Пошук нової системи спілкування з учнями, альтернативної структури уроків, яка б задовольнила потреби дітей, зумовила тему мого досвіду. Метою праці є виховання творчої особистості, вільної і щасливої. А для цього потрібні свобода думок, політ фантазії, інтуїція, допитливість, пошук істини, підтримка та визнання, самореалізація та довіра. Мета роботи
В Концепції загальної середньої освіти зазначено: «Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. Її стержень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінювати на краще своє життя і життя своєї країни». Актуальність теми
Стратегічно важливим у викладанні зарубіжної літератури останніх років є компетентнісний підхід, «що покликаний забезпечити соціалізацію учнів, їхню інтеграцію в сучасне суспільство, сформувати в них стійкі моральні принципи й світоглядні орієнтири, виховувати особистість із національною свідомістю, громадянськими якостями й критичним мисленням, здатною до творчого вирішення життєвих проблем» (Додаток до листа МОН України від 09.08.2017 року № 1/9-436). Актуальність теми
Сучасний полікультурний світ ставить нові вимоги до освітньої підготовки особистості. Вирушаючи у самостійне життя, після закінчення навчального закладу, молода людина має бути гармонійно розвиненою. Натомість постійне спілкування молоді у віртуальному просторі, обмеженість комунікативних ситуацій наживо ведуть до :невміння використовувати набуті знання ;слабкого володіння невербальними засобами спілкування ;невміння вести дискусію та діалог. Найбільша в світі розкіш-це людське спілкування ( Антуан де Сент – Екзюпері)
Мої уроки зарубіжної літератури відрізняються підвищеним рівнем діалогізації не тільки в спілкуванні “ вчитель – учень ”, а й у спілкуванні “ учень – учень ” та “ учень – однокласники ”. Діалог стає в нагоді під час обговорення щойно сприйнятого матеріалу чи спільного виконання завдань, а дискусія – як шлях розв’язання певної навчальної проблеми.
Класифікація видів діалогових технологій за формою проведення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}УрочніУрок-подорож. Урок-дискусія. Урок-бесіда. Урок діалог. ПозаурочніЗасідання літературного клубу. Прес – інтерв’ю. Брейн – рингІнтелектуальне казино. Літературний марафон. ПозашкільніПерегляд театральної вистави чи кінофільму з обговоренням. Відвідування музеїв та пам’ятних місць письменників. Організація сімейного навчання. Відвідування літературних та художніх виставок
Можна активувати такими видами робіт: Лист літературному герою, наприклад: Джулії з повісті В Бикова “ Альпійська балада ”; Башмачкіну з повісті М. Гоголя “ Шинель ”. Щоденник подвійних записів, наприклад: чи має рацію Тіртей у поезії “ Добре вмирати тому…”, закликаючи воїнів помирати в бою молодими?Внутрішній діалог
Дозволяється. Висловлюватися по черзі. Дотримуватися теми. Бути активним. Виявляти доброзичливість;висловлювати свої думки чітко, лаконічно. Допомагати один одному. Перебивати учасників. Пліткувати. Бути пасивним. Насміхатися над невпевненими. Бути неуважним. Не дотримуватися теми. Діалог ( полілог) голосів , передбачає дискусію. Правила ведення дискусіїНе дозволяється