Презентація "Обставина як другорядний член речення. Види обставин (за значенням), способи вираження їх "

Про матеріал
Презентація до уроку № 6 "Обставина як другорядний член речення. Види обставин (за значенням), способи вираження їх"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Обставина як другорядний член речення. Види обставин (за значенням), способи вираження їх

Номер слайду 2

поглибиш знання про обставину як другорядний член речення; сформуєш вміння визначати види обставин;навчишся правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні. Мета уроку

Номер слайду 3

1. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів

Номер слайду 4

Синтаксична розминка. У реченнях на слайді визначте, яким членом речення виступає виділене слово. Травневі ночі неповторні. Ніхто, крім тебе самого, цього не зробить. Обговорювати твори Шевченка. Він запросив на свято друзів. Хоч буйна трава, та не для мого вола.

Номер слайду 5

Спостереження. Виразно прочитайте речення, опустивши виділені слова. Чому без них речення неконкретні? Поставте питання присудків до виділених слів. На що ці слова вказують? Прочитайте речення повністю. Дайте визначення обставини як другорядного члена речення. Ми ходили в садок. Вдень піднялася піщуга й засипала грядки. Ми приходимо у світ для любові. Він знехотя позіхнув і глянув на мене. З голоду та холоду і півень не співає.

Номер слайду 6

2. Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 7

Теорія. ОБСТАВИНАвиражає характеристику чи ознаку діювідповідає на запитання як? куди? для чого? чому? за якої умови? незважаючи на що? виражається іменником, прислівником, інфінітивом, дієприслівником або фразеологізмом

Номер слайду 8

ВИДИ ОБСТАВИНВид. Що означаєПитання, на які відповідаєПриклади. Способу діїСпосіб здійснення дії, вияву ознакияк? яким способом?Сидять поруч. Міри і ступеняІнтенсивність дії чи ознаки, міру їх виявуякою мірою? як часто? скільки разів? наскільки?Постукав тричі. Місця. Місце дії, напрям рухуде? куди? звідки?Ішов уперед. Часу. Час дії, її часову межуколи? з якого часу? доки? відколи? як довго?Завжди хвилювався. Причини. Причину, підставу виникнення дії чому? з якої причини? через що?Сказав згарячу. Мети. Мету дії навіщо? з якою метою? для чого?Пішли спати. Умови. Умову, за якої відбувається чи може відбутися діяза якої умови?Прийдемо за наявності запрошення. Допусту. Умову, всупереч якій відбувається діянезважаючи на що? усупереч чому?Прийшов попри всі попередження.

Номер слайду 9

Завдання{E929 F9 F4-4 A8 F-4326-A1 B4-22849713 DDAB}Розподіліть словосполучення за видами вжитих у них обставин. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pv02qsd1t20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 10

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Визначте обставини в тексті. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pi7p5zi2t20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 11

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Відновіть прислів’я і приказки, вставивши замість пропусків обставини. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pead7m6rn20 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 12

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Виконайте синтаксичний аналіз речення. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=p00wrktkc20), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 13

Завдання{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Дайте відповіді на тестові завдання. Скористайтеся QR-кодом або натисніть на посилання в чаті (https://learningapps.org/watch?v=pwg5v8gi520 ), щоб відкрити вправу. Після виконання скріншот з результатом відправте учителю.

Номер слайду 14

3. Узагальнення знань

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Знайти 5-6 речень з різними видами обставинв підручнику з літератури та записати їх у зошит.

Номер слайду 17

Дякую за співпрацю!До наступної зустрічі!

pptx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
13926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку