Урок "Сантиметр". Н. Листопад (посібник).

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу. Тема. Сантиметр. Підготувала вчитель початкових класів Богдюк Оксана Вікторівна.
Перегляд файлу

Тема. Сантиметр.

Мета: удосконалювати навички усної лічби;  ознайомити учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка, доповнювати рівності і нерівності; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», смужки «математичні штанги».

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, технологічна.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

- Діти, плесніть в долоньки ті, хто сьогодні добре виспався і готовий активно працювати на уроці.

- Підніміть руки догори ті, хто вважає, що сьогоднішній урок пройде весело, цікаво та активно.

- Широко посміхніться ті, хто хоче щоб його сьогодні похвалили.

- Бачу ви всі виспались, маєте хороший настрій, налаштовані на хорошу похвалу. Підніміть руки ті, хто готовий працювати. То ж розпочинаймо…

2. Актуалізація знань.

1) Гра «Математичний м’яч».

Повторення порядку розташування чисел від 1 до 10. Діти передають м’яч і називають попорядку числа 1-10, а потім у зворотньому напрямку.

 

 

 

 

 

2) Лічба фігур за малюнком потяга.

На дошці – малюнок потяга.

 

 

 

 

 

 

-         Назвіть фігури з яких складено потяг?

-         Скільки трикутників? (5)

-         Скільки чотирокутників? (7)

-         Кругів? (7)

-         Порівняйте, яких фігур білье: чотирикутників чи трикутників?

3) Гра Знайди своє місце»

У грі – дві команди. Учитель роздає учням картки з цифрами. За сигналом учителя учні утворюють числовий ряд. Перемагає та команда, яка швидко і правильно виконає завдання.

3. Робота з картками на набірному полотні.

1) Гра «День-ніч».

На дошці виставлено цифри від 1 до 10. «Ніч» - діти заплющують очі. «День» - розплющують очі та говорять, яка цифра зникла.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з демонстраційним матеріалом.

 

 

 

 

 

- Діти, який відрізок найкоротший? (Червоний)

- Який – найдовший?(Зелений)

- Як ви визначили який відрізок короткий, а який довгий?

- Назвіть їх у порядку збільшення.

2. Практична робота.

Діти порівнюють довжину стрічок чи смужок паперу методом накладання.

- Діти, порівняйте відрізки завдовжки «на око».

- Чи впевнені ви у точності – правильності своїх відповідей?

Висновок. Щоб визначити довжину, потрібно користуватися якоюсь міркою.

3. Перегляд уривка мультфільму «38 папу. Як виміряти удава»

https://www.youtube.com/watch?v=M-vPd5Ipp5k

- Чому героям казки не вдалося виміряти удава? (Бо вони мали різні мірки)

- Яка довжина удава якщо вимірювати папугами?

- На вашу думку, чого бракувало героям, щоб виміряти довжину удава?

ІV. Основна частина.

  1. Ознайомлення з сантиметром.
  1.     Робота над загадкою.

На дошці – дві смужки: червона й синя. Вчитель пропонує порівняти ці смужки.

- Діти, як дізнатись, на скільки червона смужка довша за синю?

- Так, а ще ми можемо це зробити за допомогою спеціального вимірювального приладу, а якого саме ви зможете дізнатись відгадавши загадку.

Рівно риску проведи

І квадратик спробуй,

                                              Та у руки ти візьми

                                              Цю струнку особу.

    Натиск витримає стійко

              Впевнена, струнка… (лінійка)

- Молодці! Щоб дізнатись, на скільки одна смужка більша чи менша за іншу ми користуємось лінійкою. На лінійці є позначки. Відстань від початку смужки й до кінця є довжиною. Вимірюють довжину лінійкою. Позначки на ній означають сантиметр. Відстань від 1 до 2 буде 1см, від 2 до 3 теж 1см, від 5 до 6, теж 1см.

- Якщо ми візьмемо від 1 до 3, то вже буде 2см.

- Давайте спробуємо визначити довжину червоної смужки.

Учитель показує, як прикласти лінійку до початку смужки, з початком повинен співпадати 0 на лінійці і знайти цифру на кінці відрізка.

Таким чином вимірюється довжина синьої смужки.

Записуємо так :  5см

- Скорочено слово сантиметр записують біля чисел двома буквами «см».

2. Робота з посібником с.84, завдання 1.

- Діти, розгляньте лінійку у посібнику.

- Знайдіть сантиметр.

- Розгляньте ще раз як треба прикладати лінійку під час вимірювання.

Фізкультхвилинка

Вітер віє нам в лице,

Захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище.

1) Робота з посібником с.84, завдання 2. Вимірювання довжини відрізків.

-         Розглянь зображення.

-         Виміряй довжину кожного відрізка.

 2) Робота з посібником с.84, завдання 3. Вимірювання довжини відрізка.

-         Розглянь зображення.

-         Яка довжина маркера?

-         Яка довжина скріпки?

- Довжину, ширину, висоту предметів можна вимірювати сантиметрами.

3) Робота з посібником с.84, завдання 4. Завдання для кмітливих.

-         Розглянь зображення.

-         Ламана зеленого кольору має 3 ланки.

-         Скільки ланок мають інші ламані? Запиши.

4) Робота з посібником с.85, завдання 6. Вимірювання довжини предметів.

-         Розглянь зображення.

-         Яка довжина гребінця?

-         Яка довжина олівця?

-         Яка довжина цукерки

5) Робота з посібником с.85, завдання 7. Вимірювання довжини предметів.

-         Розглянь зображення.

-         Виміряй довжину кожного відрізка.

 

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Цікаві вправи.

1) Гра «Домалюй».

- На дошці накреслено фігури:

 

 

- Учні повинні щось домалювати до цих фігур, щоб вийшов малюнок якогось предмета.

Наприклад:

 

 

 

 

 

 

VІ. Заключна частина. Рефлексія.

- Чи завжди ми можемо «на око» визначити довжину предмета або відрізка?

- Що потрібно, аби дізнатися, який відрізок або предмет довший або коротший за інший?

- Що необхідно для того, аби не припускатися помилок під час вимірювання?

- Яку мірку вибрали для вимірювання довжини?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку