поглибити знання про додаток як другорядний член речення; сформувати поняття про прямий і непрямий додаток; розвинути вміння визначати вид додатків у реченнях, розрізняти додаток і неузгоджене означення; удосконалити навички доречно використовувати додатки у власному мовленні. Мета уроку
Номер слайду 3
1. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів
Номер слайду 4
Спостереження. Прочитайте речення й скажіть, у якій колонці на підкреслені присудки спрямована дія дієслова-присудка. Ти даєш поету дужі крила. Він у піснях творить зразки поезії. Ти даєш поету дужі крила. Він у піснях творить зразки поезії.
Номер слайду 5
2. Вивчення нового матеріалу
Номер слайду 6
Теорія. ДОДАТОКОзначає предмет, на який спрямована дія (процес або стан) або відповідно до якого ця дія (процес чи стан) відбувається. Відповідає на запитання непрямих відмінків. Виражається іменником, займенником або іншими частинами мови, ужитими в ролі іменника
Номер слайду 7
Культура мовлення. Властивий мовцям (не для мовців). Опановують мову (а не мовою). Насміхаються зі слабкого (а не над слабкими). Характерний для українців (не українцям). Дякують матері (не матір). Навчаються музики (а не музиці). Зраджувати однодумця (не однодумцеві). Сповнений смислів (не смислами). Ходять по воду (не за водою).
Номер слайду 8
Перевірте себе{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Заповніть пропуски. Із пари слів оберіть нормативні. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pneandj4520 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте вчителю.
Номер слайду 9
Проблемне питання. Доведіть або спростуйте таке твердження. {E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Інфінітив може в реченні виступати присудком або додатком. Проаналізуймо такі речення. Знайдімо головні і другорядні члени речення.1. Юнак міг розповідати годинами про своє нове захоплення.2. Навчила мене читати бабуся.
Номер слайду 10
{91 EBBBCC-DAD2-459 C-BE2 E-F6 DE35 CF9 A28}ДОДАТОКПРЯМИЙНЕПРЯМИЙназиває предмети, на які безпосередньо переходить дія. ВИРАЖАЄТЬСЯ: формою Зн. в. без прийменника;формою Р. в. без прийменника, коли дія переходить на частину;формою Р. в. без прийменника, якщо при перехідному дієслові є частка НЕ. ВИКОНАТИ ВПРАВУНАСИПАТИ ЦУКРУНЕ ЧИТАТИ КНИЖОКвсі інші додатки. ВИРАЖАЄТЬСЯ: іменниками у формі непрямих відмінків, ОКРІМ Зн.в. без прийменника, Р.в. (коли дія переходить на частину або є частка НЕ)ПРАЦЮВАТИ РУКАМИПИСАТИ НА ДОШЦІСТУПИТИ НА СТЕЖКУ
Номер слайду 11
Завдання{E929 F9 F4-4 A8 F-4326-A1 B4-22849713 DDAB}Розподіліть прямі та непрямі додатки. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pdvsb99rj20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.
Номер слайду 12
Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Виділіть у реченнях додатки. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pi7p5zi2t20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.
Номер слайду 13
3. Узагальнення знань
Номер слайду 14
Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Виконайте тестові завдання. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=py6zawi6j20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Знайдіть та запишіть 5-6 прислів’їв чи приказок про книги, підкресліть додатки, дайте їм повну характеристику.