Конспект урокуматематика НУШ 2 клас. Тема уроку: Додавання чисел частинами в межах 20. Задачі з зайвими даними. Мета: Дидактична : актуалізувати навички лічби в межах 10; формувати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі; актуалізувати знання прийомів додавання й віднімання чисел частинами, залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни зменшуваного; дослідити залежність доданка від зміни іншого доданка при сталій сумі; формувати вміння розв’язувати задачі із зайвими даними. Розвивальна : формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час складання трійок взаємно обернених задач за опорними схемами. Виховна: виховувати життєву компетентність, взаємоповагу, організованість, старанність. Обладнання: малюнки, картки, схеми.
Хід уроку. Девіз: Міркуємо – швидко, відповідаємо – точно, лічимо – правильно, пишемо – гарно.І. Організація класу. Діти, до нас завітали гості, Білосніжка і сім гномів. Білосніжка просить навчити гномів: 1. Каліграфічно писати. 2. Усно рахувати. 3. Писати математичний диктант. 4. Таблицю додавання числа 5 з переходом через десяток. 5. Відпочивати. 6. Працювати в парах і групах. 7. Підводити підсумок виконаної роботи.(На дошці або екрані з’являється план уроку.)
ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів. Каліграфічна хвилинка. Гном Стидунчик соромиться зізнатися, що не вміє писати. Діти ,а скільки Гномів?- Як ви думаєте, яку цифру просить навчити писати Стидунчик?(7)2. Асоціативний кущ. Які асоціації виникають у вас щодо цифри 7?Тиждень, квітка-семицвітка, гноми, ноти, чудеса світу, веселка.(На дошці або екрані з’являється асоціативний кущ). Стидунчик
4 . Математичний диктант. А гнома Дрімунчика навчимо писати математичний диктант. Зменшуване 10, від’ємник 9, різниця…(1);Різниця чисел 22 і 20…(2);Яке число передує числу 4?...(3);Число 14 зменшити на 10…(4);Перший доданок 3, другий доданок 2,сума…(5);(На дошці або на екрані відповіді. Самоперевірка).1; 2; 3; 4; 5.- Перевірте свої відповіді. У кого жодної помилки? У кого одна помилка? Молодці! Збільшіть кожне на 5. Ми отримали таблицю додавання 5 в межах 10. (Вивішую таблицю).5. Створення проблемної ситуації. А тепер збільшіть 9 на 5. Легко? Чому? (Треба переходити через 10.)Д р і м у н ч и к
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Отже, гнома Буркунчика Білосніжка просить ознайомити з додаванням чисел частинами в межах 20 і з задачами із зайвими даними. ІV. Мотивація навчальної діяльності. - Діти, а навіщо Буркунчику знати додаванням чисел частинами в межах 20 ? - «А задачі мені взагалі не треба!» - бурчить Буркунчик. Хто пояснить Буркунчику важливість користуватися вмінням розв’язувати задачі?V. Усвідомлення нового матеріалу. 1. Робота в підручнику ст.32 а)№1,№2 – пояснення нової теми. б)№2( 3,4,5 стовпчик) – робота в групах(відповіді на дошці, самоперевірка) в)№ 3 – колективно. г)№4 – робота в парах(відповіді на дошці, самоперевірка)-Буркунчик
Робота з задачами із зайвими даними. VІ. Робота в зошиті ст. 31 №1( проста задача із зайвими даними Хлопчики – 4 уч. Дівчатка – 3 уч. 4+3=7(учн.) – всього. Відповідь: 7 учнів. На вашу думку,діти, які дані в задачі зайві?( 2 учні). Чому?Якого гнома ми вчили розв’язувати задачі? Мудрунчик
Підсумок уроку. Рефлексія. - Діти, ви пам’ятаєте яке лихо спіткало Білосніжку? - А давайте ми змінимо кінець казки. Знайдемо те яблуко, яким зла Чаклунка отруїла Білосніжку. - В кошику лежать яблука і ваша задача знайти отруйне, розв’язавши приклади, які зла Чаклунка написала на кожному з них (на яблуках написані приклади додавання з переходом через розряд, а на одному приклад ,який учні ще не вміють розв’язувати). - У кого виявилося отруйне яблуко? Чому? - Гноми дуже дякують вам за те, що ви врятували Білосніжку! Ви молодці! Я пишаюсь вами?Чихунчик