Презентація "Едгар По. "Золотий жук""

Про матеріал

Матеріал містить відомості про виникнення жанру літературного детективу, його прикмети та особливості. Цифровий ресурс дає можливість

розвивати навички дослідницької діяльності учнів,формує інтерес до життя і творчості яскравих представників цього жанру: Е.По та А. Конан Дойла.

Презентації допомагають учителеві формувати предметну та комунікативну компетентності учнів; розвивають спостережливість, уважність, кмітливість, цілеспрямованість, аналітичні здібності; виховують інтерес до літератури, повагу до думок інших людей.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Калман Валентина Григорівна, вчитель зарубіжної літератури Потаської загальноосвітньої школи І- ІІ ступенів Маньківської районної ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку: викликати інтерес учнів до твору-детективу; перевірити знання тексту повісті «Золотий жук» в ігровій формі; провести літературні паралелі; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати прагнення постійно розвивати свої інтелектуальні здібності.

Номер слайду 3

Відгадайте загадку, щоб дізнатися, про що піде мова на уроці Таємниці золотого жука Т ЗО А ЛО Є ТО М ГО Н ЖУ И КА Ц І * * * * * *

Номер слайду 4

Едгар Аллан По – майстер детективного жанру Е. А. По народився в 1809 р. в Бостоні, США. У два роки залишився сиротою. Не зазнав слави за життя. Не був щасливим в особистому житті, дуже бідував. В США існує премія імені Е. По, яку присуджують за найкраще детективне оповідання року. Іменем Е. По відкривається історія літератури США. Письменник помер в 1849 р. при загадкових обставинах.

Номер слайду 5

Словникова робота Детектив – літературний твір, що описує розслідування загадкового випадку, з метою з’ясування обставин, що його спричинили і розкриття загадки.

Номер слайду 6

Повідомлення “біологів” Прототипи золотого жука

Номер слайду 7

Робота над назвою твору Як ви гадаєте, чому оповідання має таку назву? Знайдіть у тексті опис жука. Чи існують у природі такі жуки?

Номер слайду 8

Робота над композицією твору Експозиція – опис острова та розповідь про минуле життя Леграна. Зав’язка – дивовижна знахідка. Розвиток подій – розгадування таємниці манускрипта, пошуки скарбів Кульмінація – скарби знайдено. Розв’язка – розповідь Леграна про те, як він розгадав загадку пірата Кіда

Номер слайду 9

Композиційний прийом «Розповідь в розповіді». Такий спосіб побудови твору дозволяє представити різні точки зору на одну подію, створити емоційне напруження, таємничу атмосферу.

Номер слайду 10

Характеристика образу Леграна біографія Леграна; -освіта, його знання; -вміння; -особисті якості. Зробіть висновки: у чому секрет успіху Леграна? Висновок : Легран вражає своїми знаннями, особистісними якостями, багатим внутрішнім світом.

Номер слайду 11

Точки зору персонажів твору Герої Точки зору Легран Зі шматком пергамента пов’язана якась таємниця, її обов’язково треба розгадати; можливо, вона буде корисною Розповідач Легран захопився химерною ідеєю, у нього «золота лихоманка» Джупітер(Юпітер) Хазяїна вкусив золотий жук, і той захворів

Номер слайду 12

Додаткова інформація Криптограма - шифр Криптографія – наука про шрифти

Номер слайду 13

Робота в групах І група. Провести дослідження: «Чи дотримується Е.По власної формули детективного оповідання у творі «Золотий жук»? ІІ група. Скласти схему із запропонованих понять на тему: «Секрет успіху Леграна» ІІІ група. Розшифрувати криптограмму. Ключ – український алфавіт «10,6,1,23,18,12,22,23,31//21,19,10,24,17,12,23,11//3,7,16,11,15,19,4,19// 20,19,7,23,1//19,10,18,1,28,1,8//17,1,14,9,7//6,19,21,12,3,18,33,23,11,22,33//6,19/14,19,4,19//23,1,16,1,18,23,24//» 4,7,18,21,12//16,19,18,4,25,7,16,16,19//

Номер слайду 14

Перевіримо себе: «Здатність розуміти великого поета означає майже дорівнятись до його таланту» Генрі Лонгфелло

Номер слайду 15

Чи уважний ти читач? Виправте помилки в ланцюжку і побудуйте його в правильній послідовності

Номер слайду 16

Правильна послідовність Жук — пергамент — вогонь — череп — кіт — тепла вода — сковорідка — криптограма.

Номер слайду 17

Евристична бесіда Навіщо письменникові було вигадувати таку комаху? Якими словами ви б охарактеризували жука? Які б означення ви б виділили як основні? Який художній засіб використано у назві твору? Що дозволило Легранові знайти скарби?

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Вправа «Впізнай героя» «Вигляд у нього був такий затятий, що й не сказати, і за всю дорогу єдині слова, які зірвалися йому з вуст, були: «Цей клятий жук». (Джупітер) «Тепер він трохи заспокоївся, хоч попередня жвавість до нього так і не повернулась. Проте ... уже не стільки хнюпився, як просто блукав десь думкою. Що ближче до ночі, то все в глибшу впадав він задуму...» (Легран) «...мені...він зразу не сподобався. Бо в нього щелепи здорові, та й рот теж.» (Жук) « ...поведінка, попри всю її чудернацькість, вплинула на мене своєю чи то прозірливістю, чи то обдуманістю. Я завзято копав і час від часу ловив себе на тому, як поглядом нишпорю по ямі... .» (Оповідач)

Номер слайду 20

Складання схеми Основні символи, на які вказують ознаки жука:

Номер слайду 21

Літературні паралелі “Золотий жук” Е.По “Острів скарбів” Л.Стівенсона Спільне Тема обох творів – пошук скарбів, захованих піратами. В обох творах згадується капітан Кідд – знаменитий пірат. Дія відбувається на островах. Шлях до скарбів вказує череп або скелет. Відмінне Пошуки скарбу за допомогою криптограми. Джимові і його друзям потрібна сміливість і кмітливість. Пошуки скарбу відбуваються за допомогою карти. Легранові необхідний розум і знання.

Номер слайду 22

Підсумки уроку - Що таке детектив? - Хто є засновником жанру детектива? - На яких читачів розрахований детектив? - Чим оповідання «Золотий жук» Е.По так приваблює читачів?

Номер слайду 23

Увічнення пам'яті Е.По Могила Едгара По, Балтимор. Памґятник Едгару По, Бостон. Памґятник Едгару По, Річмонд.

Номер слайду 24

Самооцінювання Оцініть себе за кожним із визначених напрямків від 0 до 2 балів: 1.Я ретельно працював над завданням 2.Я висловлював нові ідеї 3.Я вносив пропозиції 4.Я допомагав іншим 5. Я брав активну участь у роботі над твором 6.Я вдало узагальнював думки інших, робив висновки

Номер слайду 25

Домашнє завдання Створіть свій шрифт і складіть загадку для однокласників Прочитайте, що зашифровано

Номер слайду 26

Інтернет – ресурси: zarlitra.in.ua notatka.com.ua svitppt.com.ua https://ru.wikipedia.org/wik uchitelska.at.ua/pub

ppt
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку