Презентація "Другорядні члени речення"

Про матеріал
У презентації скомпоновано ключовий матеріал із теми "Другорядні члени речення", уміщено завдання для перевірки здобувачами освіти засвоєних знань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Другорядні члени речення

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Другорядні члени речення. Додаток. Означення. Обставина

Номер слайду 4

Додаток - це другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на питання будь-якого відмінка іменників, крім називного: кого? чого? кому? чому?кого? що? ким? чим? на кому? на чому?

Номер слайду 5

Додатки найчастіше виражаються іменниками або займенниками: кому? що?Вадим йому дав цукерку. Йому - займенник. Цукерку - іменник. Додаток підкреслюємо пунктиром _ _ _ _ _ _ _ _ _

Номер слайду 6

Зверніть увагу!Прийменник може входити до складу другорядних членів речення: Діти співали про сонце.

Номер слайду 7

Знайдіть додатки в реченнях. Діти збирали яблука й груші на шкільному подвір’ї. Олена ділилася з однокласниками своїми смаколиками. Весняного ранку батьком з сином садив кущі та дерева в садку. Вітром позривало все листя з дерев.

Номер слайду 8

Означення - це другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета й відповідає на питання : який? чий? котрий?

Номер слайду 9

якого? який?З поганого клена зірвався широкий жовтий лист. Означення найчастіше виражається прикметником або займенником, рідше - іменником. Означення підкреслюємо хвилястою лінією

Номер слайду 10

Зверніть увагу!Сік із винограду, гілки ялини, батькові слова.який?які?чиї?

Номер слайду 11

Знайдіть означення в реченнях. Увесь садок заполонила стигла полуниця. Наймиліші мамині руки гладили його голову. Весняного ранку співали пташки. Вітром позривало жовте й зелене листя з дерев.

Номер слайду 12

Обставина - це другорядний член речення, що вказує на ознаку дії (місце, час, спосіб, причину, мету або спосіб дії) і відповідає на питання: як? де? куди? звідки? коли? відколи? чому? з якою метою? навіщо? і под.

Номер слайду 13

Обставина найчастіше виражається прислівником або іменником у непрямому відмінку з прийменником: куди?Місячне світло влилося в кімнату. як?Стіл київський захопив підступно Святополк. Обставину підкреслюємо штрих-пунктиром _._._._._._._._._. _._._._._._._._._.

Номер слайду 14

Щоб знайти обставину потрібно правильно поставити питання від присудка. Хлопці пішли (куди?) на вулицю. Ми вчора (коли?) збирали гриби. Учні швидко (як?) готувалися до уроку (коли?) після дзвоника.

Номер слайду 15

Знайдіть обставину в реченнях. У понеділок уранці щось дуже рано засвітилось у Хомишиній хаті. Тече вода з-під явора, яром на долину. Листя з суму жовтіє, а деяке з туги кривиться. Полудень люто шолом пропіка.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Кухарева Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гузь Дарина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Московчук Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Тетяна Штагер Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Руденкова Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гончарова Ніна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
18 квітня 2021
Переглядів
18943
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку