18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Презентація до уроку в п'ятому класі "Розвиток мовлення №10. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами у художньому стилі"

Про матеріал
Презентація до уроку в п'ятому класі "Розвиток мовлення №10. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами у художньому стилі"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лінгвістична гра «Комплімент» Замініть виділені словосполучення одним словом із префіксом. Який префікс використаєте: пре- чи при- ?Ти дуже добрий; пишеш дуже старанно; дуже мила усмішка; дивишся дуже ніжно; надто хороший; надто скромний; виконав дуже чудово.

Номер слайду 2

«Мікрофон»Якого значення надають словам префікси пре-, при-?Наведіть приклади слів з цими префіксами. Назвіть слова, які пишуться з префіксом прі-. Для чого необхідні знання про написання префіксів?

Номер слайду 3

Логічний диктант Прочитайте пари слів. Запишіть по пам’яті кожне друге слово. Театр – прем’єра; вазон – примула; цар – престол; індіанець – прерія; держава – президент; дружба – приязнь; посада – привілей; освіта – пріоритет; суперечка – претензія; фізика – прилад. Про значення яких слів ви здогадалися на основі асоціації з парним словом?

Номер слайду 4

Робота з тлумачним словником Зачитайте значення слів престол, прерія, привілей, пріоритет. Уведіть у речення слова, значення яких ви дізналися, виконуючи завдання.

Номер слайду 5

Пошукова робота. Запишіть, вставте потрібні букви. У кожному рядку підкресліть зайве слово. 1. Пр…звище, пр…звисько, пр…рва, пр…віт.2. Пр…міський, пр…великий, пр…красний, пр…цікавий.3. Пр…погано, пр…крити, пр…шити, пр..йти.

Номер слайду 6

Фізкультхвилинка Із-за парт всі миттю встали,Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі,Мов трава в дрібній росі. Потім легко всі присіли,Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в бокиІ зробили два підскоки. Каблучками цок-цокІ продовжим знов урок.

Номер слайду 7

«Острів мовних скарбів»Розкрити значення фразеологізмів. Записати, вставляючи пропущені букви. Пр..хилити небо. Пр..красна половина . Пр..кусити язика . Пр..гріти гадюку за пазухою. Опинитися на краю пр..рви.

Номер слайду 8

Доповніть речення Про префікс пре-  я дізнався…Тільки три слова пишуться з префіксом …Слова з префіксом при - означають…

Номер слайду 9

Розвиток мовлення №10. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами у художньому стилі

Номер слайду 10

“Мозковий штурм”- Що таке опис?- У яких стилях можуть бути зроблені описи?

Номер слайду 11

Теоретична ремарка. Описувати щось або когось — означає передавати словами відомості про його характерні ознаки. Художній опис — емоційне, образне висловлювання, у якому є епітети, порівняння, гіперболи. Художні описи тварин різняться між собою. Вони не лише передають певні відомості, а й розвивають нашу уяву і фантазію. Науковий опис — це точна характеристика тварини, перелік її суттєвих ознак. Наукові описи тієї самої тварини подібні між собою. Автори таких описів уникають емоційних висловлювань. .

Номер слайду 12

Теоретична ремарка. Описати тварину — означає передати її характерні ознаки, за якими вона відрізняється від інших. Описуючи тварину, ми повинні сказати про її розмір або зріст, масть або забарвлення, форму тулуба, морди, форму очей, вух, хвоста тощо. Також треба звернути увагу на основні звички тварини. Щоб скласти твір, що містить опис тварини, необхідно осмислити, які ознаки тварини виділяються і чому саме вони, як ці ознаки погруповані, які засоби мови використані. Описуйте тварину, а не розповідайте про її вдачу та витівки.

Номер слайду 13

План1)    Де мешкає тварина?2)    Її порода, кличка.3)    Яка вона? (розмір, масть; шерсть або шкіра; форма тулуба; морда, очі, ніс, вуха, хвіст тощо).4)    Її основні звички.5)    Чим мене приваблює ця тварина.

Номер слайду 14

Інструктаж до творчої роботи. Текст твору повинен мати зачин, основну частину, кінцівку. Текст повинен розкривати тему : Моє цуценя. Лісовий мешканець. Улюбленець відвідувачів зоосаду. та підпорядковуватись основній думці (ставлення до описуваної тварини, впевненість у тому, що «брати менші» потребують піклування).

Номер слайду 15

Колективне складання художнього твору-опису за ілюстрацією

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Теми: Моє цуценя. Лісовий мешканець. Улюбленець відвідувачів зоосаду.

Номер слайду 27

Зразки творів

Номер слайду 28

Домашнє завдання1. Закінчити твір-опис, записати його. Дотримувати вимог типу і стилю мовлення.2. Повторити §53.

pptx
Додано
31 травня 2019
Переглядів
1378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку