Кросворд 1.Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. 2. Холод з температурою нижче нуля. 3. Слово, яке іноді вживаємо замість «так». 4. Чорне сукно лізе у вікно. 5. Голубий шатер увесь світ накрив. 6. Буква, на яку не починаються, як правило, слова. 7. Воїн і мешканець Запорізької Січі.
Іменники – назви істот і неістот Іменники, що відповідають на питання хто?, об’єднуються в групу назв істот. Сюди належать: - назви людей та тварин: Олеся, ведмідь, хлопчик, гуска,комар; - назви міфологічних істот: лісовик , водяник, домовик, русалка, відьма, змій, Нептун, Берегиня; - назви померлих людей: мрець, небіжчик, покійник; - назви карт, шахових фігур: валет, король, пішак, ферзь, кінь. Решта іменників відповідає на питання що? й становить групу назв неістот: мрія, дуб, ялинка, нарцис, роза, сніжинка. Сукупність істот ( гурт, натовп) - назви організмів мікроб, бактерія, вірус
Вибіркова робота з"ключем" Запишіть іменники у дві колонки: вжиті в однині; вжиті в множині. У кожному іменнику підкресліть першу літеру. З цих літер прочитаєте народне прислів'я. Доля, ножиці, екзамени, озеро, приклади, радощі, берег, радість, експеримент, дочка, обеліски, птахи, іграшка, абрикоси, дерева, ліс, олівець, експонати.
Рефлексійна вправа «Долонька» Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання. Великий палець — «Мій настрій», вказівний палець — «Що цікавого я вивчив сьогодні?», середній — «Що було важко? Які я мав труднощі?», безіменний — «Мені не сподобалося сьогодні», мізинець — «Що б я хотів ще вивчити? Що мені було б цікаво?»
Домашнє завдання Ст. 79 – переписати правила у довідник та вивчити. Ст. 80 – вивчити таблицю «Назви істот та неістот». Вправа 190 – списати речення, підкреслити іменники як члени речення, зверху над іменниками скорочено написати рід, число, відмінок. Для бажаючих – скласти сенкан «Іменник» .