Презентація досвіду роботи.

Про матеріал
Презентація досвіду роботи вчителя української мови і літератури доповідь на педраду. Досвід роботи 25 років
Перегляд файлу

 Презентація досвіду роботи.

 

Освіта –  вища, закінчила у 1994 р. Херсонський державний педагогічний університет.

Педагогічний стаж: 25років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне  кредо: «Головним у роботі вчителя є  любов до дітей. Без неї не можна сягнути вершин педагогічної  майстерності,  не можна виховати   Людину…   

  У своїй роботі намагаюся  бачити  в кожній дитині особистість ,  не ділити учнів на сильних і слабких,  залучати  до роботи всіх і кожного…». 

Життєве  кредо: «Любити життя і цінувати кожну його хвилину, нести радість, у книгах шукати істину, у людях – мудрість».

 Спрямовую свою діяльність на те, щоб виховати гуманних, освічених людей, які на належному рівні вмітимуть практично користуватися мовою в найрізноманітніших життєвих ситуаціях.

Прагну формувати національно свідомих, всебічно розвинених, духовно багатих особистостей, справжніх громадян України.

      Сучасне життя розвивається бурхливими темпами, тому відбулися вагомі зміни у системі освіти. Учитель, навіть найталановитіший, уже не може бути єдиним джерелом інформації. Особливої актуальності набувають проблеми формування творчої особистості, виховання молодої людини як громадянина на основі оволодіння гуманістичними цінностями, нормами демократичної культури.

      Традиційне навчання з його авторитаризмом, орієнтацією на середнього учня, перевагою репродуктивної діяльності над пошуковою не відповідає вимогам часу. Тому настала необхідність переходу від «передачі знань» до «навчання вчитися», «навчати жити».

    Сучасному учневі не так треба подати тему, як навчити осмислювати її, а він вже потім шукатиме інформацію, яка допоможе реалізувати проблему.

     Отож повернути учням інтерес до шкільних предметів, зробити навчання цікавим, посилити бажання учитися спонукає до пошуків.

      На мою думку, сприяти вирішенню поставлених перед освітою завдань мають інтерактивні технології навчання.

 Саме цим обумовлюється актуальність представленого досвіду. «Використання інтерактивних методів навчання та впровадження методу проектів на уроках укр.мови та літ – один із напрямків активізації пізнавальної діяльності учнів».      

   Реалізація інтерактивних технологій на уроках української мови має конкретну мету:

  1. Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей;
  2. Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня;
  3. Формування пізнавальних умінь і навичок;
  4. Формування потреби в самопізнанні, самореалізації;
  5. Виховання свідомого громадянина-патріота.

Часто у роботі вчителі-словесники надмірно захоплюються використанням якоїсь однієї педагогічної технології, не помічаючи її "мінусів", не враховуючи індивідуальні особливості своїх учнів, їх готовність до роботи за певною технологією. Експеримент не приносить бажаних результатів, і вчитель розчаровується у всіх нововведеннях, продовжує працювати за "старою системою".

 Вважаю, що сучасному педагогові необхідно вибрати те "зерно", що дасть змогу створити свою міні-методику. А у творчого вчителя і учні прагнутимуть до творчості.

  Для того, щоб така інтеграція принесла бажаний результат, намагаюся вникнути в методику кожної з освітніх технологій і використовувати на своїх уроках залежно від теми, мети виучуваного матеріалу, а також типу уроку та навчального предмету.

  Складові ефективності й успішності уроку,на мою думку,можна зобразити так:

         Глибокі знання теорї;

         Практичні навички;

         Креативний підхд учителя;

         Різноманітність форм роботи;

     Постійно поглиблюю свої знання, опрацьовую додаткову літературу, привчаю до цього і своїх учнів. Прагну донести до них таку аксіому – підручник не єдине джерело знань, тому варто вивчати різні погляди на проблему із посібників, словників, довідників.    

  Взявши за основу створення психологічного комфорту та активну взаємодію в процесі  навчання, керуюся такими принципами:

-         головним є не предмет, якому я навчаю, а особистість, яку формую;

-         кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її планів;

-         кожна думка, висловлена учнем, має право на існування й варта уваги.

 Ідеал сучасного навчання – особистість із гнучким розумом, зі швидкою реакцією на все нове, з ідеальними комунікативними здібностями. Тому вважаю, що такі форми роботи, як рольові ігри, вільне письмо, словесне малювання, дослідницька діяльність, захист проектів, представлення презентацій сприяють загальному розвитку учнів, здатних комунікативно виправдано користуватися засобами рідної мови. .

       Усвідомивши суть інтерактивного навчання, намагаюся у своїй діяльності, як учитель української мови і літератури, впроваджувати ці інноваційні технології:

         Роботу в парах, два-чотири-всі разом, змінні трійки, перехресні групи, роботу в малих групах.

         Коло знань, мікрофон, мозковий штурм, ажурну пилку, навчаючи вчуся.

         Дебати, дискусії, зміни позицію, займи позицію, ігрове навчання, рольові ігри, імітацію.

 

        Під час вивчення нової теми, на оцінно-смисловому міні-модулі, коли починається первинне осмислення теоретичного матеріалу та виконуються вступні та середні за складністю вправи, застосовую роботу в парах. Ця технологія є найефективнішою на початкових етапах вивчення теми. Технологія роботи в парах дає можливість подумати, обмінятися ідеями із партнером, а потім озвучити свої думки перед класом. Такий вид співпраці учить дітей вести дискусію і унеможливлює ухилення від виконання завдання. Робота в парах розвиває вміння учнів пристосовуватися до роботи в групах.

        При подальшому вивченні теми, на адаптивно-перетворюючому міні-модулі, коли виконуються завдання підвищеної складності, потрібна колективна праця. Отож використовую роботу у малих та великих групах. У процесі роботи у групах кожен учасник набуває навичок спілкування та співпраці, у нього з’являється відповідальність за свою ділянку роботи.

        Перед написанням контрольної роботи, на системно- узагальнюючому міні-модулі, узагальнення та систематизацію знань із теми проводжу у формі невеличкого мовного турніру, екскурсії, подорожі, адже ігрове закріплення знань менше втомлює учнів, ніж тренувальні вправи, до того ж зацікавлює, інтригує їх.

 У своїй практиці використовую урок-казку, урок-КВК, урок-свято, урок-диспут, урок-дослідження  тощо.

На уроках літератури використовую експрес-інтерв`ю. Наприклад, при вивченні байок даю учням завдання: продовжити речення:

- Я згоден (не згоден) з висновком автора байки…

На уроках мови та літератури можна виділити декілька хвилин на складання сенкану.

Неможливо уявити роботу на уроці без «Мозкового штурму». Це відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення декількох рішень конкретної проблеми. «Мозковий штурм» спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дозволяє їм вільно висловлювати свої думки.

Підсумок  уроку проводжу обов’язково. І саме метод «Мікрофон» надасть можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на питання або висловлюючи свою думку чи позицію.

Використовуючи інноваційні технології, я домоглася того, що значно підвищився інтерес школярів до вивчення предмета. Учні вчаться працювати самостійно, в парах, в мікрогрупах; розвивається критичне мислення; вчаться вести діалог та дискутувати, тобто вислуховувати думку інших, з повагою ставитись до цих думок, переконливо доводити свою позицію, толерантно поводити себе під час проведення дискусій. Школярі зрозуміли, що можуть мислити поза шаблоном, висловлювати будь-які думки. І особливо цінним є те, що учні займають активну позицію у навчанні, отримують справжнє задоволення від здобування знань. Це стимулює їх до роботи на складнішому рівні, до прагнення мислити нестандартно, критично.

Отже, інноваційні технології покликані організовувати  учнів.

Я вважаю, що ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ  МАЮТЬ НАСТУПНІ  ПЕРЕВАГИ:

         формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;

         учні вчаться працювати в команді;

         формується доброзичливе ставлення до опонента;

         за короткий час опрацьовується багато нового матеріалу;

         створюється «ситуація успіху»;

         у роботі задіяні всі учні класу.

 

На мою думку, зацікавити, вмотивувати учнів до вивчення предмету можна:

         шляхом уникнення одноманітності, шаблонності в роботі;

         використанні таких форм та методів навчання, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення школярів.

 

Не залишається поза увагою і  позакласна робота. Мною були проведені такі виховні заходи: «Низький уклін тобі, Кобзарю», «Новорічне ток-шоу», «Різдвяний вертеп», «Виховний захід до Дня Соборності » та інші.

 

Щорічно я разом із своїми учнями беру участь у святкуванні Дня української писемності і мови , написанні радіодиктанту .

Учні кожного року займають призові місця у ІІ етапі олімпіади, Всеукраїнському конкурсі знавців рідної мови ім. П. Яцика та  Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка, щороку беруть участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник», конкурсі «І слово, і пісня, матусю, тобі» , отримуючи високі результати.

     Калитяк Ірина у 6 і 7 класах нагороджена дипломами ІІІ ступеня районного етапу у номінації «Авторська поезія».

     Яремчук Владислав (5 клас) став лауреатом конкурсу ( І місце ) у номінації «Авторська проза» за казку «Біля сонечка тепло, а біля матері краще». У 6 класі нагороджений дипломом ІІ ступеня у конкурсі «І слово, і пісня, матусю, тобі» у номінації «Авторська проза» за роботу «Лист до бабусі».

     Хандога Марія у 6 класі також стала лауреатом цього ж конкурсу в номінації «Авторська проза».

 

   Видатний польський педагог, лікар і громадський діяч Я́нуш Ко́рчак писав: «Ви кажете: діти мене втомлюють. Ви праві. Ви пояснюєте: треба опускатися до їхніх понять. Опускатися, нахилятися, згинатися, стискатися. Помиляєтесь. Не від того ми втомлюємось, а від того, що треба підійматися до їхніх почуттів. Підніматися, ставати навшпиньки, тягнутися. Щоб не образити». Це дуже важко, це не завжди вдається, але я стараюся. Я їх вчу, вони – мене. Разом дорослішаємо і, сподіваюсь, мудрішаємо. Тому що існує між нами міцний зв’язок, який звемо ШКОЛА.

Дякую за увагу!

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку