Презентація "Фонетика. Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі"

Про матеріал
До презентації «Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі» Презентацію складено відповідно до програми з української мови . Вона призначена для допомоги вчителю при підготовці до уроку. Спираючись на цей матеріал , учитель має закріпити основні норми літературної вимови приголосних звуків,познайомити учнів з явищем уподібнення приголосних звуків, розвивати усне й писемне мовлення,удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови. Використання вправ під час раціонального поєднання різних форм організації роботи (індивідуальної, групової, парної , колективної) створює умови для одночасної роботи з доступним матеріалом для учнів з різним рівнем навченості, сприяє засвоєнню мовних знань. Виконання пропонованих вправ збагатить мовлення учнів, дасть можливість досягти найважливішої мети вивчення курсу рідної мови – формування мовленнєвої особистості молодшого школяра. Тому робота з фонетики залишається у центрі уваги учителя .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фариба Ірина Альтусівна,вчитель української мови і літератури. Монастирищенської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №5 Монастирищенської райради. Українсьа мова 5 клас. Фонетика

Номер слайду 2

Усмішки люблять всі на світі,Цей сміх здоров’я додає. Ми проживем сто двадцять років,Тому що він на світі є.Євген ДУДАР.

Номер слайду 3

Мнемонічна розминка. Де ти з’їси ці лини. Чук пише ці фокуси тихо. В джазі гедзю добре й мило. Мавпа Буф. Ще їжджу. Сце їздзу

Номер слайду 4

Тест – експрес «Закінчити речення »Фонетика – це розділ мовознавства,який вивчає…. В українській мові всього налічується звуків мови …З них голосних…З них приголосних…Завжди позначають два звуки літери…Не позначає звука літера…Буквосполучення дж,дз позначають два звуки…Букви я,ю,є,Ї позначають два звуки…Завжди м’яким приголосним є…Подовження у транскрипції позначається…

Номер слайду 5

Риторична розминка. Співаночка голосних

Номер слайду 6

Гра «Хто більше»Байка – майка…Зірка - -сірка…Мати – жати…Рій – рів…Малина – машина. Латка – лапка..

Номер слайду 7

Спіймай помилку. Лехко каска мовиться, та вашко діло робиться.

Номер слайду 8

«Чомучки»Чому,на вашу думку,вимова слів легко,казка,важко відрізняється вимова від написання?Запишіть слова транскрипцією,які відмінності ви помітили?

Номер слайду 9

Проблемне запитання: Що ж потрібно зробити для того, щоб не помилитися в написанні слів, у яких звучання не збігається з написанням?

Номер слайду 10

Тема уроку. Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі.

Номер слайду 11

Епіграф. Хто не любить своєї рідної мови, солодких святих звуків свого дитинства, не заслуговує на ім'я людини. Й. Г. Гердер

Номер слайду 12

Цілі уроку:поглибити знання учнів про співвідношення букв і приголосних звуків; забезпечити розуміння учнями явища уподібнення приголосних звуків;уміння перевіряти правильність написання слів із приголосними,що уподібнюються;удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови;виховувати інтерес учнів до мови.

Номер слайду 13

Гра «Скоромовка язика ламає,та вимови навчає!»На ложку та покуштуй горошку. Вибіг Гришка на доріжку,взяв з доріжки Гришка кішку,хай піймає кішка мишку.

Номер слайду 14

Самостійна робота. Робота з підручником§ 33 ст.128

Номер слайду 15

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}№п/п. Звуки,що уподібнюються. Приклади1.ІгІ до ІкІНігті – [н’іхт’і]2. Глухі до парних дзвінких. Просьба – [проз’ба]Боротьба – [бород’ба]3. Звук ІЗІ у префіксах з-.роз-,без-. Розказати -[росказати]Зсипати – [с:ипати]4. Префікс з- перед к,п,т,ф,х на письмі переходить у с-Сказати [сказати]Орфограма : уподібнення приголосних (буквенна)Порівняй і доповни

Номер слайду 16

Пошуково - дослідна робота. Поясніть, на яке правило орфоепії зібрані приклади 1. Сніг.2. Вогко.3. Просьба.4. Помиля -єшся.5. На дошці.6. Розповісти. На які правила вимови приголосних звуків відсутні слова-приклади?

Номер слайду 17

Влуч у ціль. Важко у навчанні – ложка дьо…тю. Пташка мала – а ле…ко в праціНа діжку меду – кі…ті гостріДописати прислів’я,вставити пропущені букви

Номер слайду 18

Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт. Руки вгору, руки вниз. Подивились пильно скрізь. Піднялись, понагинались І здоровими достались. Головою покрутили І тихенько всі присіли. Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт. Руки вгору, руки вниз. Подивились пильно скрізь. Піднялись, понагинались І здоровими достались. Головою покрутили І тихенько всі сіли. Фізкультхвилинка

Номер слайду 19

Робота в парах. Взаємоперевірка. Подані у звуковому записі слова запишіть буквами[Приз’ба] , [р’угзак] ,[одже ] , [см’ійес:’а ] , [на р’іц’:і] [п’іс’н’а]

Номер слайду 20

Коректор. Знайдіть і виправте помилки, підкресліть орфограми. Швитко наближається світанок. Здалеку повіяло вохкістю. Лехкий вітерець кружляє у танку сніжинки. Дід Мороз поспішає на воґзал. У рюґзаку в нього новорічні подарунки.

Номер слайду 21

Клоуз - тест1. Уподібнення це - …2. Буквосполучення жч, шц,зц вимовляються як …3. Буквосполучення –шся, -ться наприкінці дієслів вимовляються як …4. Префікси роз-, без-,з- перед шиплячими вимовляються як …5. Префікси роз-,без -,з- перед коренем,що починається глухим приголосним,можуть вимовлятися як…6. Передньоязикові [д],[т], [з], [с], [ц], [л], [н], [дз] перед наступними м’якими вимовляються як…

Номер слайду 22

Робота в групах. Виписати з орфографічного словника по 10 слів:І група – уподібнення за глухістю і дзвінкістю;ІІгрупа – уподібненням за місцем і способом творення;ІІІ група – уподібнення за м’якістю.

Номер слайду 23

Рефлексія. Метод «Мікрофон»- Що таке уподібнення приголосних звуків?- Коли воно відбувається?Поясніть на прикладах.- Як перевірити правопис слів із приголосними , які уподібнюються?- Навіщо нам знати ці правила орфоепії та орфографії? - Чи корисну інформацію я отримав на уроці?- Чи добре я працював на уроці?

Номер слайду 24

Домашнє завдання§ 33 ст.128 Записати слова транскрипцією:грається,смієшся,невістці,радість,безжурний,стежка, боротьба,твір.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Список використаних джерел. Література. Погрібний М.І. Орфоепічний словник. — Київ : «Радянська школа», 1984. Русанівський В. М., Тараненко О. О., М. П. Зяблюк та ін. Українська мова. Енциклопедія. — Київ : Видавництво «Українська енциклопедія» імені М. П. Бажана, 2004. — ISBN Тоцька Н. І. Сучасна українська літературна мова. ФонетикаЄрмоленко С. Я., Сичова В. Г. Рідна мова: Підруч. для 5-го кл. – К.: Грамота, 2005.- c/128

Номер слайду 27

Інтернет - ресурсиhttps://yandex.ua/images/search?text=анімаційніhttp://academia.in.ua/?q=node/2381http://zalik.org.ua/index.php?newsid=46983https://www.google.com.ua/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
8204
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку