Карта оцінювання учня Вид діяльності Максимально балів Я отримав Перевірка домашнього завдання (взаємооцінювання) 2 Колективна робота (самооцінювання) 2 Інтелектуальний фітнес (самооцінювання) 2 Самостійна робота з підручником (взаємоцінювання) 3 Творче завдання (робота в парах) 3 Разом 12
Що значить розв’язати рівняння? Як знайти невідомий доданок? Як знайти невідомий від‘ємник? Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий множник? Як знайти невідоме ділене? Які знайти невідомий дільник? Актуалізація опорних знань і способів дії
Номер слайду 5
Під час екологічної толоки учні школи посадили 88 дерев. На першій ділянці посадили в 3 рази більше саджанців, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці?
Номер слайду 6
«ВЧИМОСЯ НЕ ДЛЯ ШКОЛИ, А ДЛЯ ЖИТТЯ» Луций Анней Сенека Тема уроку: Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь
Номер слайду 7
Мета: формування вмінь складати рівняння за умовою задачі і вдосконалення навичок їх розв’язування
Номер слайду 8
Задача Під час екологічної толоки учні школи посадили 88 дерев. На першій ділянці посадили в 3 рази більше саджанців, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці? Розв’зування: Перша ділянка: ? у 3 рази більше ніж на другій Друга ділянка: ?, разом посадили 88 дерев На другій ділянці було менше дерев, тому: нехай х – це кількість дерев на другій ділянці, а на першій у три рази більше тоді 3∙х – кількість дерев на першій ділянці. Оскільки за умовою задачі на двох ділянках 88 дерев маємо рівняння: 3х + х = 88 4х = 88 х = 88 : 4 х = 22
Номер слайду 9
Схема розв’язування задач за допомогою рівнянь: Уважно декілька разів прочитати і вивчити умову задачі. Зробити скорочений запис або таблицю умови задачі. Позначити за х одну з невідомих величин (меншу), виходячи із запитання задачі. Виразити всі інші невідомі величини через х. Скласти рівняння. Розв'язати це рівняння і перевірити знайдені корені рівняння на відповідність умові задачі (повертаємось до позначених невідомих величин). Записати відповідь задачі.
Номер слайду 10
Колективна робота № 524
Номер слайду 11
Інтелектуальний фітнес скласти рівняння (робота в групах) Для відновлення лісу було висаджено 1000 саджанців сосни і ялини, причому ялини в 4 рази більше, ніж сосни. Скільки сосон і ялинок окремо посаджено? Щоб озеленити площу центральної площі села вирішили посадити кущі туй і самшиту. Скільки кущів туї треба замовити, якщо її має бути вдвічі менше, ніж самшиту, якщо всіх кущів треба 300 штук?
Номер слайду 12
Фізкультхвилинка. Якщо ви вважаєте, що: вам у житті необхідно вміти множити числа, підніміть руки вгору; вміти ділити дроби, то пострибайте; вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима. Урок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою вліво, вправо. Хороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, тупніть ногою. Ви уважні і дисципліновані на уроці, сплесніть руками. Щоб бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих. А тепер продовжуємо працювати.
Номер слайду 13
Самостійна робота з підручником № 527
Номер слайду 14
Задача № 527 Валентин подарував Валентині троянди й орхідеї, причому орхідей було в 4 рази менше, ніж троянд. Скільки троянд подарував Валентин, якщо відомо, що їх було на 51 більше, ніж орхідей? Розв’язок: Троянди: ?, Орхідеї: ?, у 4 рази менше, ніж Найменше було орхідей, тому: нехай х – це кількість орхідей, яких у 4 рази менше, отже троянд у 4 рази більше, тоді 4∙х – кількість троянд. Оскільки за умовою задачі троянд на 51 більше, ніж орхідей маємо рівняння: 4х - х = 51 3х = 51 х = 51 : 3 х = 17 на 51 більше троянд Повертаємося до позначень: Отже орхідей було 17, а троянд: 4 ∙ х = 4 ∙ 17 = 68. Відповідь: Валентин подарував 68 троянд.
Номер слайду 15
Робота в парах (творче завдання) Скласти задачу за поданим рівнянням х+3х=48
Номер слайду 16
Закінчи речення На уроці я: дізнався… зрозумів… навчився… найбільші труднощі я відчув… я не вмів, а тепер умію… на наступному уроці я хочу… формування вмінь складати рівняння за умовою задачі і вдосконалення навичок їх розв’язування