Презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення"Особливості побудови процесу праці"

Про матеріал

1.3.Доповніть цей ряд відомими вам прислів'ями про працю.

  • Ø Хто працює, той працю шанує.
  • Ø Очам страшно, а руки роблять.
  • Ø Праця чорна – паляниця біла.
  • Ø На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.
  • Ø Мало захотіти - треба потіти.
  • Ø Від слова до діла - як від землі до неба.
  • 1.– Як ви думаєте, про що сьогодні йтиме мова на уроці?
  • 2.Запис у зошити дати, виду роботи, епіграфу.
  • - А епіграфом до нашого уроку стануть слова сучасного українського письменника, члена Всеукраїнської спілки «Просвіта» Василя Гея.
  • Талант, професія, уміння –
  • То наше предківське коріння.
  • 3.- Пропоную вам виконати пошукове завдання.
  • А) Прочитайте текст. Визначте тип та стиль мовлення, тему та головну думку висловлювання. Доберіть заголовок.
  • Напередодні Різдва мама готувала кутю. Ми сідали на припічок і як заворожені спостерігали за її вправними рухами. Спочатку матуся ретельно промивала пшеницю й відварювала до м'якості разом із родзинками. Потім відкидала на сито, промивала холодною водою і ставила, доки вода стече. Далі висипала пшеницю на велику таріль, обливала медом, узваром, притрушувала товченими волоськими горіхами, які ми збирали на узліссі восени, та товченим маком.
  • Ми сиділи притихлі, мов гороб'ята, і чекали чуда. Адже завтра Різдво.
  • Б) – Перекажіть ту частину тексту, яка безпосередньо розповідає про трудовий процес. Назвіть слова, які вказують на послідовність виконання дій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Талант, професія, уміння –То наше предківське коріння. Василь Гей. Особливості побудови опису процесу праці

Номер слайду 2

Хто працює, той працю шанує. Очам страшно, а руки роблять. Праця чорна – паляниця біла. На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить. Мало захотіти - треба потіти. Від слова до діла - як від землі до неба.

Номер слайду 3

Столяр

Номер слайду 4

Тесляр

Номер слайду 5

Коваль

Номер слайду 6

Кушнір

Номер слайду 7

Стельмах

Номер слайду 8

Шорник і лимар

Номер слайду 9

Бортник

Номер слайду 10

Мельник

Номер слайду 11

Гончар

Номер слайду 12

Гутник

Номер слайду 13

Муляр

Номер слайду 14

Кравець

Номер слайду 15

Швець

Номер слайду 16

Процес праці – система послідовно виконуваних трудових операцій, яка обов’язково має певний результат - вихідний продукт

Номер слайду 17

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Наукова, ділова розповідь. Художня розповідь. Мета - передати конкретні узагальнені відомості про те, як потрібно виготовляти продукт. Мета – викликати певне ставлення і до самої праці, і до її виконавця. Розповідь позбавлена емоційності, слова вживаються в прямому значенні. Розповідь образна, емоційна. Названі трудові операції стосуються не конкретного виконавця, а особи узагальненої. Названі трудові процеси стосуються конкретного виконавця. Вживаються дієслова 3 –ої особи множини. Вживаються художні засоби: епітети, порівняння тощо. Часто використовуються слова слід, необхідно, треба, можна з неозначеною формою дієслова. Ознаки розповіді про трудовий процес

Номер слайду 18

Структурно – композиційні частини опису процесу праці

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Домашнє завдання. А. Вивчити правила на с. 63- 65. Виконати вправу 88. Б. Порадивши із мамою, бабусею, татом, дідусем, складіть розповідь про приготування улюбленої страви (дівчата) або про чоловічу справу по господарству (хлопчики) у діловому, науковому чи художньому стилі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Волошко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Larisa
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 червня 2018
Переглядів
1896
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку