Презентація містить короткий теоретичний матеріал про актуальність упровадження інтеграції в навчальний процес. Указані переваги такого упровадження, а також недоліки. Бажано доповнити презентацію власними порівняльними таблицями з урахуванням використання інтегрованого навчання.
Упровадження інтеграції в навчальний процес актуальне, тому що дає змогу: “спресувати” споріднений матеріал кількох предметів навколо однієї теми, усувати дублювання у вивченні ряду питань; ущільнити знання, тобто реконструювати фрагмент знань таким чином, засвоєння якого вимагає менше часу, проте породжує еквівалентні загально навчальні та технологічні уміння; - опанувати з учнями значний за обсягом навчальний матеріал, досягти цілісності знань; - залучати учнів до процесу здобуття знань; - формувати творчу особистість учня, його здібності; - дати можливість учням застосовувати набуті знання з різних навчальних предметів у професійній діяльності.
Метою інтегрованого навчання є: - формування в учнів цілісного уявлення про навколишній світ, системи знань і вмінь; - досягнення якісної, конкурентоздатної освіти; - створення оптимальних умов для розвитку мислення учнів в процесі вивчення загальноосвітніх предметів; - активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках; - ефективна реалізація розвивально-виховних функцій навчання.
Інтегровані уроки можна здійснювати між різними навчальними дисциплінами, навіть такими, які, на перший погляд, здаються несумісними. На інтегрованих уроках формуються наступні компетенції: - ціннісно-смислові (розуміння мети уроку, важливості вивчення теми); - загальнокультурні (культура мовлення, почуття патріотизму, історичні дані про рідне місто); - інформаційні (робота з комп’ютером, уміння самостійно підбирати необхідний матеріал); - комунікативні (вміння працювати в групах, вислуховувати, спілкуватися, лояльно відноситися до людей з іншою точкою зору).
Переваги інтегрованого навчання: - інтеграція пожвавлює навчальний процес; - економить навчальний час; - підвищує інтерес до вивчення предмета; - збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях; - поступово виникає тенденція зростання успішності, підвищення проценту якості знань.
Труднощі організаії інтегрованих уроків не завжди теми в програмах навчальних предметів, які варто інтегрувати, сформульовано однаково; часто уроки, які можна інтегрувати відповідно до вимог програми, мають проходити з великим проміжком часу, а це ж вимагає вносити корективи до навчального плану.