Урок "Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін (повторення)"

Про матеріал

План-конспект уроку, навчальна мета якого - систематизувати й поглибити знання про дієслова, граматичні ознаки їх; визначати належність до певної дієвідміни; знаходити й пояснювати орфограми в особових закінченнях; правильно використовувати форми дієслів у мовленні; розуміти роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; конструювати речення з різними особовими формами дієслів; учити ставитися до здоров'я як до загальнолюдської цінності.

Перегляд файлу

Тема. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін (повторення)

 

Мета: систематизувати й поглибити знання про дієслова, граматичні ознаки їх; визначати належність до певної дієвідміни; знаходити й пояснювати орфограми в особових закінченнях; правильно використовувати форми дієслів у мовленні; розуміти роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; конструювати речення з різними особовими формами дієслів; учити ставитися до здоров’я як до загальнолюдської цінності. 

 

Тип уроку: урок формування мовних і мовленнєвих умінь та навичок

 

Обладнання: технічні (мультимедійні) засоби, роздавальний матеріал.

 

Перебіг уроку

 

І. Організаційно-мотиваційний етап.

 Створення позитивного настрою.

Афірмація для вироблення впевненості: «Я думаю, аналізую. Не боюся висловлювати власні думки. Помилившись, міркую далі. Шукаю істину».

 

ІІ. Цілевизначення і планування.

  1. Повідомлення теми й мети уроку.
  2. Узгодження очікуваних результатів уроку з учнями.

Учні знатимуть:

  • форми дієслова;
  • його морфологічні ознаки;
  • правила правопису особових форм дієслова;

Учні вмітимуть:

  • застосовувати правила правопису особових дієслів;
  • добирати тематично доцільні слова для точного й виразного змалювання подій, явищ;
  • помічати вади мовлення і виправляти їх;
  • працювати колективно, у групах;
  • робити висновки й узагальнення щодо роботи з теми.
  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення». Доповніть цілі уроку, продовжуючи висловлення.
  • На уроці я хочу дізнатися про…
  • Мені цікаво було б з’ясувати…
  • Хочу навчитися правильно визначати…
  • Хочу поглибити знання з…
  • Сподіваюся відкрити для себе щось нове про…
  • Маю наміри досягнути успіхів…

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

  1. Складання опорної схеми. Відтворіть у пам’яті поняття про дієслово як самостійну частину мови, пригадайте, що вам відомо про дієслово, його форми та граматичні ознаки. Створіть опорні схеми «Дієслово та його форми» та «Дієслово та його граматичні ознаки», використовуючи роздавальний матеріал, який ви отримали на початку уроку. Порівняйте свої розробки зі схемами  на екрані.
  2. Перегляд анімації про дієвідміни дієслів (https://www.youtube.com/watch?v=1dlceYsgFD4) з метою повторити вивчений матеріал.

 

ІV. Формування мовних та мовленнєвих умінь та навичок.

  1. Дослідження-відновлення. Відновіть прислів’я і приказки, дібравши закінчення з правої колонки. Поясніть уживання голосних е, и в особових закінченнях дієслів. Визначте дієвідміни.

Доки здоров'я служ..ть, …

мус..ш рано вставати, а звечора лягати.

Здоров'я за гроші …

не дба..мо, а стративши — плач..мо.

Здоров’я ма..мо — …

то людина не туж..ть. 

Якщо хоч..ш здоров'я мати,…

не куп..ш. 

  1. Робота в парах. Використовуючи відновлені в попередньому завданні народні вислови, складіть і розіграйте діалог з однокласником на тему «Здоров’я за гроші не купиш».
  2.     Ігрове завдання «Віднови строфу». Прочитайте віршований уривок, у якому зумисне порушено ритм. Переставте слова в першому і третьому рядках так, щоб вони римувалися.

Хто сміється, той здоровий,

Все йому в житті вдається.

Всі вершини він долає –

Це ж чудово для людини.

Прочитайте дієслова, додержуючись орфоепічних норм.

  1. Аналіз мовних явищ на основі тексту. Прочитайте текст, доберіть заголовок, який виражав би тему чи основну думку. Випишіть тільки особові дієслова, визначте приналежність до дієвідміни.

Бути здоровим — це зовсім не грати мускулами та доводити всім, що ти — найсильніший, а вести активний спосіб життя, правильно харчуватися та дбати про режим дня. Навіщо позбавляти себе радості далеких подорожей тільки тому, що можеш захворіти? Набагато легше розпочати загартовування! Плавання, регулярні прогулянки та ігри на свіжому повітрі, повноцінний сон у поєднанні з фізичними навантаженнями зміцнять здоров’я, розвинуть волю, цілеспрямованість і витримку.

  1. Ігрове завдання «Третє зайве». Від дієслів кожного ряду утворіть форму 2-ої особи однини теперішнього часу. Визначте «зайві» слова. Обґрунтуйте вибір.

Радіти, бігти, жити.

Носити, сидіти, молодіти.

Рости, хмуритися, творити.

  1. Культура мовлення. Відредагуйте словосполучення.

Тренуватися біля години (тренуватися близько години);

Відмінити процедуру (скасувати процедуру);

Давай попригаємо (пострибаймо);

Відсутній із-за хвороби (відсутній через хворобу);

Тренуватися по графіку (тренуватися за графіком).

 

  1. Домашнє завдання.

Повторити за підручником §12, виконати вправу 163 або скласти текст реклами корисного для здоров’я продукту харчування.

 

  1. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.
  1. Слово вчителя.
  2. Перевірка виконаного творчого (самостійного) завдання.
  3. Виконання під музику.

 

  1. Підбиття підсумків уроку.

 

 

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
9811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку