Систематизувати свою роботу під час вивчення теми " односкладні прості речення. Означено - особові речення". Створити оптимальну зацікавленість для кожного учня, можливість проаналізувати себе у вивченні даної теми.
(у + о)* (в + с)* р = зу – увагао – організованістьв – взаємодопомогас – спілкуванняр – роботаз - знання. Формула уроку
Номер слайду 2
Софія Київська – 1000 літній символ мудрості України
Номер слайду 3
Пам’ятка світового значення, яка 1990р. занесена ЮНЕСКО до Списку всесвітньої спадщини. Перший Київський митрополит Іларіон свідчить, що у цій справі Ярослав завершив починання свого батька Володимира, хрестителя Русі.
Номер слайду 4
Під час Батиєвої навали, у 1240р., Софію було пограбовано і спустошено. Сам собор уцілів і залишився діючим храмом. Життя міста пульсувало і в умовах тяжкого іноземного поневолення. За митрополита Кирила ІІ розорену Софію полагодили та впорядкували. Записати речення, підкреслити в кожному граматичну основу. Назвати речення двоскладні й односкладні. Пояснити свій вибір.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Типи односкладних речень. Способи вираження головного слова. Приклади. Означено – особові(дія конкретної особи, предмета)художній і розмовний стиліЛюблю Софію Київську і велич її славну. Неозначено – особові(дія неозначеної особи)художній стиль. До початку XVІІІ ст. Софіївський собор повністю відбудували. Узагальнено – особові(дія узагальненої особи)художній, розмовний стилі; прислів’я і приказки. Силою не хвались – краще трудись. Безсобові(дія у безособовому значенніхудожній, розмовний стиліУ 1697р. внаслідок сильної пожежі знищено вже полагоджені дерев’яні будівлі монастиря. Типи односкладних речень
Номер слайду 7
Головний член означено – особового речення виражається:1) дієсловом у формі 1-ї або 2 – ї особи теперішнього чи майбутнього часу дійсного способу;2) дієсловом наказового способу(дія конкретної особи, предмета)
Номер слайду 8
Вибірковий диктант. З-поміж поданих речень виписати лише ті, у яких головний член речення виражений особовим дієсловом. Зробити синтаксичний розбір речення. Великих збитків було завдано музею під час ІІ світової війни. Погляньмо на чудову пам’ятку української архітектури. Софіївський собор не зазнав руйнування, однак були пограбовані архіви музею.r
Номер слайду 9
До тебе йдемо, як до свого дому. На сходах дому зупинись на мить… . Заходжу і мрію про щось. Розглянь фрески детальніше, придивись до інтер’єру. Пояснювальний диктант. Записати речення, визначити граматичну основу та вказати спосіб вираження головного члена.style.font. Weightstyle.text. Decoration. Underline
Номер слайду 10
Лінгвістична хвилинка Доповни прислів’я. Поясни, чим виражений головний член речення у ньому. Вік живи – вік… Здобудеш освіту – побачиш… Шануй учителя, як…. Не кажи не вмію, а кажи …. Не бий дубцем, а карай….. Чужим добром не…. Зробив діло – гуляй…Розумний розсудить, а дурень…
Номер слайду 11
Молитва до Оранти
Номер слайду 12
Влітку 2008 року, під час святкування 1020 – річчя Хрещення Русі на дзвіниці встановлено 20 нових дзвонів загальною вагою 835кг.style.font. Weight
Номер слайду 13
І варіант Натомивши себе до знемоги, постою біля дзвіниці. Пройдеш через браму і потрапиш в інший світ. ІІ варіант Зайди до Будинку митрополита, побувай на культурно – просвітницькій конференції. Ознайомся з фрагментами мозаїчної підлоги з Десятинної церкви, гробницею княгині Ольги, макетом стародавнього Києва. ІІІ варіант Відчуваю дух святий науки в стінах сокровенних. Уважним будь при огляді пам’яток архітектури. Коментований диктант. У кожному з речень підкреслити граматичну основу. Довести, що записані речення є означено – особовими.
Номер слайду 14
Пам’ятки архiтектури. У 1722 – 1730 роках звели Будинок митрополита. У трапезній постійно експонується виставка «Архітектура та монументальне мистецтво Києва кінця X – першої половини XІ ст.»
Номер слайду 15
1 ряд. Створити рекламний слоган для майбутніх відвідувачів пам’ятки, використовуючи означено – особові речення.2 ряд. Скласти три означено – особові речення. Описати свої враження від побаченого, використовуючи дієслова бачу, розумію, відчуваю.3 ряд. Творче конструювання. Утворити з двоскладних речень означено – особові. Ніколи я не покину любити Софію і молитись за неї! Ви повинні обов’язково відвідати цей собор. Я бачу в соборі оту найбільшу щедроту роздарювати серце своє. Ви розкажете про свої враження детальніше.Індивідуальні завдання