Вогонь – один із найперших помічників людини. Тисячі років назад він зігрівав людину, захищав її від диких звірів, допомагав готувати їжу. Він і зараз залишається нашим другом. Але якщо з ним поводитися неправильно, то він може перетворитися в жорстокого ворога. Пожежа може статися не тільки в квартирі, а й у природі, в транспорті, в громадських місцях. Причини пожежі можуть бути різні: електроприлади, газ, вибухонебезпечні речовини. Де б ви не знаходились, пам'ятайте, що ваша поведінка може стати причиною цієї пожежі, або навпаки – допоможе попередити її. Не забувайте: дотримання правил протипожежної безпеки – запорука спокійного життя.

Номер слайду 5

«Займи позицію»Визначте кількість мікротем у тексті. Чи співпадають абзаци з мікротемами?Скільки тематичних речень у тексті?Вогонь – друг? Вогонь – один із найперших помічників людини. Тисячі років назад він зігрівав людину, захищав її від диких звірів, допомагав готувати їжу. Він і зараз залишається нашим другом. Але якщо з ним поводитися неправильно, то він може перетворитися в жорстокого ворога. Пожежа може статися не тільки в квартирі, а й у природі, в транспорті, в громадських місцях. Причини пожежі можуть бути різні: електроприлади, газ, вибухонебезпечні речовини. Де б ви не знаходились, пам'ятайте, що ваша поведінка може стати причиною цієї пожежі, або навпаки – допоможе попередити її. Не забувайте: дотримання правил протипожежної безпеки – запорука спокійного життя.

Номер слайду 6

Пошукова робота. Знайдіть у тексті ключові слова та підкресліть їх.

Номер слайду 7

Вогонь – друг? Вогонь – один із найперших помічників людини. Тисячі років назад він зігрівав людину, захищав її від диких звірів, допомагав готувати їжу. Він і зараз залишається нашим другом. Але якщо з ним поводитися неправильно, то він може перетворитися в жорстокого ворога. Пожежа може статися не тільки в квартирі, а й у природі, в транспорті, в громадських місцях. Причини пожежі можуть бути різні: електроприлади, газ, вибухонебезпечні речовини. Де б ви не знаходились, пам'ятайте, що ваша поведінка може стати причиною цієї пожежі, або навпаки – допоможе попередити її. Не забувайте: дотримання правил протипожежної безпеки – запорука спокійного життя.

Номер слайду 8

Виконання тестових завдань1. Тема тексту розкривається за допомогою: А. Абзацу. Б. Мікротеми. В. Основної думки2. Одне найбільш значуще речення мікротеми називається…А. Тематичним. Б. Ключовим. В. Основним3. Слова в тексті, які мають істотне смислове навантаження, називаються…А. Тематичними. Б. Ключовими. В. Основними4. Те головне в тексті, що автор стверджує, до чого він закликає, чого навчає, називається…А. Темою. Б. Мікротемою. В. Основною думкою

Номер слайду 9

5. Установіть відповідність між рядками слів та визначеннями орфограми: Хв..лястий, зат..шок, кр..вий Не/воля, не/сміливий, не/дарма Голланд..с..кий, тюмен..с..кий, тернопіл..с..кий. Легко/атлетичний, фізико/ математичний, м’ясо/молочний А. Написання м’якого знака. Б. Букви е, и, що позначають ненаголошені голосні в коренях слів. В. Подвоєння приголосних. Г. Написання частки не зрізними частинами мови. Д. Написання складних слів

Номер слайду 10

6. Установіть відповідність між умовами постановки тире і прикладами речень: На місці пропущеного члена речення Перед узагальнювальним словом. У безсполучниковому складному реченні Між підметом і присудком А. Думки – вічна енергія. Б. Кінчається пам’ять – кінчається нація. В. Дикі голуби – горлички – здивовано позирають на нас із верхів’я посадки. Г. Вода, хмари, плав – все пливло, все безупинно неслося вперед. Д. Батько не розуміє сина, а син – батька.

Номер слайду 11

1. Б. 5. 1. Б.2. А. 2. Г.3. Б. 3. А.4. В. 4. Д. 6. 1. Д. 2. Г. 3. Б. 4. А.

Номер слайду 12

Виконання тестових завдань1. Тема тексту розкривається за допомогою: А. Абзацу. Б. Мікротеми. В. Основної думки2. Одне найбільш значуще речення мікротеми називається…А. Тематичним. Б. Ключовим. В. Основним3. Слова в тексті, які мають істотне смислове навантаження, називаються…А. Тематичними. Б. Ключовими. В. Основними4. Те головне в тексті, що автор стверджує, до чого він закликає, чого навчає, називається…А. Темою. Б. Мікротемою. В. Основною думкою

Номер слайду 13

5. Установіть відповідність між рядками слів та визначеннями орфограми: Хв..лястий, зат..шок, кр..вий Не/воля, не/сміливий, не/дарма Голланд..с..кий, тюмен..с..кий, тернопіл..с..кий. Легко/атлетичний, фізико/ математичний, м’ясо/молочний А. Написання м’якого знака. Б. Букви е, и, що позначають ненаголошені голосні в коренях слів. В. Подвоєння приголосних. Г. Написання частки не зрізними частинами мови. Д. Написання складних слів

Номер слайду 14

6. Установіть відповідність між умовами постановки тире і прикладами речень: На місці пропущеного члена речення Перед узагальнювальним словом. У безсполучниковому складному реченні Між підметом і присудком А. Думки – вічна енергія. Б. Кінчається пам’ять – кінчається нація. В. Дикі голуби – горлички – здивовано позирають на нас із верхів’я посадки. Г. Вода, хмари, плав – все пливло, все безупинно неслося вперед. Д. Батько не розуміє сина, а син – батька.

Номер слайду 15

На уроці я…Дізнався…Зрозумів…Навчився…Найбільший мій успіх – це…Найбільші труднощі я відчув…Я не вмів, а тепер умію…Я змінив своє ставлення до…На наступному уроці я хочу…

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Опрацювати §34 Виконати вправу 421 (с. 194)* скласти словниковий диктант (36 слів) на одну з вивчених орфограм

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бачурська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вороніна Наталя Павлівна
    Дякую за чудовий матеріал до уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
25644
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку