Презентація "Е. А. По «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача"
Презентація з матеріалами до уроку зарубіжної літератури у 7 класі "Е. А. По «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача"
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
Номер слайду 2
Аналітична бесіда. Щоб розгадати таємницю, потрібно не випускати з уваги жодної, навіть найдрібнішої деталі. У детективних творах досить часто деталь, яка на перший погляд може здатися незначною, стає вирішальною у встановленні істини.— Чому оповідач вирішив допомогти Легранові, хоча й не вірив в успіх експедиції? — Відзначте момент, коли точка зору оповідача щодо задуму Леграна почала змінюватися? — Як поставилися до скарбу Джупітер, Легран, оповідач? Поясніть реакцію кожного з них. — Що сталося зі скарбом? — Чому твір має назву «Золотий жук»? Яку роль відіграє цей жук у розвитку подій? Яка таємниця з ним пов’язана?
Номер слайду 3
Робота над композицією твору. Евристична бесіда — Яку форму має твір? — Хто веде цю розповідь?— Хто повідомив оповідача про «хворобу» Леграна? — Хто відкрив оповідачеві таємницю пергаменту? — Яка головна особливість композиції твору «Золотий жук»?
Номер слайду 4
Гра «Чи уважний ти читач?»Розташуйте у логічній послідовності картки зі словами, поясніть свій вибір. Пергамент. Тепла вода. Череп Кіт Жук Вогонь Сковорідка Криптограма
Номер слайду 5
Композиційна особливість твору «Золотий жук» — «розповідь у розповіді». Її художнє значення полягає в поєднанні різних точок зору на одну подію, створення емоційного напруження, таємничої атмосфери та ін.
Номер слайду 6
Точка зору — погляд на події та персонажів, ставлення до них, що виявляється у формах оповіді й залежить від того, хто розповідає про події та людей, його участі (чи неучасті) у сюжеті, зацікавленості, часової дистанції тощо.
Номер слайду 7
Творче завдання Розкажіть про оповідача, від імені якого ведеться розповідь про події. Що про нього вам відомо з його розповіді? А про що можна здогадатися (який він за своїм характером, освітою, у яких стосунках із Леграном)? Підтвердіть свою відповідь цитатами. Визначте (за текстом) етапи зміни ставлення оповідача до головного героя твору.
Номер слайду 8
Як бачимо, у творі дуже багато дивного, що одразу привертає увагу читачів. Атмосфера надзвичайного створюється за рахунок опису місця подій, часу, поведінки головного героя. Таємничість посилюється ще більше в основній частині твору
Номер слайду 9
Як з самого початку твору читач потрапляє в атмосферу незвичайного? Що незвичайного ви помітили на перших сторінках оповідання? - Де відбуваються події? Чому саме там? - Чому автор пише, що «острів цей дуже незвичайний»? У чому ви вбачаєте його «незвичайність»? - Опишіть Салівенів острів своїми словами. - Якої пори відбуваються події у творі? - Який день випав під час відвідин оповідачем будинку Леграна? - Що ще сталося «несподіваного» у той день? - Чим жук, якого спіймав Легран, відрізнявся від інших? Усно опишіть жука (або прокоментуйте свій малюнок до твору). - Що викликало подив оповідача, коли Легран розглядав власний малюнок? - Як повівся Легран в епізоді з малюнком?
Номер слайду 10
Вікторина «Чи знаю я Леграна» — Чому Легран опинився на Саллівеновому острові? — Як складалася його доля? — Що свідчить про те, що Легран був гордою людиною? — Як жив Легран на острові? — Яке було найбільше захоплення Леграна? — Як Легран розповідав про золотого жука? Про що свідчить тон розповіді? — Що свідчить про цілеспрямованість і наполегливість Леграна? — Що свідчить про те, що він мав справді «сильний розум»? — Чому Легран використав золотого жука, шукаючи скарб? — Як Легран ставився до Джупітера? — Як він ставився до оповідача?
Номер слайду 11
Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон» — Що допомогло Легранові знайти скарб? Золотий жук? Розум? Чи його фантазія? Запропонуйте й обґрунтуйте власну відповідь
Номер слайду 12
Яка ж ідея цього твору? Що стверджує цим оповіданням Едгар По? Проблемне запитання
Номер слайду 13
Важко сказати, чи був щасливим Е. По. Адже у кожної людини своє розуміння щастя. Відомо одне, письменникові важко жилося в світі, сповненому несправедливості. Бо інакше навіщо було йому вигадувати інший, далекий від буденності, романтичний світ? Його рай залишився, на жаль, тільки мрією. Напевно, саме від споглядання дійсності в його душу прокрався жах, відчай, який часто відображався на сторінках творів. Але згадаймо, що відчай іноді породжує рішучі сміливі вчинки. Тому не залякати читача прагнув письменник, а застерегти, навчити берегти рай власної душі, бути цілеспрямованим, мати сильну волю й аналітичний розум, здатність до сміливих вчинків, щоб дійти до своєї Зірки Щастя.
Номер слайду 14
Домашнє завдання: Створіть власну криптограму (українською або англійською мовою) на підставі знань про творчість Е. По. Ознайомтеся з творчістю Артура Конан Дойла. Прочитайте оповідання «Пістрява стрічка».