УРОК 3. МОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ. БАР’ЄРИ В СПІЛКУВАННІ. ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ Дев’яте вересня. Класна робота
Номер слайду 2
Налаштуймося на спільну хвилю. Криголами
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Проведи експеримент. Відвідай один із закладів на вибір (кафе, піцерія, торговий центр, магазин, ринок, спортивна школа тощо) і зафіксуй висловлювання, які ти почув / почула від перших 10 відвідувачів. Зроби висновки та презентуй їх однокласникам за планом. 1. Відвідане місце. 2. Мова / мови, якою / якими розмовляли відвідувачі. 3. Кількість українськомовних. 4. Висновки та поради мовцям. Перевірмо домашнє завдання
Номер слайду 5
Поміркуймо!Що таке обов’язок?
Номер слайду 6
Поміркуймо!Що таке обов’язок?Обо́в’язок — те, чого треба беззастережно дотримуватися, що слід безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління.
Номер слайду 7
Поміркуймо!Які обов’язки ти маєш?Що таке обов’язок?Обо́в’язок — те, чого треба беззастережно дотримуватися, що слід безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління.
Номер слайду 8
Поміркуймо!Які обов’язки ти маєш?Що таке обов’язок?Що може входити до поняття «мовні обов’язки»?Обо́в’язок — те, чого треба беззастережно дотримуватися, що слід безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління.
Номер слайду 9
Поміркуймо!Які обов’язки ти маєш?Що таке обов’язок?Що може входити до поняття «мовні обов’язки»?Обо́в’язок — те, чого треба беззастережно дотримуватися, що слід безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління. 1. Усі громадяни України зобов’язані володіти українською мовою. 2. Громадяни України мають право опановувати державну мову безкоштовно. 3. У сфері освіти використання української мови є обов’язковим для всіх громадян України. 4. Українець / українка має право вимагати обслуговування державною мовою. 5. Громадяни України мають право обирати мову приватного спілкування.
Номер слайду 10
Розгляньте інфографіку. Зробіть висновок про сфери використання державної мови.
Номер слайду 11
Вправа 11. Прочитайте коментарі з ютубу.
Номер слайду 12
Виконайте завдання і дайте відповіді на запитання.1. Зроби припущення про те, під яким відео користувачі залишили ці коментарі.
Номер слайду 13
Виконайте завдання і дайте відповіді на запитання.2. Як звати автора / авторку відео? Хто він / вона за професією?
Номер слайду 14
Виконайте завдання і дайте відповіді на запитання.3. Який коментар набрав найбільше вподобайок? Чому, на твою думку?
Номер слайду 15
Виконайте завдання і дайте відповіді на запитання.4. Чому дописувачі вважають, що перехід на українську мову зміцнює Україну та наближає перемогу?
Номер слайду 16
Виконайте завдання і дайте відповіді на запитання.5. Чи відомі тобі випадки переходу твоїх знайомих на українську мову після початку широкомасштабно-го вторгнення?
Номер слайду 17
Поясніть, як кожен із нас може створити чи розширити для себе українськомовний простір. Поміркуймо! Як ви розумієте вислів «ОТОЧИ СЕБЕ УКРАЇНСЬКОЮ»?
Номер слайду 18
Гугліть українською. Знайдіть українськомов-ні ютуб-канали, блоги й підпишіться на них. ОТОЧІТЬ СЕБЕ УКРАЇНСЬКОЮ Завжди шукайте український дубляж фільмів. Купуйте книжки в українському перекладі. Замініть мову в гаджетах на українську, а також мову в усіх соцмережах та додатках.
Номер слайду 19
А чи добре ви знаєте українську мову?Вікторина_Дивослово.pdf
Номер слайду 20
Вправа “Чарівний кубик”Рефлексія
Номер слайду 21
Знайди історії відомих людей, які перейшли на українську. Запиши коротку розповідь (5-6 речень) про одну таку відому людину. Домашнє завдання