Презентація створена на основі методичних рекомендацій 2018-2019 навчального року. Подані теоретичні відомості щодо написання есе. Матеріал може бути використаний учителями під час проведення уроків мовленнєвого розвитку в 5-11 класах.
Есе як жанр вільних людей. Цей величезний світ – дзеркало, в яке нам потрібно дивитися, щоб пізнати себе до кінця. Мішель Монтень, засновник жанру есе
Номер слайду 2
Місія і мета есе як письмової роботи
Номер слайду 3
Есе(від фр.essai “спроба,нарис”, від лат.exagium “зважування”)
Номер слайду 4
Есе як самостійна творча письмова робота, прикметними ознаками якої є {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення. Невеликий обсяг. Вільна композиція. Невимушеність та емоційність викладу.
Номер слайду 5
Види есе{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вільне. Формальне-обмежене в часі(5-10-15 хвилин);-невеликий обсяг (7-10 речень);- більше часу(20-45 хвилин);-великий обсяг(1-2 сторінки тексту);-вільна форма і стиль викладу;-дотримання структури тексту;-довільна структура;-наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);-обов’язкова вимога: наявність позиції автора;-доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його.-обґрунтування (аргументування) тези.
Номер слайду 6
Види формального есе {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Інформаційне(есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис). Критичне. Есе-дослідження(порівняльне есе, есе-протистав- лення, есе причини-наслідку, есе-аналіз).
Номер слайду 7
Вимоги до формального есе {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Обсяг – 1-2 сторінки (800 – 1000 слів). Сприймається як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка. Кожен абзац розкриває одну думку. Писати стисло і ясно. Несе інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора. Має відрізнятися чіткою композиційною будовою, бути логічним за структурою. Повинна простежуватися внутрішня логіка. Повинно засвідчити, що автор знає й осмислено застосовує теоретичні поняття, терміни, узагальнення, ідеї. Повинно містити переконливе аргументування порушеної проблеми.
Номер слайду 8
Структура есе{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вступ – обґрунтування вибору теми есе. Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій. Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить пояснення,підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.
Номер слайду 9
Есе – жанр учнівської творчості думки, почуття, народжені в процесі міркування; своєрідний “потік інформації”,що поєднує філософські роздуми та авторську емоційну оцінку.