Презентація до уроку зарубіжної літератури у 6 класі "Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника А.П.Чехова у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі.
Презентація до уроку зарубіжної літератури у 6 класі "Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника А.П.Чехова у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви".
Експрес-опитування 1. Коли і де народився А. П. Чехов?2. Ким був батько письменника, які мав здібності?3. Що дізналися про маму А. Чехова?4. Чим захоплювався в дитинстві і юності?5. Які псевдоніми використовував А. Чехов?6. Де навчався?
Номер слайду 2
Експрес-опитування 7. Чим займався А. П. Чехов після закінчення університету?8. Який зв’язок мав письменник з Україною?9. Назвіть твори, які А. Чехов написав у ялтинський період? 10. Коли було написано оповідання «Хамелеон»?
Номер слайду 3
Робота з текстом оповідання «Хамелеон»Назвіть персонажів твору. Як кожен із них змінюється протягом розвитку дії?Де відбувається дія оповідання?Чи дає автор розгорнуті характеристики Очумєлова й городового?У які моменти оповіді вам було смішно? Чому?Скільки разів змінює свою думку Очумєлов? У який момент він визначився остаточно? Що про це свідчить?
Номер слайду 4
Робота з текстом оповідання «Хамелеон»Чому оповідання називається «Хамелеон»?Кого у творі можна назвати «хамелеоном»?Що викриває автор у цьому творі?У якій формі ведеться оповідь?
Номер слайду 5
Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника А. П. Чехова у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви
Номер слайду 6
Домашнє завдання. Виразно читати та аналізувати оповідання А. П. Чехова «Товстий і тонкий»( с.112 -114). Переказувати епізод зустрічі героїв від імені кожного з них. Характеризувати образи. Творче завдання. Створити діафільм за оповіданнями А. П. Чехова
Номер слайду 7
«Товстий і тонкий» (1883)
Номер слайду 8
Словникова робота. Херес – дороге вино. Флер-д’оранж – одеколон. Колезький асесор – молодший чин у царській Росії (14-го класу). Станіслав – тут: орден Станіслава, найнижчий з орденів Російської імперії. Столоначальник – чиновник, начальник «стола», тобто відділення канцелярії з визначеним колом справ. Таємний – тут: таємний радник, один із найвищих чинів у царській Росії (3-го класу).
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Таганрог. Пам’ятник «Товстий і тонкий»
Номер слайду 12
Робота з текстом оповідання А. П. Чехова «Товстий і тонкий»Де відбуваються події твору?Хто випадково зустрівся на вокзалі? Розкажіть про родинні та дружні зв’язки персонажів. Поясніть, чому автор у назві твору не згадує імен героїв. Знайдіть художні деталі, що засвідчують соціальний і майновий статус персонажів.
Номер слайду 13
Робота з текстом оповідання А. П. Чехова «Товстий і тонкий»Виразно прочитайте кульмінаційний момент твору. Визначте в прочитаному фрагменті підтекст. Як змінилася поведінка й мова тонкого, коли він дізнався про те, яку посаду обіймає його колишній приятель? Поясніть зміну цієї поведінки. Які дієслова розкривають зміни у внутрішньому стані персонажа ( тонкого)? Прокоментуйте їх. Визначте тему та ідею твору.
Номер слайду 14
Для обговорення. Поясніть останню фразу твору «Усі троє були приємно ошелешені». Чим вони були ошелешені? У чому полягає приємність для кожного з них? Який художній прийом тут використано?
Номер слайду 15
Підсумок уроку. Що ви дізналися про А. Чехова?Хто є героями його оповідань?Визначте основну форму розвитку сюжету й людські вади в творах Чехова. Які явища життя отримали критичне висвітлення у творчості письменника?Дайте визначення гумору й іронії, наведіть їх приклади з творів митця. Які ідеї приховано в підтексті оповідань А. Чехова?
Номер слайду 16
Список використаних джерел. Світова література: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова та ін. - К.: Грамота, 2014.-256с.https://www.google.com.ua/search?q=чехов&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah. UKEwi3q. Py. Aptf. YAh. WQpq. QKHTe. MDIYQ_AUICig. B&biw=1304&bih=671