Презентація Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах 

Про матеріал
Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах .Система вправ з поясненням і коментарями для засвоєння теми уроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах 

Номер слайду 2

Дієслова можуть означати:дію, спрямовану на іншу особу. Приклад:мама (що робить?) купає (кого?) доньку;бабуся (що робить?) одягає (кого?) Оленку;Сергійко (що робить?) котить (що?) велосипед.дію, спрямовану виконавцем на самого себе. Приклад: Маринка (що робить?) купається;Петрик (що робить?) одягається;колобок (що робить?) котиться.

Номер слайду 3

Дієслова, що вказують на дію, яка спрямована виконавцем на самого себе, називаються зворотніми. Зверни увагу!Їх ще називають «дієслова на -сь, -ся». У кінці таких дієслів пишуться частини -ся, -сь (це постфікси). Вони стоять після закінчення або суфікса (у дієсловах в н.ф.).

Номер слайду 4

-ся-сь. Постфікс-ся, коли наступне слово починається на приголосний звук-сь, коли далі іде слово , яке починається на голосний звук. Одягаюся швидко. Умиваюсь охоче.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Допишіть дієслова. Купаю… охоче. Навчаю… залюбки. Вкриваю… ковдрою. Харчую… у школі. Вітаю… з друзями

Номер слайду 7

У дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а]. У дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється як [ц’:а]. Правильновимовляй: пиши: сміє[с’:а] смієшся сміє[ц’:а] сміється підписує[ц’:а] підписується вча[ц’:а] вчаться

Номер слайду 8

Закони письма і вимови вивчай: Написано -ться, а ти [ц’:а] вимовляй. Хто рано прокидається, Зарядкою займається, Роботи не боїться, Той завжди добре вчиться. Закони письма і вимови вивчай: Написано -шся, а ти [с’:а] вимовляй. Швиденько одягаєшся, В дорозі не спиняєшся. Так, друже мій, ніколи Не спізнишся до школи. Л. Лужецька

Номер слайду 9

Запишіть подані дієслова у формі 2-ї особи однини теперішнього часу. Виконувати, з’ясувати, не лінуватися, нездужати, ознайомити, перема­гати, підвищити, поліпшувати, читати.

Номер слайду 10

Прочитайте і відгадайте загадки. Допишіть пропущені букви. Обґрун­туйте свої дії. 1) Вийшла пані в золотім жупані. Хто на неї подиви..я, той слізьми заллє..я.2) Признавайся, як ти зве..я, що на зиму, на холодну без одежі зостає..я. 3) Чого ти став та диви..я. Зірви мене — поживи..я. 4) У лісі вирі­зана, гладенько витесана. Співає, заливає..я. Як називає..я? Відгадки: 1) Сонце. 2) Дерево. 3) Горіх. 4) Сопілка.

Номер слайду 11

Робота у командах –дівчата, хлопчики

Номер слайду 12

3апам’ятай дієслова, які не вживаються з -ся. Склади з ними речення. Читати, снідати, вечеряти, обідати, ходити.

Номер слайду 13

Розрізняють активний стан, коли підмет повідомлення — суб'єкт дії: Співак виконує арію. Пасивний стан, коли підмет — об'єкт дії: Арія виконується (виконана) співаком.

Номер слайду 14

Виконати вправуhttps://learningapps.org/9101045

pptx
Додано
30 жовтня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку