Презентація до уроку у 5 класі "Склад. Наголос"

Про матеріал

Мета уроку: поглибити знання про наголос в українській мові; удосконалювати навички складоподілу та технічного переносу слів з рядка в рядок; ознайомити із орфоепічним словником та словником наголосів і навчити користуватися ними; розвивати мовну культуру.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

САМОСТІЙНА РОБОТА Вставте потрібну літеру г або ґ Дикі …уси, …роно винограду, не лови …ав, виснаження …рунту, …убитися у здо…адках, …о…оль-мо…оль, запах …рибів, який …едзь укусив, стиглий а…рус, велика …уля.

Номер слайду 2

ТЕМА. СКЛАД. ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ З РЯДКА В РЯДОК. НАГОЛОС

Номер слайду 3

М Е Т А: поглибити знання про наголос в українській мові; удосконалювати навички складоподілу та технічного переносу слів з рядка в рядок; ознайомити із орфоепічним словником та словником наголосів і навчити користуватися ними; розвивати мовну культуру.

Номер слайду 4

ЗАГАДКА Я місце, де лежать товари, Звичайно, в тарі чи без тари. А мій омонім є у слові. Один чи кілька звуків в слові.

Номер слайду 5

СКЛАД – це частина слова, яку вимовляємо одним поштовхом видихуваного повітря. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків.

Номер слайду 6

ВІДКРИТИЙ СКЛАД – це такий склад, який закінчується на голосний звук. Наприклад: бе-ре, ви-же-ни. ЗАКРИТИЙ СКЛАД – такий склад, який закінчується на приголосний звук: берег, клас, пень.

Номер слайду 7

Записати речення, поділивши слова на склади, а потім для переносу. Грудень землю грудить, а хатинки студить. Січень погідний – то й рік буде плідний. Лютневий сніг за золото дорожчий.

Номер слайду 8

Підкреслити слова, які не можна переносити, а в тих, які можна, показати можливі варіанти переносу Сонце, досвід, орел, пташка, алея, узбіччя, передзвін, надзвичайний, узвіз, скраю, гончарство, розквіт, джміль, ясен, сім’я, діалог.

Номер слайду 9

НАГОЛОС – це виділення посиленням голосу певного складу в слові. ЛОГІЧНИЙ НАГОЛОС – це виділення посиленням голосу та підвищенням тону найважливішого в реченні за змістом слова або словосполуки.

Номер слайду 10

Прочитати речення, вирізняючи логічним наголосом виділені слова. Простежте, як змінюється зміст речення. Що боїться майстра? Діло кого боїться? Діло що робить? Діло майстра боїться. Діло майстра боїться. Діло майстра боїться.

Номер слайду 11

ПОДВІЙНИЙ НАГОЛОС Помилка – помилка завжди – завжди весняний – весняний загнутий-загнутий серпанковий-серпанковий мабуть – мабуть первісний – первісний борщевий - борщовий

Номер слайду 12

Домашнє завдання Вивчити § 17, написати вправу 261.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Василівна
    Молодець! Коротко і ясно! Для дистанційки дуже добре!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
10660
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку